Beantwoord

Aansluiten experiabox

  • 7 May 2019
  • 8 reacties
  • 2006 keer bekeken

wat te doen als de kabels van de nieuwe expariabox niet hetzelfde zijn als de oude"

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 9 May 2019, 12:27

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Vermeerre ,
Er zijn 2 soorten kabels geschikt voor de modem.
de ene met een kleine stekker (RJ11), die is bestemd voor het DSL-aansluitpunt, (grijs).
de andere met een grote stekker (RJ45), die is bestemd voor de LAN-poorten, (geel)
Waar loop je tegen aan?
in de muur zitten 2 stekkers die samen tot 1 plug in de router gaan.
aansluit punt DSL.

Deze kabel zit niet bij de nieuwe router.

Met de normale DSl kabel komt er geen verbinding tot stand.
Hallo @Vermeerre , jij bedoelt waarschijnlijk de pairbondingkabel, zoals onderstaand aangesloten moet worden, daar kun je dus de bestaande kabel voor gebruiken:
Als je een nieuw modem hebt gekregen, hoeft alléén het modem met de netvoeding retour, alle eerder bijgeleverde kabels kun je houden en blijven gebruiken.

Tot op heden werkt het niet.
oude er weer tussen gezet maar nu geen contact meer met de draadloze verbindingsset en met de signaalversterker.

wordt er gek van.
bedankt KPN !!
Hallo @Vermeerre ,
Als je de modem eens uit zet en de (draadloze?) verbindingsset ook.
Sluit dan de splitkabel aan tussen IS/RA-punt eb de modem, start de modem op totdat deze bedrijfsklaar is, d.w.z. alle lampjes die behoren te branden, branden dan in de goede kleur. sluit dan de (draadloze?) verbindingsset weer aan.
Gaat het nu goed?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Vermeerre. Welkom op het forum. Wat vervelend dat het niet lukt om de nieuwe Experia Box aan te sluiten. Zou je de nieuwe Experia Box willen aansluiten zoals op de afbeelding hieronder wordt getoond?


Mocht het na een half uur nog niet werken, dan zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten op het KPN Forum profiel. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Na zo veel problemen heb ik de oude gelukkig weer helemaal aan de praat gekregen en heb de nieuwe dus weer opgeborgen in de doos.
Nu wachten tot ik er weer tijd voor heb om het te proberen

Reageer