Beantwoord

Aansluiten Experiabox op wandcontactdoos

  • 30 December 2019
  • 5 reacties
  • 1377 keer bekeken

Beste Forumleden,

Op dit moment ben ik aan het verbouwen en dus ook alle aansluitingen aan het verplaatsen. 1 aansluiting hiervan is de telefoonaansluiting. De kabel heb ik iets naar beneden verplaatst (niks afgehaald, enkel meer lengte op de kabel). Hier moet nu een nieuwe wandcontactaansluiting komen. Voorheen had is een ouderwetse telefoonaansluiting (met stekker met 4 pinnen). Echter wil ik deze graag wijzigen, maar welke wandcontactaansluiting kan ik hiervoor gebruiken? Is dit een RJ11 aansluiting?

 

In de aansluiting moet de kabel komen die aangesloten wordt op de Experiabox. Vanuit daar wordt de telefoon (vast) aangesloten, de tv etc.

 

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 December 2019, 15:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Het verstandigste is een KPN-monteur daarvoor te laten komen. Officieel mag je zelf niets aan het IS/RA-punt doen dit om storingen naar en van de centrale, dus ook naar andere klanten toe te voorkomen.

 

Jan,

Ik verander in wezen niks aan het punt. De kabel blijft zitten waar hij zit. Alleen een nieuwe contactdoos. Daarvoor hoef ik toch geen monteur voor langs te sturen? Enkel de draadjes in het juiste gaatje steken.

Reputatie 7
Badge +24

Jan,

Ik verander in wezen niks aan het punt. De kabel blijft zitten waar hij zit. Alleen een nieuwe contactdoos. Daarvoor hoef ik toch geen monteur voor langs te sturen? Enkel de draadjes in het juiste gaatje steken.

Dat stopcontact met die 4 gaten, als dat het isra punt is, dan is dat eigendom van KPN en mag je er zelf heel niet aankomen.

Jan,

Ik verander in wezen niks aan het punt. De kabel blijft zitten waar hij zit. Alleen een nieuwe contactdoos. Daarvoor hoef ik toch geen monteur voor langs te sturen? Enkel de draadjes in het juiste gaatje steken.

Dat stopcontact met die 4 gaten, als dat het isra punt is, dan is dat eigendom van KPN en mag je er zelf heel niet aankomen.

 

Duidelijk! Dank voor het antwoord.

Hoi @Jeudeplanque . 

Alles tot en met het is/ra punt is KPN domein en ik wil je adviseren om dit aan een monteur over te laten.  Het klinkt rigide en uiteraard snap ik jouw punt. Maar dit zijn de spelregels. Succes!