Aansluiten Glasvezel/Experia box

• 3 juli 2014
  • 3 reacties
  • 2181 keer bekeken

Hallo, Wij hebben onlangs glasvezel gekregen. Nu zit onze meterkast beneden in het gebouw en begint ons appartement 2 verdiepingen hoger. Er is mij verteld dat het een goede optie zou zijn om een Devolo dlan 500 duo start kit te kopen, om de verbinding via het electiciteitsnetwerk te laten verlopen. Alleen nu weet ik niet of ik dan de experia box beneden neer moet zetten bij de meterkast (dan weet ik niet hoe ik telefoon zou moeten verbinden,) Kunt u mij hier mee helpen?

3 reacties

Reputatie 7
Ik zou toch eerst kijken of je een UTP kabel van de meterkast naar jouw appartement kan (laten) trekken, waarbij de Experia Box in jouw appartement komt je staan.
Dit is toch wel stabieler dan die Devolo's.
Ja het probleem daarmee is dat hij dan door het gemeenschappelijke trappenhuis zou moeten lopen, of dat we toestemming van de woningbouw zouden moeten krijgen om gaten te boren naar boven.. 

Reputatie 7
Met een UTP kabel weet je tenminste dat je gegarandeerd verbinding hebt, terwijl zo'n powerline adapter (Devolo) over zo'n afstand nog wel eens een storing kan hebben en daar ga je dan weer, trap af om de devolo te resetten en trap weer op om door te gaan met wat je deed.

Daarnaast lever je met zo'n powerline adapter wel snelheid in, afhankelijk van de afstand en kwaliteit van het lichtnet.

Wellicht is het mogelijk om een UTP kabel door de buis van de telefoonlijn door te trekken naar jouw appartement. (Samen met de telefoonlijn of ter vervanging van de telefoonlijn, want die gebruik je toch niet meer.)

Het is in ieder geval het onderzoeken waard.

Reageer