Beantwoord

Aansluiten modem

  • 19 February 2021
  • 18 reacties
  • 255 keer bekeken

Reputatie 1

Onze wijk is eerdaags aan de beurt voor een glasvezelaansluiting. De huidige Ziggoaansluiting zit een de tuinkant. Glasvezelkomt waarschijnlijk aande straatkant binnen. Daar zit ook de meterkast. Hoe wordt mijn apparatuur aangesloten op de nieuwe plek en wie gaat betalen? Vanuit de meterkast is de tv- aansluiting via de kruipruimte te bereiken.

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 February 2021, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat u dat zelf mag verzorgen. Het is immers uw huis...

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Klippo ,

Als jij gaat overstappen van Ziggo naar KPN, dan komt mogelijk een monteur de boel bij jou aansluiten. 

 

KPN schrijft : 

 

Installatie

Zelf aansluiten: zo klaar!

Ons pakket is zo eenvoudig aan te sluiten, dat iedereen het zelf kan binnen twintig minuten. Je sluit het pakket binnen een paar simpele stappen aan. Mocht je ergens niet uitkomen, dan kun je ons altijd gratis bellen of onze online tools gebruiken. 

In sommige gevallen is een monteur noodzakelijk. Dit laten we na of tijdens je bestelling weten. Je kunt dan een afspraak maken om je internet kosteloos te laten aansluiten. Op deze manier garandeert kpn altijd een zorgeloze aansluiting.

Dit zit er in je pakket

In het pakket vind je het modem, de tv-ontvanger(s) voor Interactieve TV, het aansluitmateriaal en een duidelijke gebruikershandleiding.

 

 

Reputatie 1

Tja, ik woon in een straat met relatief veel ouderen. Het gros zal geen “zware” internetgebruiker zijn. Velen zullen denken: laat maar. Alles werkt dus geen gedoe. Als KPN deze mensen over de streep wil trekken moeten ze ze helpen. Ontzorgen. Gewoon de aansluiting maken en alle apparatuur over zetten. Als daar een redelijke prijs tegenover staat zullen ze bereid zijn de stap naar een sneller internette maken.

Reputatie 1

Top. Dank voor het antwoord. Nog een andere vraag. Ik zie dat ik, voor een tweede toestel, de kpn-app kan gebruiken. Onduidelijk is of mijn Samsung op de slaapkamer daar geschikt voor is. Jullie geven aan dat dat makkelijk te controlerenis als je de kpn-app hebt. Zoals vermeld zit ik echter nog bij Ziggo en wordt dit jaar glavezel van jullie geinstallerd. Ik heb een Samsung UE43ku6000wxxn versie 02. Weten jullie of die straks geschikt is voor de app?

Reputatie 7
Badge +24

Top. Dank voor het antwoord. Nog een andere vraag. Ik zie dat ik, voor een tweede toestel, de kpn-app kan gebruiken. Onduidelijk is of mijn Samsung op de slaapkamer daar geschikt voor is. Jullie geven aan dat dat makkelijk te controlerenis als je de kpn-app hebt. Zoals vermeld zit ik echter nog bij Ziggo en wordt dit jaar glavezel van jullie geinstallerd. Ik heb een Samsung UE43ku6000wxxn versie 02. Weten jullie of die straks geschikt is voor de app?

Die is van 2016 vindt ik ergens op internet. Is op het randje, mogelijk is die al te oud.

Reputatie 1

Maar het is versie 02. Hij is wel smart.

Reputatie 7
Badge +17

De KPN Smart TV app is beschikbaar op smart tv's van Samsung of LG van bouwjaar 2017 en nieuwer. Andere merken en modellen volgen later. Je kunt controleren of jouw toestel geschikt is door in de appstore van jouw televisie te zoeken op de KPN app. Als de app hier tussenstaat, is jouw televisie geschikt. Als de app er niet tussenstaat, is jouw televisie niet geschikt.

Reputatie 1

Helaas….kpn staat er niet bij.

Reputatie 7
Badge +17

Jammer! Wie weet komt het in de toekomst nog beschikbaar, maar ik durf daar op dit moment geen uitspraken over te doen.

Reputatie 1

Inderdaad jammer. Is draadloos een bruibaar alternatief?

Reputatie 7
Badge +17

Onze tv-ontvangers kunnen niet draadloos aangesloten worden, ze beschikken namelijk niet over wifi. Je kunt eventueel wel gebruik maken van een draadloze verbindingsset. Hiermee stuur je het internetsignaal voor de tv-ontvanger via het stroomnetwerk. Een set van twee adapters kost € 80,00 en is te bestellen via onze webshop.

Reputatie 1

?? Via een anderdraaje kreeg ik de tip van jullie om Google chromecast te gebruiken. Het gaat om een verbinding op de slaaapkamer in combinatie met een aansluiting op glasvezel. Welk antwoord is juist?

Reputatie 1

Ander draadje....

Reputatie 7
Badge +17

Beide antwoorden zijn juist. Het ligt eraan wat je wil gebruiken.

iTV app: Als je Interactieve TV in jouw abonnement hebt, kun je als alternatief ook gebruik maken van de iTV app op jouw telefoon en deze vervolgens middels een Chromecast casten naar de televisie.

HD tv-ontvanger:

Onze tv-ontvangers kunnen niet draadloos aangesloten worden, ze beschikken namelijk niet over wifi. Je kunt eventueel wel gebruik maken van een draadloze verbindingsset. Hiermee stuur je het internetsignaal voor de tv-ontvanger via het stroomnetwerk. Een set van twee adapters kost € 80,00 en is te bestellen via onze webshop.

Reputatie 1

Helaas krijgik de app niet aan de praat met de chromecast. Kpn meldt dat het een technische storing is. Netflix lukt wel. Komt het omdat ik geen abonnee van kpn ben?

Eerdaags heb ik begrepen van mijn eigen 2020 ervaring in het  huidige KPN jargon, is nog in deze eeuw. Wij worden al regelmatig geattendeert dat het er aankomt, hebben vorig jaar verklaringen moeten invullen en heel veel propaganda op gelakt karton mogen ontvangen. Maar in de praktijk: Er gebeurt helemaal niets. 

Andrzijds, het betreft een technische verandering in het KPN telefoon Instroompunt in jouw woning. Mits er geen bezwaren zijn verzorgt KPN dit kostenloos voor jou (in 2020 zijn de abonnementskosten voor de wel gebruikers hiervoor significant gestegen). Dus gewoon doen. En op het moment dat het instroompunt (ISTRA) er zit. Gewoon afwachten wat voor schitterende aanbiedingen KPN jou dan gaat doen om bij jouw ook jaarlijks de abonnementskosten net als bij ons te verhogen.

(Dit bericht bevat veel meer kritiek jegens KPN, dan ik in wezen voel, maar ik probeer wel de onzin weer te geven, KPN is ook in heel veel dingen heel goed). 

Heel goede moderator die Denise overigens, Doet me denken aan Lisa, Erik en Thomas (waarschijnlijk zijn er nog wel meer op dit niveau). 

Reputatie 1

Tja, zit nubij Ziggo…..Glasvezel  komt eerdaags in de straat. 

Reputatie 7
Badge +17

Helaas krijgik de app niet aan de praat met de chromecast. Kpn meldt dat het een technische storing is. Netflix lukt wel. Komt het omdat ik geen abonnee van kpn ben?

Dit komt inderdaad doordat je op dit moment nog geen klant bij KPN bent. Je kunt de app alleen gebruiken als je een KPN Thuis abonnement met Interactieve TV hebt.