aansluiten time capsule 3g

• 23 juli 2012
  • 5 reacties
  • 13822 keer bekeken

Goededag,

Ben al een heel weekend bezig om tc te installeren maar lukt echt niet. Helpdesk gebeld en die komen er ook niet uit.

De tc zit bedraad in de experia box v8 en ziet hem wel maar haakt af nadat hij de box gaat bijwerken.

Ik voeg hem ook toe aan een bestaan netwerk en voed daarna een eigen aangemaakt wachtwoord aan.

Moet netwerknaam veranderd worden, wachtwoord misschien?

Zodra de tc verbinding gaat maken kan ik 3 dingen invoeren:

1-naam basis station- staat time capsule

2-wachtwoord-wat al eerder heb opgegeven

3-controle wachtwoord-als hierboven

Dan krijg ik de melding dat de instellingen zijn bijgewerkt en dan de melding; wachten op timecapsule.

Dan gaat het fout en krijgt dan de melding; er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan.

Wat doe ik fout in hemelsnaam??

Weet iemand de oplossing ligt het aan de experiabox?

Groet roland

5 reacties

Badge
In welke poort heb je een kabel gestoken VAN de Experiabox NAAR de Time capsule? In welke mode heb je de Time capsule ingesteld? Heb je DHCP uitgezet op je Time capsule? Of heb je deze uitgezet op je Experiabox?

De kabel zit in de 3e gele poort van de box, en ik heb telefonisch  het dhpc nummer veranderd in de box maar dit hielp niet.

Volgens mij kan je de dhpc in de box niet uitzetten (dichtgetimmerd of is er een manier die jij wel weet??

In de timecapsule zou ik het niet weten waar je dat moet doen.

Hoop dat je me opweg kan helpen.

Groet roland

Badge
Ik zou aanraden in de Experiabox je DHCP server aan te laten staan en in de Time capsule uit te zetten. Daarna moet je je time capsule via een LAN poort met je Experiabox (ook LAN poort) verbinden. Zorg ervoor dat je Time capsule in bridge-mode (brug mode in NL) staat. Welke Experiabox heb je precies (merk / type)?

Ik heb de experiabox v8 de nieuwste.Hoe zet ik in de tc de dhpc uit en in bridgemode ?

Heb macbook pro en imac.

Badge
http://manuals.info.apple.com/nl_NL/TimeCapsule_installatiehandleiding.pdf

Welk apparaat (Windows of Mac) je gebruikt maakt niet uit.

Reageer