Beantwoord

Aansluiten van IP camera op H369A

• 10 december 2016
  • 25 reacties
  • 1361 keer bekeken

I.v.m. een nieuwe router zijn alle instellingen van de IP camera op de oude router verloren gegaan en kan ik de camera niet meer op afstand ( via Wifi ) benaderen.
Bekabeld lukt dat wel en geeft het intern IP adres wel aan.
Wie kan me in begrijpelijke taal uitleggen wat ik moet invullen bij Port forwarden etc.
Met vriendelijke groet
Fred

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 11 december 2016, 18:10

Goed begrepen Robin
Groet Fred

Ah oke, dan kan je als het goed is, via 192.168.2.9 de WiFi verbinding maken. Ik weet helaas niet hoe dat precies werkt omdat ik niet het type ken maar als je er niet uit komt kan je misschien een screenshot hier plaatsen en dan komen we er samen wel uit!

EDIT:

Wacht ik heb het gevonden. Als je naar 192.168.2.9:99 gaat kan je als het goed is op een icoontje klikken wat een hamer met een sleutel is. Als je daar op drukt kom je in instellingen en kan je naar Wireless LAN settings. Daar kan je op Scan drukken en je netwerk selecteren, daaronder moet Using Wireless LAN aangevinkt blijven, SSID is als het goed is ingevuld, Network Type is infra(?) en Authentication is het liefst WPA2-PSK Personal AES (mits je daar uit kan kiezen). Bij Shared Key vul je het "WiFi Wachtwoord in".

Als je daarna op submit druk is de camera via WiFi verbonden maar heeft hij een ander IP adres. Je kan dan dus de netwerkkabel los halen en in de V10 kan je onder het DHCP tabblad het IP adres van de camera vinden.

Als je het IP adres (en MAC adres) gevonden hebt kan je de huidige portforwarding verwijderen en dan de stappen DHCP Binding en App koppelen uit mijn vorig bericht nog een keer doorlopen met het nieuwe IP en MAC adres (App creeren hoeft niet nog een keer). Wel is het, zoals ik zei, belangrijk dat de huidige portforwarding eerst verwijderd wordt anders zal je halverwege een foutmelding krijgen
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Laten we voor aan beginnen:
Wat voor camera heb je?
Hoe benader je die nu?

Robin
Hallo Robin
bedankt dat je me wilt helpen
Camera is merkloos maar heeft als kenmerken FC Rohs
Remote address 15265.p2pipc.com
Benadering bekabeld geeft 192.168.2 9 als IP adres
Zo gauw als ik de kabel verwijder is hij onvindbaar
Inloggen op router lukt ook wel, via instellingen, naar Port forwarden en kom dan bij Lan host.
Als je mij vanaf dat punt wil helpen graag
Reputatie 7
Badge +30
Ah oke, weet je toevallig wat de poort is? Is dat 2001?

Als je inlogt op de Experiabox, dan naar Status gaat, dan naar Advanced/Geavanceerd en dan naar het tabblad DHCP (verborgen achter het rechter pijltje) gaat zie je een grote tabel met alle apparaten die in de afgelopen 24u actief waren. Staat daar de camera tussen (met het IP adres van 192.168.2.9), zo ja, kan je dan het daar genoemde MAC adres opschrijven/onthouden?

Robin
Gevonden
Poort weet ik zo niet
Kan ik die vinden als ik de camera bedraad aansluit
Geeft aan LAN 1 met MAC adres
Goedemorgen Robin
Kunnen we verder ?
Fred
Ik ben naar Poort forwarding gegaan -IPv4
Maak nieuw item aan
Bij Modus kan ik kiezen uit IP Adres of aangesloten apparaten
Wat moet ik kiezen ?
Als ik IP Adres kies wat moet ik dan invullen bij LAN Host
Als ik aangesloten apparaten kies kan ik kiezen en ertussen staat ook het Mac adres van de camera
Bij de App groep kan ik weer kiezen uit spelletjes etc
Wat moet ik daar kiezen ?
Als ik Apps kies krijg ik de mededeling
"De huidige handeling is ongeldig controleer de configuratie " parameters
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Het weten van de poort is wel vereist voor de portforwarding. Hoogst waarschijnlijk staat dit in de handleiding. Als je de camera bekijkt vanuit je eigen netwerk, hoe doe je dat dan? Met een webbrowser, een app?

Robin
Ik kan de camera benaderen als hij bekabeld is door in de URL browser
http://192.168.2.9:99/index.htm te typen
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan de camera benaderen als hij bekabeld is door in de URL browser
http://192.168.2.9:99/index.htm te typen

Hoi,

Top! In die URL zie je dat het IP-adres 192.168.2.9 (Zoals je al zei) is, en de poort is 99.

DHCP Binding

Aller eerst wil je een DHCP Binding maken voor de IP Camera. Dit zorgt er voor dat de IP Camera nooit een ander IP van de Experiabox krijgt waardoor de port forwarding blijft werken en je de camera ook altijd via hetzelfde IP kan bereiken in je netwerk.

Een DHCP Binding maak je door in te loggen op de V10. Vervolgens naar Instellingen te gaan, en dan onderaan op DHCP Binding te klikken. Hierna kan je via "+ Maak nieuw item aan" een DHCP Binding maken.

Zodra je op "Maak nieuw item aan" geklikt hebt zal een scherm zich uitvouwen waar je dingen moet in vullen. Als naam moet je een naam invullen zodat je zelf de binding kan herkennen bijvoorbeeld "IPCamera". Bij MAC adres moet je het MAC adres van de Camera invullen, deze kan je vinden in de DHCP table zoals ik eerder in een bericht uit legde maar je kan hier ook op "Selecteer uit beschikbare apparaten" klikken en vervolgens de IP Camera aanklikken.
Bij IP adres vul je 192.168.2.9 in.
Hierna kan je op Toepassen klikken en de IP Camera herstarten. Als check kan je kijken of de IP Camera nog steeds net zo werkt als voor heen. Als dat zo is kunnen we door met de volgende stap:

Port Forwarding

Applicatie creëren

Er van uit gaande dat je nog steeds bent ingelogd op de V10 kan je onder Instellingen op Poort Forwarding - IPv4 klikken. Onderaan klik je dan op Application Configuration zodat die uitklapt. Vervolgens klik je op Apps en scroll je helemaal naar beneden en klik je op "maak een nieuwe appnaam". Hier kan je een nieuwe app creeeren. Ook hier moet je weer een naam invullen zodat je de app kan herkennen, kies bijvoorbeeld "IP Camera". Als je vervolgens op Toepassen druk verschijnt er een schermpje "Nieuwe Regel". Daar kan je TCP geselecteerd laten staan. Bij de 4 vakjes kan je 99 intypen en vervolgens op toepassen drukken.

Applicatie koppelen

Vervolgens kan je op diezelfde pagina (Instellingen > Poort Forwarding - IPv4) helemaal boven aan onder "Poort Forwarding - IPv4" op "Maak een nieuw item aan" klikken. Daar verander je de Modus naar "Aangesloten apparaat" en klik je op Selecteer uit beschikbare apparaten, Daar zoek je de IP Camera op (te herkennen aan het MAC Adres en misschien aan de Hostnaam) en die klik je aan. Bij App Groep selecteer je Apps (netzoals bij de vorige stap) en bij Appnaam kan je dan de app kiezen die je bij de vorige stap hebt gemaakt (Als je hem dezelfde naam hebt gegeven als dat ik zei, is dat "IP Camera")
Vervolgens kan je op toepassen drukken.

Testen

Als je bovenstaande stappen hebt gevolgd, kan je, als het goed is, via je extern IP de camera bereiken. In je browser kan je dan dus http://[extern-ip]:99/index.htm typen. (bijvoorbeeld http://12.34.56.78:99/index.htm)
Je extern ip kan je bijvoorbeeld via deze site vinden.

Robin
Hoi Robin
Alles ingevuld , waarvoor mijn dank voor je uitgebreide antwoord.
Maar... helaas Browser kan het adres niet vinden.
Wat ik mis is, wanneer moet de kabel uit de camera ?
Vlgs mij kan ik beter de router resetten en opnieuw beginnen ?
Groet
Fred
Hoi Robin
Ik kan de camera via het internetadres met extern IP adres eindigend op :99 benaderen maar alleen als hij met de kabel verbonden is.
Zodra ik de kabel er uit trek is de camera niet meer via dit adres te bereiken
Groet
Fred
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Robin
Ik kan de camera via het internetadres met extern IP adres eindigend op :99 benaderen maar alleen als hij met de kabel verbonden is.
Zodra ik de kabel er uit trek is de camera niet meer via dit adres te bereiken
Groet
Fred

Wat bedoel je met Zodra ik de kabel er uit trek? Welke kabel? Welk apparaat?
De verbindingskabel van de hub tussen de desktop en de camera,
Reputatie 7
Badge +30
Sorry ik begrijp niet wat je bedoelt maar wil je de camera via WiFi hebben ofzo?
Goed begrepen Robin
Groet Fred
Reputatie 7
Badge +30
Goed begrepen Robin
Groet Fred

Ah oke, dan kan je als het goed is, via 192.168.2.9 de WiFi verbinding maken. Ik weet helaas niet hoe dat precies werkt omdat ik niet het type ken maar als je er niet uit komt kan je misschien een screenshot hier plaatsen en dan komen we er samen wel uit!

EDIT:

Wacht ik heb het gevonden. Als je naar 192.168.2.9:99 gaat kan je als het goed is op een icoontje klikken wat een hamer met een sleutel is. Als je daar op drukt kom je in instellingen en kan je naar Wireless LAN settings. Daar kan je op Scan drukken en je netwerk selecteren, daaronder moet Using Wireless LAN aangevinkt blijven, SSID is als het goed is ingevuld, Network Type is infra(?) en Authentication is het liefst WPA2-PSK Personal AES (mits je daar uit kan kiezen). Bij Shared Key vul je het "WiFi Wachtwoord in".

Als je daarna op submit druk is de camera via WiFi verbonden maar heeft hij een ander IP adres. Je kan dan dus de netwerkkabel los halen en in de V10 kan je onder het DHCP tabblad het IP adres van de camera vinden.

Als je het IP adres (en MAC adres) gevonden hebt kan je de huidige portforwarding verwijderen en dan de stappen DHCP Binding en App koppelen uit mijn vorig bericht nog een keer doorlopen met het nieuwe IP en MAC adres (App creeren hoeft niet nog een keer). Wel is het, zoals ik zei, belangrijk dat de huidige portforwarding eerst verwijderd wordt anders zal je halverwege een foutmelding krijgen
Heel hartelijk dank Robin voor je hulp.
Ben er zeker van dat ook dit gaat lukken.
Ik laat het je sowieso nog even weten
Groet
Fred
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik hoor graag of het gelukt is! En anders hoor ik graag vanaf waar het niet lukte.

In iedergeval een fijne avond!

Robin
Hoi Robin,
het is niet te filmen maar het is gelukt !!
De truc zat in het Mac adres dat slechts 1 letter verschilt op de Wifi verbinding t.o.v. de bekabelde verbinding.
Na de door jou voorgestelde procedure verliep het voorspoedig.
Zonder jouw hulp had dit niet gelukt.
Nogmaals hartelijk dank
Groet
Fred
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Fijn dat het gelukt is! Een fijne dag verder, en je weet het forum te vinden mocht je in de toekomst met een soortgelijk probleem zitten!

Robin
Robin,
nog 1 verzoek
Met de laptop kan ik wel inloggen met wachtwoord echter met Smartphone niet
Vraagt elke keer naar Gebruikersnaam en als ik correcte wachtwoord invul begint hij weer met gebruikersnaam invullen en wachtwoord
Weet jij wat de oorzaak is ?
Groet
Fred
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Zou het kunnen dat je cookies ofzo uit hebt staan op je smartphone?
Ook opgelost
Blijkt als in mijn wachtwoord de k intyp een klein kommaatje meegaat/komt en wachtwoord onbruikbaar maakt.
Nogmaals bedankt
Groet

Fred

Reageer