Aansluiten zelf doen

• 21 juni 2012
  • 4 reacties
  • 10611 keer bekeken

Bij ons moet een monteur komen om het modem voor de glasvezelaansluiting te plaatsen. Volgens de brief hebben ze vele malen geprobeerd te bellen (niet waar) en nu komen ze pas over een kleine 2 maanden. Is dit niet zelf te doen? ze komen op de 9e dus moet straks ook nog bijna 2 mmanden dubbel betalen voor de abonnementen. Graag reactie

Gr maurice

4 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Beste Maurice, 

Je hoeft niet dubbel te betalen, omdat de monteur door KPN gepland is. Pas als de glasvezeldiensten zijn aagesloten, gaat het abonnement in. Zo ging het in elk geval bij mij. 

Groet, 

Fiberman

Nou ze komen pas 9 augustus dus ik zal de maand augustus en ik gok september moeten betalen aangezien je voor de 1e moet opzeggen. Hier moet je zelf zorg voor dragen en afspraken en kpn zijn bij mij geen gelukkige combinatie daarom wil ik pas opzeggen als het werkt
Reputatie 3
Badge +4
Beste Meule46,

De zogenaamde kalendermaand opzegtermijn gaat bij een particuliere jaarovereenkomst welke na 1 december j.l. voor onbepaalde tijd is verlengt, niet meer op. Per deze datum is de wet van Dam van kracht welke jou als particulier beschermd tegen allerlei ongewenste verlengingen van jaarcontracten. Je internetprovider mag sinds deze datum bij verval van je jaarcontract, deze niet meer stilzwijgend met een jaar verlengen. Let op dat je niet zomaar ingaat op een zogenaamde "mooie aanbieding" want hiermee kan je zomaar wel weer een jaar aan je leverancier vast zitten.

De wet van Dam regelt tevens dat je internet provider de opzegging uiterlijk 30 dagen na ontvangst moet doorvoeren. Als je zelf een datum aangeeft welke verder dan dat in de toekomst ligt, mogen zij deze uiteraard wel aanhouden.

Stel dat je op 10 augustus aan je huidige dienstverlener een opzegging toezend. In dit geval is het aannemelijk dat deze op 13 augustus door hun ontvangen word. De eerst volgende vervaldatum waarop zij de overeenkomst dienen te ontbinden betreft dan 12 september. Het is dan ook niet geheel onverstandig om in je brief je vermelden dat je bij de opzegging de wettelijk geldende opzegtermijn van 30 dagen na ontvangst in acht neemt.

Reputatie 3
Badge +4
meule46 schreef:
Bij ons moet een monteur komen om het modem voor de glasvezelaansluiting te plaatsen..... Is dit niet zelf te doen?
Je mag alles zelf installeren behalve deze modem. Door het onvakkundig plaatsen van deze modem kunnen verschillende kwaliteitsproblemen optreden waar zowel jij als de netbeheerder niet blij van worden.

Reageer