Beantwoord

Aansluiting bij verhuizing is 2019 niet netjes gegaan, nu herstelt door monteur maar ik krijg een rekening van 120 euro

  • 28 June 2022
  • 1 reactie
  • 62 keer bekeken

Na mijn verhuizing in oktober 2019 heeft een monteur van de KPN mijn apparatuur geïnstalleerd en dat erg slordig gedaan. Nu heb ik de KPN benaderd en om een monteur gevraagd. Bij de klantenservice werd een afspraak gemaakt, het zou € 60,= kosten. De monteur van vanmiddag heeft het broddelwerk keurig hersteld. Nu moet ik opeens volgens de nota € 120,= betalen. Dat vind ik onbehoorlijk  van de KPN.

Ik was eerst bij de service winkel in de Ferdinand Bolstraat. Daar levert men geen service maar verwijst naar de website of het service telefoonnummer van de KPN. Waarom dan een service winkel,  wanneer men daar nauwelijks  service mag verlenen ?

Ik ben gisteren na deze vergeefse rit naar huis gegaan en heb telefonisch een afspraak gemaakt voor vanmiddag. Vanmorgen kreeg ik even na 8 uur een berichtje om me te herinneren aan de afspraak. Volkomen overbodig en ook uitermate onbeleefd van toon. Men tutoyeert mij ongevraagd.  De KPN is mijn vriendje niet, maar ik ben een klant van 78 jaar en ik spreek zelf mensen, jong en oud, met wie ik een zakelijke relatie heb aan met de beleefdheidsvorm: U. Het zou u sieren wanneer u zich wat wellevender zou opstellen ten opzichte van uw klanten, die vast niet allemaal jonger dan 16 jaar zijn..

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 June 2022, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Annavananjum, welkom op het forum! In veel van onze uitingen richting klanten tutoyeren wij, ongeacht de leeftijd van de klant. Dat is een keuze die we maken. Iets wat we in veel gevallen goed (of beter) vinden passen bij de huidige tijd. Maar, ik kan me voorstellen dat ook niet iedereen daarvan gediend is. Gezien u in dit geval aangeeft graag gevousvoyeerd te willen worden zal ik dan dat ook doen.

U geeft aan dat de installatie in 2019 gedaan is, en dat dit erg slordig is gebeurd. Daar zijn twee dingen voor belangrijk. De eerste is dat wij een garantieperiode hanteren op monteursbezoek. Als u destijds binnen twee weken weer contact had opgenomen, hadden we een nieuwe monteur kunnen sturen om de installatie te herstellen. Waarschijnlijk was in dat geval de monteur dan gratis geweest (los van eventuele meerwerk- en materiaalkosten).

U heeft nu onlangs contact met ons opgenomen om alsnog een monteur te krijgen. Het tweede punt dat belangrijk is komt dan om de hoek kijken. En dat is wat er precies bedoeld wordt met ‘slordig’. Er is een verschil tussen, bijvoorbeeld, kabels die door elkaar liggen in de meterkast of een kastje dat half aan de muur hangt midden in de woonkamer. Volgens uw bericht zou de monteur €60 gaan kosten. Dit is het standaardbedrag voor een servicemonteur. Wat bij mij aangeeft dat de mate van slordigheid niet iets was dat het functioneren van uw diensten in de weg zat. Waardoor wij in zo'n geval ook geen gratis monteur kunnen sturen. 

Een dergelijke servicemonteur kost dus standaard €60. Voor dit bedrag komt de monteur 45 minuten werken. Is er meer tijd nodig, dan kost dit €15 per kwartier extra. Dit noemen we meerwerk. Daarnaast kunnen er ook kosten gerekend worden als de monteur materiaal nodig heeft.  Deze informatie over de servicemonteur vindt u ook op onze website.​​​​​

De monteur zou deze extra kosten van te voren met u moeten hebben besproken. Ook krijgt u, na het bezoek, een (digitale) bon van de monteur met daarop de uitgevoerde werkzaamheden en de kosten daarvan. 

Ik hoop dat u inmiddels via de winkel bent geholpen. Deze werken, voor wat uitgebreidere zaken, eigenlijk altijd met afspraak. Juist zodat u met een collega in gesprek kunt die u ook volledig kan helpen. Als u wilt kan ik dit  hier ook nog voor u nakijken. Hoewel ik wel verwacht dat ik aan die extra kosten niets kan veranderen. Als u graag heeft dat ik het nakijk, klik dan hier om uw forumprofiel in te vullen. Ik heb in ieder geval uw naam en adresgegevens nodig. Vergeet niet om na het invullen op ‘opslaan’ te klikken. Als u dit gedaan heeft, reageer hier dan weer. Dan kijk ik dit voor u na.