Beantwoord

Aansluiting contactdoos

  • 20 March 2019
  • 8 reacties
  • 1838 keer bekeken

Beste,

Ik ontvang maandag mijn KPN aansluiting. Ik heb een contactdoos in de kamer zitten en dien het pakket hierop aan te sluiten. Echter weet ik niet of de aansluiting van de contactdoos zelf juist is. Ik heb deze open gemaakt en er vielen meteen twee korte losse draadje uit (rood en blauw) nou zit het nu aangesloten zoals te zien in de afbeelding https://imgur.com/a/Pv02YHe . Is dit zo correct en hoe kan het dat er twee losse draadje in zaten, hadden ze nog een functie. Ik ontvang maandag het internet en zit al een maand zonder dus ik wil graag dat dit dan ook meteen werkt :)

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door RBxx 20 March 2019, 12:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Alhoewel het waarschijnlijk wel gaat werken, lijkt dit niet op het zgn. IS/RA punt waar de blauwe KPN kabel je huis binnenkomt.
Zit er niet zoiets in je meterkast?


De kabel op jouw afbeelding is een binnenkabel die normaal hier vandaan komt.
De losse draadjes zouden kunnen zijn van een slordig verwijderde kabel, naar een tweede contactdoos elders in het huis. Ik zie linksonder nog een tweede gat in de wand.
Hi Ruud,

Bedankt voor je reactie

Ik woon in een appartement (12-D op de derde verdieping) en heb dus geen eigen aansluiting. In de meterkast komt een kabeltje binnen maar deze komt direct uit de vloer en gaat dan door de muur direct naar de contactdoos.
Reputatie 7
Badge +21
Dit lees ik wel vaker, in appartementsgebouwen is dit vaak wat anders geregeld.
Eén centrale meterkast bij de beheerder op de begane grond en vandaar uitgesplitst naar de appartementen.

Blijft mijn eerste opmerking: het gaat waarschijnlijk wel werken, rood en blauw is goed aangesloten.
Reputatie 7
Badge +9
Eens met @RBxx. De aansluiting is zo goed.

Piet.
Super! bedankt voor de reacties. Mocht het niet werken dan zal ik even contact opnemen met KPN
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @snellie, succes maandag met het aansluiten.
Laat het hier aub ook weten als het wel gelukt is, leren wij ook van.
Heb geluk, kreeg net bericht dat ik vandaag al mijn modem kan aansluiten. Zojuist gedaan en internet werkt uitstekend 🙂

bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @snellie bedankt voor je bericht. Goed dat we je konden helpen en te horen dat het werkt !!

Veel plezier met je KPN internet aansluiting

Reageer