Vraag

Aansluiting glasvezel op de verkeerde plek

  • 24 November 2021
  • 6 reacties
  • 242 keer bekeken

Ik woon in een appartementencomplex met de meterkast in een gemeenschappelijke gang.

Mijn KPN router is verbonden met een aansluiting in de woonkamer.

KPN-net heeft zonder overleg het glasvezel aansluitpunt in de meterkast gemaakt, geen 220V aansluiting en wireless is geen optie omdat mijn apparatuur met een vaste aansluiting is verbonden. Ik kan niet van de meterkast naar mijn appartement.

Ik kan dus geen gebruik maken van glasvezel. 
Kan ik hier KPN-net  voor aanspreken ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is niks bijzonders. Dat gebeurt heel vaak. Een KPN monteur kan een stopcontact plaatsen. En er zal een utp-kabel vanuit de meterkast naar de woning gelegen moeten worden. Vervolgens kan het modem gewoon in de woning geplaatst worden.

Bedankt, dat had ik ook bedacht maar ik zit in een huur appartement en wie betaald dan deze kosten. Als ze het hadden gevraagd en het aansluitpunt in de woonkamer hadden geplaatst waren er geen kosten geweest.

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt, dat had ik ook bedacht maar ik zit in een huur appartement en wie betaald dan deze kosten. Als ze het hadden gevraagd en het aansluitpunt in de woonkamer hadden geplaatst waren er geen kosten geweest.

De KPN monteur komt dat als het goed is kosteloos in orde maken. Ik weet niet zeker of dat stopcontact ook gratis is.

Oké bedankt, ik ga het navragen bij KPN

Reputatie 7
Badge +24

Mogenlijk wil de huiseigenaar dat stopcontact wel betalen. Misschien heeft KPN ook in samenspraak met die huiseigenaar bepaald dat het glasvezelpunt in de meterkast moest komen. Daarbij zou het logisch zijn dat KPN de huiseigenaar gewezen heeft op het stopcontact. 

Reputatie 6

We brengen alleen 230v WCDs aan als het om een migratie gaat van koper naar glas.
Nieuwe klanten moeten de 230v WCD betalen.