Beantwoord

Aansluiting in nieuwbouwwoning wel aanwezig, maar glas niet mogelijk

  • 27 November 2019
  • 17 reacties
  • 291 keer bekeken

Badge

Beste forumbezoekers + KPN,

 

Kort geleden is onze nieuwbouwwoning opgeleverd met een glasvezelaansluiting van KPN Netwerk NL (voormalig Reggefiber geloof ik). Nu willen mijn vriend en ik graag glasvezel afsluiten, maar ons adres wordt bij providers niet herkend. Van het kastje naar de muur gestuurd: volgens de aannemer zijn we ‘zoekgeraakt in de administratie’, hij verwijst ons naar KPN. KPN zegt: neem contact op met de gemeente. Volgens de gemeente moeten we weer bij KPN zijn. Niemand weet hoe lang het gaat duren, ontzettend ingewikkeld allemaal… Ondertussen hebben wij gewoon een oranje glasvezelkabel in de meterkast en hebben al onze buren ‘gewoon’ wel glasvezel. 

Wat nu?

icon

Beste antwoord door suuus95 10 January 2020, 10:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Kan het misschien zijn dat de voormalige adres gegevens anders waren tijdens de bouw dan gene die het uiteindelijk zijn geworden? zoja zou het kunnen dat het administratief nog verwerkt staat op de voormalige gegevens.

 

Je zou ook contact kunnen opnemen met KPN NetwerkNL, misschien dat hun kunnen achterhalen op welk adres uw huis staat geregistreerd bij hun. Vooral als uw buren wel gebruik maken van de glasvezel zou ik verwachten dat ze kunnen nagaan welke vezel's/FTU's er omheen zijn aangelegd.

Misschien nog vreemde vraag, maar hebben uw buren misschien ook problemen gehad met de aanvraag? Misschien dat hun dit pad al bewandeld hebben en weten wat er gedaan kan worden?

 

Badge

@Zeonz Bedankt voor je reactie!

Nee, de adresgegevens zijn naar mijn weten niet veranderd. We hebben al contact gehad met KPN NetwerkNL, zij geven aan dat de aanvraag voor glasvezel op ons adres vorig jaar oktober gedaan is, maar dat we verloren zijn geraakt in de administratie… Er is een dossier aangemaakt, maar hoe het verder gaat en hoe lang we nu moeten wachten weet niemand.

Buren hadden idd ook wat moeite, zij hadden glas van T-Mobile besteld en er was een verkeerde kabel aangesloten in het verdeelhuisje. Dat had KPN Netwerk gelijk opgelost volgens hen. 

Maar goed, wij hebben niet eens de mogelijkheid om glas te bestellen volgens de websites van zowel T-Mobile als KPN, dus het lijkt er toch op dat we een ander probleem hebben. 

Hoi @suuus95 . Welkom op het forum.

Wat een akelige situatie. Ik wil graag meekijken. Kun  je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Wat zegt de aannemer trouwens? Is hier bij de oplevering over gesproken?  Alle info is welkom. 

Badge

Hi @Erwin_ , bedankt voor je reactie. Het is ondertussen gelukt een abonnement te bestellen, het adres werd van het weekend eindelijk herkend en toen hebben we daar snel gebruik van gemaakt! Wel was het pas mogelijk om ergens in januari aangesloten te worden, weet niet of dat daar ook nog mee te maken heeft. We hebben het KPN-pakket inmiddels ontvangen dus het is nu wachten op een afspraak met de monteur! Bedankt voor de reacties. 

 

Hoi @suuus95 . De opleverdatum is 2-1-2020. Vanaf dat moment zou er dus signaal binnen moeten komen. Je kunt dit zien op het glasvezelkastje. Mocht je het zelf aandurven kun je daar op die datum de experiabox op aansluiten. (uitleg staat in de handleiding). 

 

Badge

Hi @Erwin_ , betekent dit ook dat we pas vanaf 2 januari een monteur kunnen bestellen? Of kunnen we dat nu al ergens inplannen? 

Ik verwacht dat dat iets eerder is. Mijn advies is om, periodiek even in te loggen op je bestelstatus pagina:

https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm#/

Zodra de monteur ingepland kan worden, krijg je de optie daar te zien. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Badge

Hi Erwin,

Bedankt voor je reactie. Er zou gisteren een monteur komen, maar dat is vorige week afgebeld. Volgens gesprek met de klantenservice moet er buitenshuis nog iets aan de aansluiting gebeuren … tot eind januari helaas geen monteur mogelijk. We hebben ook geen datum te horen gekregen waarop we eindelijk gebruik kunnen maken van glasvezel.  Erg vervelend. We maken nu gebruik van Digitenne, maar daar valt het signaal om de haverklap ook weg 😅

 

Oef, dat is een domper. Ik heb je gegevens opgezocht en zie inderdaad dat je uit de planning bent gehaald en nu in behandeling bij de backoffice. De reden kan ik hier helaas niet inzien. Als het goed is, heb jij een sms/e-mail gehad waarin een telefoonnummer van de technische achterban staat. Voor extra info zou je daar naartoe kunnen bellen maar ik verwacht dat het antwoord in grote lijnen zal zijn, wat je hierboven al beschrijft.  Helaas heb ik geen mogelijkheid om dit proces te versnellen.

Je hebt nu digitenne? Heb je daar ook een buitenantenne + montage set bij? Mocht je de mogelijkheid hebben om een antenne buiten te monteren levert dat meestal veel beter beeld op. Ik kan dat wel voor je regelen aangezien je aansluiting nog even op zich zal laten wachten. 

Badge

Hi Erwin,

 

We hebben inderdaad contact gehad met de technische dienst die ons niet veel meer kon vertellen dan dat. We hebben geen buitenantenne of montageset gekregen, wellicht dat dat beter werkt. Zou fijn zijn als we die zouden kunnen ontvangen! Bedankt. 
 

Met vriendelijke groet,

Suzanne

Dat is geen probleem, @suuus95 . Ik heb je een set toegestuurd. Uiteraard hoop ik je snel bent aangesloten, zodat digitenne niet meer nodig is.

Badge

Weer een leuk gesprek gehad met de technische dienst van KPN…  Het kan nog 7 - 17 weken duren voor we überhaupt zijn aangesloten. Vind het toch erg raar aangezien iedereen in onze straat gewoon al van glasvezel gebruikmaakt. Misschien heeft het iets te maken met ons huisnummer (13) :sweat_smile:

Ziggo here we come!

Oei, oei. Met dat soort levertijden kan ik me voorstellen dat je bij een andere provider kijkt, @suuus95 . Heel jammer, maar begrijpelijk.

Wij wachten, al 8 maanden. Steeds komt KPN met een ander verhaal, en verschuilen zich achter andere afdelingen binnen KPN. Voor ons als klant is er echter één KPN en hoe ze het intern regelen dat willen wij niet te weten (niet best in ieder geval).

Tijdelijk Digitenne gekregen, maar dat is niet best. Wij worden moedeloos van de werkwijze van KPN. Sterkte gewenst.

Badge +19

@Door KPN gefrustreerde klant waarom reageer je niet op de medewerker in je eigen topic???

Hallo Joep 1965,

 

Ik weet niet wat je bedoelt, ik heb meerdere keren gereageerd en zelfs contact met iemand van KPN. Deze heeft aangeboden mee te kijken hoe het verloopt. Dus verklaar je nader en ik zal antwoorden.

 

VG,  van de door KPN gefrustreerde klant