Vraag

Aansluiting modem V10 y-kabel

  • 13 June 2021
  • 11 reacties
  • 563 keer bekeken

Hoi,

 

deze week ben ik verhuisd en heb ik geprobeerd mijn modem aan te sluiten in het nieuwe huis. Lang verhaal kort: ik heb de afgelopen drie dagen in totaal vier uur met de klantenservice gebeld en ben drie keer naar een kpn winkel gegaan en heb nog steeds geen internet. Monteur kan pas over negen (!!) dagen komen. Morgen moeten mijn vriendin en ik aan het werk vanuit thuis en in deze omstandigheden is dat onmogelijk. Kpn heeft mij een tijdelijke ophoging van internetbundel gegeven, maar hotspot werkt erg slecht. Om die reden heb ik een bevriende elektricien gecontacteerd en ben nu op het volgende punt: mijn internet moet worden aangesloten met een Y-kabel en ik heb mijn experia v10a ingeruild voor een v10. Nu krijg ik een groen lampje voor power en wireless en een rood lampje voor services. Online krijg ik de melding dat ik op een monteur moet wachten, maar dit is dus echy niet mogelijk. Ik moet zsm internet hebben en ben ten einde raad. Graag zsm reactie van KPN en een oplossing 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hi @Ruudvd, welkom. 

Ai! Wat lastig dat je nu zonder internet zit, zeker als je thuis moet werken. En wat vervelend dat de hotspot niet optimaal werkt. 

Ik wil je geen valse hoop geven, als er een monteur is ingepland is deze meestal noodzakelijk en kunnen we deze eigenlijk niet vervroegen. De hotspot is dan een oplossing voor de overbrugging. Wel kunnen we natuurlijk even een kijkje nemen en je misschien meer vertellen wat er aan de hand is. Wil je voor ons jouw profiel aanvullen met jouw postcode en huisnummer (de nieuwe en de oude, je kan het veld “persoonlijke opmerkingen” gebruiken) en jouw klantnummer. Dan gaan we voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ruudvd , een KPN moderator zal graag met je mee willen kijken, Zet daarvoor alvast jouw gegevens (Privé) in je forum profiel. Daar zijn ze alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Voor een aansluiting met pairbonding (Y-kabel) wordt altijd een monteur ingepland. Bij jou thuis en/of verder in het netwerk moet meestal wat aangepast worden. De verbinding wordt dan ook pas op dat moment actief.

edit: aha, de moderator is me al voor…. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Zodra er een monteur ingepland is word de verbinding meestal geblokkeerd en pas vrij gegeven op het moment dat de monteur voor de deur staat. Dus zelf kan je dan niks meer.

Ik heb mijn gegevens toegevoegd 

Reputatie 7
Badge +30

Dankjewel! Ik zie dat je op glasvezel aangesloten wordt, maar dat de NT vervangen moet worden. Dat gaat de monteur inderdaad doen de 21e. Ik kan deze afspraak helaas niet eerder plannen:tired_face:. Met de y-kabel heb je in dit geval niets te maken, want dat hoort bij een koper verbinding en dat is in deze situatie niet van toepassing. Ik zie dat er een noodpakket is aangevraagd. Hopelijk lukt het toch enigszins met de hotspot!

dank voor je bericht Marcia. Ik blijf het toch erg opmerkelijk vinden dat ik 9 dagen moet wachten op een monteur in een tijd waarin veel mensen hun werk niet kunnen uitvoeren zonder een deugdelijke aansluiting. Laat voorlopig de monteur maar staan op 21-6, maar ik ga wel even uitzoeken of ik wellicht voor die tijd bij een andere provider terecht kan die wel op een adequate manier mijn probleem kan oplossen en wel op dit soort basale behoeften kan inspelen. Het is een behoorlijk bittere pil om vier uur van mijn tijd aan contact met jullie klantenservice te besteden zonder concreet resultaat. Om nog maar te zwijgen over de inmiddels vier bezoeken aan kpn winkels in dezelfde periode.

 

PS de hotspot doet het niet, zoals ik eerder aangaf 

PPS overigens beweerden twee medewerkers die ik heb gesproken van  de klantenservice dat glasvezel geen optie was op mijn nieuwe woonadres. Nu ben ik het spoor helemaal bijster 

Kan kpn dan in ieder geval duidelijkheid bieden over dat laatste aspect (glasvezel of koper)? Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat is mijn fout! Je hebt inderdaad geen glasvezel, maar koper. Mijn systeem levert wat verwarring op aan mijn kant, maar jij hebt het helemaal bij het rechte eind natuurlijk. Excuses!

 

Overigens: de hotspots zou het op jouw adres gewoon moeten doen. Volgens onze dekkingskaart is het mobiele netwerk daar prima. Doet de 4G op jouw mobiel het verder wel goed binnenshuis?

Hoi Marcia, laat maar zitten. Vandaag geen noodpakket ontvangen en toen ik de klantenservice belde, gaf men daar aan dat het pakket evengoed dinsdag kan komen. Gisteren is me gegarandeerd dat deze er vandaag zou zijn. We spraken over compensatie en zojuist heb ik een mail gekregen dat ik 16 euro (dit is geen grap) mindering krijg op mijn volgende factuur…  Ik ga hier geen tijd en energie meer insteken.

Reputatie 7
Badge +30

Heel jammer om dit te lezen :-(. Mocht je in de toekomst toch nog hulp willen of vragen hebben, laat het dan gerust weten.