Vraag

Aansluiting op recreatiepark

  • 18 May 2021
  • 19 reacties
  • 339 keer bekeken

Reputatie 1

Vorig jaar heb ik dankzij WARD van het forum een abonnement bij KPN kunnen afsluiten.  Nu vraagt een buurman op de camping om hulp om Ook hij heeft een ISRAkastje achter zijn chalet staan, maar niemand weet welk aansluitnummer hier bij hoort. Zie bijgevoegde plattegrond recratiepark postcode 8077 RP 24. Kunnen jullie nogmaal helpen? Het gaat om het omcirkelde chalet, ter referentie mijn Chalet C 25

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Dit forum wordt beheerd door KPN consumentenzaken. De bekabeling gebeurt onder leiding van KPN netwerk. Het mooie is, ze hebben Email dus je kunt bellen of gewoon een emailtje sturen (duurt wat langer)

https://www.kpnnetwerk.nl

Reputatie 1

Goed bedoeld advies, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Vorig jaar voor mijzelf deze weg ook al bewandelt

Reputatie 7
Badge +28

Hierbij een tag voor @Ward_ .

Daar gaat deze club over Infrabeschikbaarheidsdesk WBA en WEAS (kpn-wholesale.com). Volgens mij kan de potentiele klant niet zelf die info op vragen maar kan dat wel door KPN personeel.

Reputatie 1

Beste Hans, dank voor de info ik zal eens kijken of ik hier verder mee kom

Reputatie 6
Badge +9

-knip-

Reputatie 1

Dennis het gaat om de het chalet met de cirkel er om heen. C 25 is mijn aansluiting

Reputatie 6
Badge +9

Dennis het gaat om de het chalet met de cirkel er om heen. C 25 is mijn aansluiting

Ah oké, overheen gelezen.
Op zich zou het dan 8077RP 24 <chaletnummer van de buurman> zijn toch? Of geeft dat een ongeldig resultaat?

Reputatie 7
Badge +11

Dit forum wordt beheerd door KPN consumentenzaken. De bekabeling gebeurt onder leiding van KPN netwerk. Het mooie is, ze hebben Email dus je kunt bellen of gewoon een emailtje sturen (duurt wat langer)

https://www.kpnnetwerk.nl

Niet helemaal waar, KPN weet precies welk poortje in de centrale of kabelverdeler bij welk adres hoort. Het opsporen en ontdekken van het precieze adres wat bij die aansluiting hoort is echter wel een uitdaging. Het kopernet is eigendom van KPN, NetwerkNL is eigenaar van het glasvezelnetwerk. NetwerkNL houdt zich naar mijn weten niet actief bezig met het kopernet, dat wordt uitbesteed aan een andere partij.

 

@JennyC In het systeem wat KPN gebruikt kan naar mijn weten enkel op adres of service-id (een unieke code die gebruikt wordt om een specifiek aderpaar aan te duiden) gezocht worden, het is namelijk wel mogelijk om een lijn uit te piepen naar een specifieke poort in een kabelverdeler, het nadeel is alleen dat we naar mijn weten niet kunnen zoeken op die poort en wat er dan achter hoort. Als ik op deze site kijk zie ik alle mogelijke adressen waar een aansluiting zou moeten zitten op dat adres, als je in de bovenste grijze balk op ‘Alternatieve netwerk adressen’ drukt kun je alle toevoegingen zien. Jij hebt C25 wat ik begreep, is het nummer van jouw chalet ook daadwerkelijk 25? In dat geval lijkt me dat er opgezocht moet worden wat het nummer is van het ‘perceel’ van de buurman, zodra die toevoeging dan bekend is dan zou je kunnen checken of die bestaat volgens de site die ik net postte, anders wordt het toch erg lastig. Ik probeerde al een plattegrond op de zoeken maar de site van het park heeft geen plattegrond (of ik moet de verkeerde site gevonden hebben).

Reputatie 1

Ik sta op Berkenpad 4 en daar staat kastje C 25, dus dat loopt niet synchroon. Een platte grond van het recreatiepark is er niet. Jammer dat  erop de ISRAkastjes geen serienummer of zoiets staan.

het wordt weer een hele speurtocht, zo jammer.  Niet elk chalet heeft zo’n kastje dus een logische volgorde is er ook niet. Eigenaar van het park interesseert het niet. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hmm, dat maakt het al een stukje lastiger, vooral omdat de eigenaar het allemaal niet zo veel doet. Het enige wat ik zo kan bedenken (vanuit mijn ervaringen in de functie als InHome-monteur) is om de lijn uit te laten piepen door een monteur om zo te ontdekken welke aansluiting het is in de straatverdeler om zo misschien toch in het systeem te kunnen kijken welk adres erbij hoort. Wat het echter lastig maakt is dat er nog geen klant bij zit en het op deze manier lastig wordt om er ook echt een monteur te krijgen.

 

Het is dat Hulshorst niet echt om de hoek ligt, anders had ik gerust even een kijkje willen nemen en een belletje gedaan naar de servicedesk Infra.

 

Misschien toch het beste om reactie van een moderator af te wachten, misschien weet die beter wat de mogelijke stappen zijn. 

Reputatie 1

Dank je wel voor het meedenken. Ik wacht de reactie van de moderator even af.

@Lisa Tip voor jou en de collega's: als een adres niet simpel is of niet te vinden, kan een provider (ook KPN zelf) direct contact zoeken met de IBD, ofwel Infra Beschikbaarheids Desk. Dat kunnen jullie dus ook.

Die hebben het uiteindelijk weten uit te zoeken met mijn gegevens en degene die ik van Jenny kreeg.

Dit is hetgeen @Ward_ in je vorige topic als oplossing gaf, het is dus te vinden als het goed is.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo allemaal en @JennyC in het specifiek! Wat een toeval dat ik nu ook dit topic oppak. Ik heb er meteen achteraan gemaild. Ik hoop dat ik de juiste afdeling te pakken heb gekregen, zodat we snel een antwoord hebben. Ben benieuwd hoe dit in z'n werk gaat. In het vorige topic is dat een beetje langs ons (de lezers) heen gegaan. Als ik en antwoord ontvang of meer informatie nodig heb, dan laat ik het weten. 

Reputatie 7

In dit geval spreek je over een vakantiewoning op een park. Dit park heeft geen huisnummertoevoegingen of standplaatsnummmers voor hun vakantiewoningen/chalets. Daardoor is er dus geen toevoeging bekend (ook niet bij de gemeente) en dan zal volgens de normale route er geen mogelijkheid zijn tot aansluiting. Omdat het bewuste 'adres' nergens in de systemen voorkomt. Dat zal KPN intern wat extra onderzoek moeten doen want zonder blijft het een kastje/muur verhaal. 

Check maar eens op bagviewer of wozwaardeloket. Dan vind je wel omliggende parken met toevoegingen voor al hun vakantiewoningen. Eigenlijk zou dit park dat ook moeten laten registreren. Dan maakt het voor een ieder een stuk makkelijker voor afsluiten van verzekeringen/diensten. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Het zal ook eens in een keer goed gaan -_-. Had alsnog de verkeerde desk te pakken. De mail is gelukkig doorgestuurd. Voortaan weet ik bij wie ik moet zijn :D. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb de onderstaande reactie ontvangen:

Wij kunnen inderdaad in de systemen zoeken welke aansluitingen er zijn. Helaas is het in dit geval wel erg lastig; Het zou ons helpen als aangegeven wordt welk chaletnummer er bedoeld wordt. Sommige campings gebruiken ook eigen namen van de straatjes op de camping is dit bijvoorbeeld bekend?
Een overzicht van deze camping hebben we helaas niet.

Als jij ,@JennyC, staat op berkenpad 4 en bent aangesloten op C25. 
Welk paaltje staat er dan bij je buurman en op welke plek staat hij? 

Reputatie 1

Beste Lisa, op de plattegrond die in het bericht staat is de plek waar het omgaat omcirkeld, mijn plek is aangegeven met C25.

dit pad heet de boskant nummer onbekend. We Zijn de oud eigenaar op het spoor wellicht kan die ons meer vertellen.

Reputatie 7
Badge +17

Klinkt goed! Ik hoor het wel als er meer bekend is :). Succes