Beantwoord

Aansluiting testen en labelen

  • 14 January 2020
  • 11 reacties
  • 712 keer bekeken

Goedendag,

11 januari jl heb ik mijn KPN Hussel 50mbit pakket gewijzigd naar Hussel 200mbit. Nou heb ik vandaag een sms ontvangen dat er een monteur langs zal komen om mijn aansluiting te testen en te labelen.

Waar dient dit precies voor? Ik maak inmiddels al 2 jaar gebruik van deze aansluiting en heb niet zo'n zin om vrij te moeten nemen van mijn werk voor een simpele snelheidsverhoging.

 

Met vriendelijke groet,

Jordy

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 January 2020, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Kan het zijn dat je nu al glasvezel hebt?
Zo ja dan is de kans heel groot dat er een monteur jouw aansluiting in de POP om gaat zetten van EoF naar GoF.
Dat is nodig omdat EoF maximaal maar 100Mbit kan leveren en GoF kan tot 1Gbit.

Als je je forumprofiel aanvult met je gegevens dan kan de webcare medewerker jouw gegevens erbij pakken en kijken hoe en wat.

Hoi Dennis,

Nee ik heb geen glasvezel maar dsl-bonding als ik mij niet vergis. Ik heb hier wel glasvezel gehad maar dat was van Caiway en KPN kan of mag schijnbaar helaas geen gebruik maken van dat netwerk.

KPN is hier onlangs wel bezig geweest het netwerk te verbeteren en sindsdien zou er op mijn adres 200mbit down en 64mbit up beschikbaar zijn.

Bedankt voor de tip, ik heb mijn profiel aangepast.

Reputatie 6
Badge +9

Dan wordt waarschijnlijk bonding geactiveerd.
De monteur gaat de tweede lijn activeren, meestal wordt je IS/RA hiervoor ook aangepast.
Hiervoor moet je dan wel thuis zijn.

Dat klinkt op zich aannemelijk hoewel de bonding volgens mij al geactiveerd is tijdens de eerste aansluiting twee jaar geleden.

Reputatie 6
Badge +9

ik verwacht dat webcare wel kan zien wat de monteur precies moet gaan doen, die reageren meestal wel binnen 48 uur :relaxed:

Vandaag een brief ontvangen met daarin de te verrichten werkzaamheden:

Stap 1: Aansluiten op het kopernetwerk. Ik heb op dit moment al TV en Internet van KPN. Via welk netwerk loopt dit dan?

Stap 2: Activatie van de dienstverlening. Wederom; ik neem de aangevraagde twee diensten al af, alleen de snelheid gaat van 50 naar 200mbit.

Staat die monteur straks niet gewoon voor niks aan de deur?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jordy1589, ik heb even meegekeken. 23 januari tussen 10-12 uur komt de monteur. Hij komt naar het aansluitpunt kijken voor de bonding. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er iets veranderd hoeft te worden aangezien je al bonding hebt volgens mijn gegevens. Je geeft dat zelf ook aan. 

Hoi Bart,

Is het, in dat geval, mogelijk de afspraak te annuleren en indien nodig zelf een afspraak te maken op een later moment? De huidige afspraak gaat bij voorbaat al niet lukken en zo hoeven wij geen vrij te nemen en komt de monteur niet voor niks.

Als er wel iets veranderd zou moeten worden, wat is dan het ergste dat er kan gebeuren? Dat ik de verwachte snelheid niet haal? Als het goed is wordt de 22ste het abonnement al omgezet dus dan zal ik dan zien of het werkt of niet.

 

Met vriendelijke groet,

Jordy

Reputatie 7
Badge +20

Dit zou moeten kunnen, als het goed staat daar informatie over in de sms die je hebt gekregen. Want staat datum en tijd in die sms? Zo niet, laat het even weten, dan schakel ik nog even weer met de planning van de monteurs.

Vermoedelijk moet de monteur toch even kijken of de huidige verbinding zoals deze nu is de snelheid aankan. 

Inmiddels is de afspraak verzet.

De monteur moet langs komen ter controle ivm een omzetting in de centrale.

Reputatie 7
Badge +20

Check, top dat het gelukt is de afspraak te verzetten. :) Wil je nog laten weten hoe het bezoek verlopen is?