Beantwoord

Aansluiting van het abonnement laat op zich wachten, maakt mij ongelukkig

  • 13 January 2022
  • 17 reacties
  • 342 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Al een lange periode probeer ik een KPN internet en TV verbinding tot stand te brengen, dit lukt maar keer op keer niet en ik begin radeloos te worden. In het gebied van mijn woning is KPN de enige die een glasvezelverbinding aanbieden en ben dus aan KPN gebonden. Als dit niet het geval was dan was ik zeker overgestapt naar een andere provider. 

 

Ik zeg dit niet snel maar ik raad geen van mijn bekende KPN aan.

 

Even een inzicht in tijdlijn vorm van hoe ik een verbinding tot stand probeer te krijgen, tevens hebben de afspraken mij steeds vrije dagdelen gekost omdat ik thuis moest blijven, ik kon niet verder thuiswerken aangezien ik geen internet heb. In de tijdlijn heb ik niet meegenomen alle keren dat ik gebeld heb met KPN, hele aardige mensen die ik aan de telefoon krijg maar ik kom gewoon niet verder.

 

Tijdlijn:

Begin 2021 begonnen met woning verbouwen

 

Midden 2021 aangegeven via ‘Mijn Aansluitingen’ dat er nieuwe kabel getrokken moet worden

 

18-11-2021 KPN abonnement afgesloten omdat ik geen gehoor krijg via ‘Mijn Aansluitingen’ over het maken van een aansluiting om zo KPN te prikkelen om een kabel te komen trekken. Abonnement was koper met de optie aangevinkt van z.s.m. glasvezel aangezien deze al voor de deur ligt. (klantnummer ***6)

 

09-12-2021 KPN heeft apparatuur verzonden (nog geen verbinding in huis)

 

17-12-2021 (koper) monteur KPN komt langs om alles aan te sluiten maar blijkt nog geen kabel te zitten, zorgt dat er een collega komt om aansluiting te realiseren en vertrekt weer zonder werkzaamheden uit te voeren.

 

20-12-2021 (koper) monteur KPN komt langs om aansluiting te realiseren, komt er achter dat het las werk niet gereed is en vertrekt weer zonder werkzaamheden uit te voeren.

 

23-12-2021 gebeld met KPN of alles nu goed gaat komen, fijn gesprek maar kom niet verder.

 

24-12-2021 (koper) monteur KPN komt langs om alles aan te sluiten maar blijkt nog geen kabel te zitten en vertrekt weer zonder werkzaamheden uit te voeren.

 

27-12-2021 (glasvezel) monteur KPN staat voor de deur (zonder afspraak) om glasvezel kabel door te trekken naar de meterkast, helaas geen goede trekveer bij zich en afgesproken dat hij morgen weer komt.

 

27-12-2021 KPN abonnement (klantnummer ***6) zelf opgezegd op aanraden van de telefonische helpdesk, na een lang gesprek dat ik keer op keer verkeerde monteurs krijg.

 

27-12-2021 (koper) monteur KPN komt langs om aansluiting te realiseren, komt er achter dat het las werk niet gereed is en vertrekt weer zonder werkzaamheden uit te voeren. Hij heeft de koper bestelling geannuleerd omdat er anders monteurs blijven komen.

 

28-12-2021 (glasvezel) monteur KPN komt in de ochtend de glasvezel kabel door trekken naar de meterkast.

 

28-12-2021 (glasvezel) monteur KPN komt einde van de middag de modem plaatsen van de glasvezelverbinding.

 

29-12-2021 nieuw abonnement afgesloten voor KPN glasvezel (klantnummer ***5)

 

29-12-2021 (glasvezel) monteur KPN komt in de ochtend de glasvezel verbinding doormeten naar de wijkkast, dit is goed gelukt.

 

10-01-2022 e-mail van KPN met de melding dat ik ben aangesloten op het glasvezelnetwerk

 

10-01-2022 e-mail van KPN met de melding dat het abonnement start op 13-jan

 

11-01-2022 KPN heeft apparatuur verzonden

 

12-01-2022 KPN telefonisch gesproken met de helpdesk met de vraag hoelaat de monteur de 13e komt om de NTU aan te sluiten, zij geven aan dat dit nog niet gaat gebeuren maar dat de onderaannemer alleen de kabel moet afmelden?!? Dus de afgelopen 2 weken had deze administratieve handeling niet kunnen plaatsvinden?

 

13-01-2022 KPN start abonnement maar nog steeds geen aansluiting

 

Ik ben echt radeloos, zou niet meer weten wat ik nu moet doen om KPN aan te sporen de werkzaamheden af te ronden. Wellicht heeft hier iemand een goed idee?

 

Met vriendelijk groet,

 

Rudolf


Admin: klantnummers verborgen

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 14 January 2022, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Rudolfvd, wat een verhaal zeg, de aansluiting begint niet bepaald soepel bij jou! Met de gegevens die je al op je profiel hebt ingevuld ben ik alvast voor je gaan kijken. Zo te zien is het niet simpelweg het afmelden van de kabel wat je noemt, maar er moet nog iets worden aangesloten en dat essentiële onderdeel mist nog. Daar wordt momenteel op gewacht en zodra dat er is kan er verder gegaan worden. 

Als ik je goed begrijp heb je op dit moment helemaal geen verbinding dus, klopt dat?

Beste Jasper, bedankt voor je reactie. Kun je misschien iets meer info geven op het onderdeel dat ik nu nog mis? Is dit een fysiek onderdeel, iets administratief of een digitaal onderdeel? Klopt helemaal dat ik nu geen verbinding heb, inmiddels richting de 100 GB verbruikt op mijn mobiele telefoon.

 

Groet,

Rudolf

@Jasper 

Reputatie 7
Badge +17

@Rudolfvd zoals ik dat hier lees is dit een fysiek onderdeel. Zou je kunnen aangeven of je die data verbruikt met een particulier of kleinzakelijk KPN abonnement? Of dat je deze in huis hebt? Dan kunnen we voor je kijken of we die van extra data kunnen voorzien als tijdelijke tussenoplossing.

@Bram_ dat is een KPN één zakelijk abonnement, klantnummer staat in mijn profiel.

 

Is er ergens een stappenplan welke stappen er doorlopen moeten worden om uiteindelijk een verbinding tot stand te krijgen? Aangezien er iedere keer weer een nieuw konijn uit de grote hoed komt ;) en ik mij afvraag hoeveel konijnen er nog komen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Rudolfvd

Ai, KPN één is echt een compleet andere tak dan de consumenten markt en daar kunnen wij helaas niet bij. We hopen je morgen van een update te kunnen voorzien van de status van jouw aansluiting. 

Reputatie 7
Badge +24

KPN EEN heeft 4G backup toch? Daar zit toch een 4G dongel achter in de Experiabox/KPN Box gestoken? Als de verbinding via glasvezel het niet doet, dan zou die verbinding moeten maken via 4G toch? 🤔

@Nick83 Ik heb KPN één zakelijk, op een ander adres en alleen de telefonie.

@Hanna_ Ik ben heel erg benieuwd naar de status, weet jij of er een stappenplan is van wat er doorlopen moet worden om een verbinding tot stand te brengen?

 

Mag heel simpel hoor:

  1. aanleggen glasvezel in de straat
  2. kabel trekken van straat naar meterkast
  3. modem plaatsen in meterkast
  4. glasvezeldraad doormeten naar wijkkast
  5. aansluiten essentieel onderdeel (fase waar we nu zitten?)
  6. aansluiten NTU
  7. aansluiten randapparatuur (KPN box12 ed)
  8. hoera internet en TV
Reputatie 7
Badge +21

@Rudolfvd Ik heb zojuist een ticket aangemaakt voor dit en doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij pakken dit zo snel mogelijk op en nemen telefonisch contact op, als dat nodig is. 

@Jasper@Bram_  @Hanna_  @Vikash 

Inmiddels alweer bijna een week verder, nog steeds niets vernomen van KPN.

 

KPN klantenservice een aantal keer gebeld, zeggen dat het bij KPN NetwerkNL ligt en dat ze het doorgeven aan 'een monteur’. Zij kunnen het pas activeren als KPN NetwerkNL het vrijgeeft blijkbaar.

 

KPN NetwerkNL een aantal keer gebeld, zeggen dat het bij een onderaannemer ligt (Selecta Infra) en dat er nog een NT kastje geplaatst moet worden.

 

Selecta Infra een aantal keer gebeld, zeggen steeds dat ze een monteur uit de wijk een afspraak met mij laten inplannen.

 

Het is toch wel heel erg dat je als klant de hele boom moet afbellen om uberhaupt iets te weten te komen en dat er dus niets pro actiefs uit KPN komt. Er staat nog steeds geen afspraak om het NT kastje te monteren en ik zou ook niet weten wat of wie ik moet bellen om het voor elkaar te krijgen.

*UPDATE*

 

Blijkbaar helpt het dat ik alles en iedereen bel en whatsapp want er staat eindelijk een afspraak ingepland, zelfs al voor morgen! Jammer dat deze afspraak niet al 3 weken geleden gemaakt kon worden. Hopelijk na morgen eindelijk een verbinding, ik zal jullie op de hoogte houden.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat er inmiddels een afspraak is ingepland voor morgen. Ik ga er vanuit dat je hierna gebruik kan maken van onze diensten. We horen graag hoe het afloopt.

@Vikash helaas, de monteur zou er tussen 08.00 en 12.00 zijn vandaag. Om 12.16 gebeld dat de monteur nog niet was geweest, afdeling planning gaf aan dat hij iets uitloop had en binnen 30 min mijn kant op zou komen. Om 12:56 weer gebeld om te zeggen dat hij er nog steeds niet was en hij gaf aan dat hij er nu echt binnen 30 min zou zijn. Om 13:31 weer gebeld, monteur nog steeds niet geweest en hij zou er voor 16:00 zijn werd mij aangegeven. Om 15:52 weer gebeld, nog steeds geen monteur en er werd mij verteld dat hij er nu echt voor 17:00 zou zijn. om 16:54 weer gebeld, nog steeds geen monteur. Hij had de monteur gesproken en die zou nu echt binnen 30 min bij me zijn. om 17:27 weer gebeld want je kan het al raden, nog steeds geen monteur. Inmiddels wordt er ook niet meer opgenomen.

 

Top zaak die KPN

Reputatie 7
Badge +21

Dat is meer dan vervelend. Ik zie in het systeem terug dat mijn collega aan een achterliggende afdeling heeft doorgegeven dat er geen monteur is geweest. Deze afdeling pakt dit verder op. Ik kan jou helaas alleen maar informeren hierover, maar hoop wel dat dit zo snel mogelijk verholpen wordt en dat je eindelijk gebruik kan maken van onze diensten. :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +21

@Rudolfvd Ik zie in onze systemen terug dat het probleem inmiddels al verholpen is. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +21

@Rudolfvd Ik zie in onze systemen terug dat het probleem inmiddels al verholpen is. Klopt dat?

Ik heb niet meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat alles inmiddels werkt. Als dat niet het geval is, dan horen we het graag!