Beantwoord

aansluiting woonkamer experiabox veranderen

  • 4 February 2019
  • 8 reacties
  • 718 keer bekeken

Hallo, ik heb een KPN abonnement met een experia box, nu wil ik heel graag de woonkamer veranderen en de tv naar de tegenoverliggende muur verplaatsen (dus andere kant van de woonkamer), alleen zit daar geen aansluiting voor de experiabox. Hoe kan ik dit aanpassen cq veranderen.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 February 2019, 08:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi Marina,

Wat voor verbinding heb jij? Als je gebruik maakt van glasvezel is het supersimpel: Een langere netwerkkabel gebruiken.
Als jij een DSL verbinding hebt ( die gaan via de telefoonaansluiting) is het wenselijk dat de kabel vanaf het KPN aansluitpunt tot de experiabox maximaal 2 meter in lengte is. Dit zijn ook dunnere telefoonkabels. Deze kabel mág wel langer maar dan is er een kans dat de kwaliteit van het signaal achteruit gaat. Kwestie van proberen. Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand.
Mocht je hier meer vragen over hebben, stel ze gerust!

wellicht vind je deze pagina handig: https://www.kpn.com/faq/19869#04
Hoi Erwin, nee ik heb geen glasvezel. Inderdaad DSL. Ik heb ongeveer 5 meter te overbruggen naar de plek waar ik de TV naar toe wil verplaatsen, en aan die kant van de muur zit geen aansluiting. Ik zie wel een aansluiting in de meterkast binnenkomen maar dat is nog verder weg naar de muur waar ik de TV wil plaatsen.
Reputatie 3
Badge
maar waarom Experiabox verplaatsen?
Je kunt ook een langere netwerkkabel naar de TV leggen of een home plug bij de experiabox en een homeplug bij de TV

Gr
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, zoals je kunt lezen. De suggestie van Ivo is ook best het overwegen waard.
Een homeplug (verbinding via het elektriciteitsnetwerk is wel wat storingsgevoeliger. Ondanks dat we ze zelf aanbieden, raad ik - mits het kan - ALTIJD een bekabelde verbinding aan.
Ivo

bedankt voor het meedenken maar een langere netwerkkabel betekent iets van 7 meter kabel door de woonkamer of langs plafondmuur bevestigen dat lijkt me wel een gedoe hoor ijn er uberhaupt zulke lange netwerkkabels?. Nu hebben we boven een cloud telefoon en die gaat via een Sweex powerline van de expedia box beneden in het stopcontact naar boven in het stopcontact en dan naar de telefoon op kantoor boven en die doet het altijd nog nooit storing gehad. Kan dat ook met de Experia box via zo'n verbinding want dat zou ideaal zijn.
Ik heb een (oude) netwerkkabel van 10 meter liggen en dat was nog niet eens de langste. Bij mijn moeder ligt er een van 15 meter. Ze bestaan dus zeker langer dan 7 meter.
Ik zou de experiabox niet 'achter' een powerline zetten, Marina. Dat kon/kan wel bij een glasvezel verbinding maar in potentie kan dat voor heel veel problemen zorgen. Ik kan je kosteloos een netwerkkabel van 10 meter opsturen. Dan hoef je niks met de experiabox te doen.
Je kunt ook een langere kabel voor het stuk tussen het kpn aansluitpunt en je experiabox halen. Dan zou ik het oude kabeltje even meenemen naar een elektronica winkel of online bestellen bij bijvoorbeeld allekabels.nl
De homeplugs zijn fijn, als ze werken. Die zou ik óf alleen voor tv of voor een bedrade pc/laptop gebruiken. Niet door elkaar en maximaal 2 televisies of pc's
Hoi Marina, ik heb niks meer gehoord. Weet je zo voldoende?