Beantwoord

Aansluitkosten nieuwbouw aansluiting

  • 21 December 2020
  • 6 reacties
  • 1983 keer bekeken

Op vrijdag 18-12-2020 een factuur ontvangen van KPN m.b.t. het aansluiten van mijn woning t.b.v. internet en TV.

Deze factuur is m.i. een vergissing i.v.m. een twee sporen beleid t.b.v. de woning aansluiting.

 

Korte uitleg:

 

Woningsituatie:

Nieuwbouwwoning in een buitengebied van Sprang Capelle.

M.b.t.  internet en TV is er één mogelijkheid en dat is KPN, medebewoners hebben dat ook.

Er ligt een koperen kabel in onze straat van het begin tot het eind waarop reeds 3 á 4 woningen aangesloten zijn.

Vanaf de straataansluiting tot mijn woning ligt er nog geen kabel, lengte benodigde kabel is c.a. 6 mtr.

 

Situatie vanaf aanvraag tot realisatie aansluiting:

Begin september 2020 heb ik diverse malen KPN benaderd m.b.t. een aansluiting voor internet en TV.

Twee personen van de helpdesk gesproken, volgens de een kon er geen aansluiting gemaakt worden, volgens de ander ( die ontdekt had dat en nog geen kabel binnen lag) moest dat via mijn aansluiting.nl.

Vanuit dat advies heb ik via mijn aansluiting.nl een aanvraag t.b.v. een aansluiting voor internet en TV aangevraagd.

Via Volker-Wessels Telecom een opdrachtbevestiging ontvangen en getekend geretourneerd.

Datum gepland op 07-10-2020.

 

Week nr 40 contact opgenomen met KPN m.b.t. internet en TV abonnement. Abonnement afgesloten en KPN zou de aansluiting gaan regelen.

Er kwam een bevestiging voor de aanleg van de aansluiting, straat naar woning.

Direct gereageerd dat dit al gepland stond via Volker-Wessels Telecom.

KPN (Wholesale) adviseert dit gewoon door te laten gaan. (hier gaat het fout!)

KPN Wholesale geeft aan dat de aansluiting maken kosteloos is mits de afstand niet meer is dan 8 meter van de woning. ( weet even niet of die afstand precies klopt)

KPN Wholesale spreekt met mij af de aansluiting met KPN/VWT intern op te lossen!

Afspraak voor het aansluiten van de woning met KPN Wholesale is 26-10-2020. Ik wordt ‘s morgens gebeld door het bedrijf dat de aansluiting moet komen maken en geef door dat de aansluiting er al ligt.

Hij komt niet maar wel een KPN monteur voor het kastje in de woning.

 

Na deze verwarring diverse malen gebeld met Volker-Wessels Telecom en KPN Wholesale om ervoor te zorgen dat er niets fout gaat.

Volker-Wessels Telekom werkt in opdracht van KPN, doch een andere afdeling dan KPN Wholesale.

Met beide partijen gesproken, zij gaat onderling regelen dat de kosten van de aansluiting onder het afsluiten van het abonnement gaan vallen, omdat dat overal zo is wanneer er een abonnement afgesloten wordt.

Met een gemengd gevoel laat ik dit gaan in de veronderstelling dat dit intern/onderling geregeld wordt. Helaas gaat het hier dus mis.

 

Ik hoop dat u het nog snapt, graag z.s.m. een reply op deze mail.

Tevens ga ik nu telefonisch contact opnemen met KPn Wholesale en Volker-Wessels Telecom.

 

Telefonisch contact opgenomen met VWT, KPN Wholesale en 0800-0402.

VWT heeft netjes gereageerd, zowel via telefoon als via mail. Ik wacht nog op antwoord.

KPN Wholesale geeft niet thuis en stuurt mij naar 0800-0402.

0800-0402 weet nergens van, snappen het niet of willen er snel vanaf zijn omdat mijn vragen te moeilijk zijn. Ze proberen de snelste weg omdat dit belforum nergens van op de hoogte is. Ik moet maar informeren bij VWT. Bij deze dienst van KPN is het bij de start ook mis gegaan.

De standaard huisaansluiting bij KPN / VolkerWessel betreft een aansluiting tot 25 meter. En als je klant wordt bij KPN worden de aansluitkosten van €580 vergoed/kwijt gescholden.

Het bovenstaande kom ik tegen!

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 January 2021, 10:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Jag343, welkom op ons forum!

Een lang, maar duidelijk verhaal. Er zijn kosten in rekening gebracht voor de aansluiting op jouw adres, terwijl dit tot 25 meter gratis zou zijn. Ik kijk daarom graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Beste Denise,

 

Mijn gegevens zijn aangevuld.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt, hiermee ben ik op onderzoek uit gegaan. Dat is nog een behoorlijke klus, want ik heb geen toegang tot de notities van Volker Wessels en KPN Wholesale. Ik kan daarom alleen onze kant van het verhaal zien. Ik zie in één van de notities op 6 oktober dat je de aanleg door Volker Wessels zou annuleren zodat de aanleg door KPN Wholesale door zou kunnen gaan. Ik begrijp uit jouw verhaal echter dat je Volker Wessels (via MijnAansluiting) wel hebt laten komen.

Nu heb je een factuur ontvangen waarop kosten in rekening zijn gebracht voor de aanleg van een verbinding naar jouw woning. Dit zou gratis zijn geweest als aanleg door KPN Wholesale was gedaan in opdracht van KPN. Doordat je de aanleg door Volker Wessels hebt laten doen via MijnAansluiting, worden deze kosten niet automatisch kwijt gescholden door ons. Mijns inziens is de factuur ook terecht, omdat de aansluiting niet via ons is verlopen.

Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan kan je online een klacht indienen

Beste Denise,

Bedankt voor je inspanning!

Ik heb, vóór de aansluiting werd gemaakt, contact op genomen met KPN Wholesale en KPN/Volker Wessels. In eerste instantie wilde ik VW annuleren maar Wholesale vertelde mij de uitvoering toch door te laten gaan maar had zelf ook een bedrijf geregeld om de aansluiting te maken. Verwarring alom. Het bedrijf van Wholesale belde mij om de aansluiting te komen maken nadat VW was geweest en vertelde mij dat hij dan niet hoefde te komen omdat het stukje leiding al gelegd was. Raar allemaal.

Wel is mij verteld door Wholesale dat zij het op zouden lossen met KPN/VW.

Dit is nooit gebeurd. Nadat ik de rekening heb ontvangen van KPN Amersfoort heb ik beide instanties gebeld en een bezwaarbrief gestuurd aan KPN/VW.  VW krijgt opdracht van KPN een aansluiting te maken! Telefonisch wordt je dan van het kastje naar de muur gestuurd en weet er niemand iets van. Het lijkt wel verstoppertje spelen.

Het steekt mij het meest dat ik door KPN geadviseerd ben de aansluiting te regelen via Mijn Aansluiting.nl maar dat bij het afsluiten van een abonnement bij KPN werd verteld dat het aansluiten gratis is. Erg vreemd dat beide KPN afdelingen samen geen oplossing kunnen bieden ze staan haaks op elkaar. Rommelige organisatie dat KPN.

Mijn toekomstige buurman loopt tegen dezelfde problemen aan en wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd.

Reputatie 7
Badge +17

Dat is inderdaad behoorlijk verwarrend. Wij hebben jou dus geadviseerd om VW te annuleren en Wholesale heeft juist geadviseerd om beide afspraken door te laten gaan. In dat geval kun je het beste contact opnemen met Wholesale. Zij hebben advies gegeven waardoor je nu met extra kosten zit. Bovendien hebben zij gezegd het intern op te lossen, wat zij niet gedaan hebben. Ik denk daarom dat het het beste is om nogmaals contact met Wholesale op te nemen, zodat zij dit voor jou kunnen oplossen. Ik ben bang dat ik dat niet kan, namelijk.

O.K. Denise, in ieder geval hardstikke bedankt.