Beantwoord

aansluitngen nieuwbouw woning

  • 15 August 2019
  • 32 reacties
  • 2443 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht in lage zwaluwe. Het huis moet nog gebouwd worden.... dus gaat nog even duren.
Wel moeten we binnen 2 weken aangeven welke aansluitingen utp en CAI, en waar we dat willen.

Het gaat om een nieuwbouw project. Wij zitten in fase 1, 24 woningen. Fase 2 , ook 24 woningen gaat de verkoop starten na de zomer. Er komen 4 fases van het project. Dus het gaat best om een aantal woningen.

Nu heb ik geen idee wat er in ons nieuwbouw huis gaat komen.

Ik heb al een toekomstig adres, al wel bekend in de meeste systemen. Maar blijkbaar krijgen we geen glasvezel.
En ik had graag mijn kpn glasvezel abonnement willen meenemen.

Ik vraag me af wat CAI eigenlijk is...

Betekend dit dat we weer naar coax aansluiting moeten?
En ik hoorde van een toekomstige buurman, dat Ziggo aansluitingen al aanwezig zijn in de nieuwbouw woningen. Maar daar ben ik geen fan van.

Kan iemand aan de hand van mijn toekomstig adres zien wat we krijgen, en of kpn ook mogelijk is.

Toekomstig adres: Kruisstraat **, ****** te Lage Zwaluwe

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Ward_ 26 August 2019, 22:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

We hebben utp en coax laten leggen waar de tv komt. Hebben nog 2 loze leidingen in de woonkamer. Op de grote slaapkamer komt ook utp en coax en ligt nog een loze leiding. Op de kleine slaapkamer ook utp. Andere kamer loos. Dus volgens mij hebben we t zo'n beetje. Aansluiting Ziggo is er standaard. KPN kan als je abonnement afsluit, maar dat moet je dan aanvragen bij KPN. Dan zou KPN een aansluitng regelen, is ons verteld. Dus moeten we tegen die tijd even kijken hoe en wat.
Tip laat direct een loze buis van buiten naar binnen naar de meterkast inbrengen
En vraag zo snel mogelijk de kpn aansluiting aan
Dit zou in dit geval glasvezel zijn (denk ik)
En er zit volgens mij maar 1 jaar contract aan vast maar heb je in iedergeval wel het glas netwerk in huis liggen
De loze leiding van meterkast naar achtertuin is ook aanwezig. Het huis moet nog gebouwd gaan worden hoor. Beginnen ze eind van dit jaar mee, en dan is het ongeveer 12 maanden bouwen. Dus ik denk dat ik ergens halverwege volgend jaar het dan moet aanvragen??? Hoever van te voren moet je dat aanvragen?
Mischien heb je iets aan deze pagina
https://www.mijnaansluiting.nl/
Reputatie 7
Badge +10
Hallo,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht in lage zwaluwe. Het huis moet nog gebouwd worden.... dus gaat nog even duren.
Wel moeten we binnen 2 weken aangeven welke aansluitingen utp en CAI, en waar we dat willen.

Het gaat om een nieuwbouw project. Wij zitten in fase 1, 24 woningen. Fase 2 , ook 24 woningen gaat de verkoop starten na de zomer. Er komen 4 fases van het project. Dus het gaat best om een aantal woningen.

Nu heb ik geen idee wat er in ons nieuwbouw huis gaat komen.

Ik heb al een toekomstig adres, al wel bekend in de meeste systemen. Maar blijkbaar krijgen we geen glasvezel.
En ik had graag mijn kpn glasvezel abonnement willen meenemen.

Ik vraag me af wat CAI eigenlijk is...

Betekend dit dat we weer naar coax aansluiting moeten?
En ik hoorde van een toekomstige buurman, dat Ziggo aansluitingen al aanwezig zijn in de nieuwbouw woningen. Maar daar ben ik geen fan van.

Kan iemand aan de hand van mijn toekomstig adres zien wat we krijgen, en of kpn ook mogelijk is.

Toekomstig adres: Kruisstraat **, ****** te Lage Zwaluwe

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy



Laat ik wat licht in de duisternis brengen:
1) Er vanuit gaande dat dit de nieuwbouw is van project De Repel , dan is het antwoord op de glasvezel: Ja, alle nieuwbouwwoningen hier krijgen glasvezel via KPN Netwerk NL. De verdeelkast hiervoor is al lang geleden geplaatst in het eerste deel van de nieuwbouw.

2) in Nederland is het gebruikelijk dat de bouwer van de woningen via mijnaansluiting.nl een aanvraag doet voor alle nutsvoorzieningen. Dus water, electra, etc.. elke bouwer vinkt daarbij ook Media en Communicatie aan. Met die laatste categorie komt de aanvraag binnen bij zowel de kabelmaatschappij (ziggo in dit geval denk ik) en bij KPN. Beiden zullen beslissen om wel of niet aan te leggen. In dit geval neem ik aan dat beiden een aansluiting in d e meterkast zullen maken. De aanvrager (bouwer dus) krijgt hiervan bericht van onder andere KPN Netwerk NL

Aangezien jullie graag bij KPN willen blijven raad ik om in zoveel mogelijk kamers, maar minimaal in de woonkamer en de slaapkamer, een UTP aansluiting te laten maken die in de meterkast uitkomt. Daar komt namelijk de glasvezelaansluiting straks.
Zowel Coax als UTP aansluitingen in de woonkamer laten maken kan uiteraard ook maar als dat extra geld kost... dan alleen UTP.
1) ja het is het vervolg van nieuwbouw project de Repel. Het gaat om Vlashoek in Lage Zwaluwe

Er werd mij verteld dat Ziggo aansluiting standaard erin zit. En mochten we KPN willen, dat we dat via KPN moesten aanvragen tegen die tijd.

In de woonkamer en op 2 slaapkamers komen UTP aansluitingen. Coax ook in de woonkamer en 1 slaapkamer. Zodat we maar op alles voorbereid zijn.

Ik ben blij om te horen dat er in elk geval glasvezel kan komen.
Reputatie 7
Badge +10
Jmamer dat de gegeven informatie niet klopte dus. KPN Netwerk (voorheen bekend als Reggefiber) legt in alle nieuwbouw woningen in dit project standaard een aansluiting aan. Als het goed is voor sleuteloverdracht. Net als Ziggo dus. Jij hoeft zelf niks aan te vragen.
Mocht je je aannemer nog spreken dan mag je best vertellen dat ze verkeerde informatie geven. Misschien zijn er andere kopers die worstelen met dezelfde vraag als jij.