Vraag

Is dit mijn IS/RA-punt, kan ik deze gebruiken voor een DSL aansluiting?

  • 25 May 2022
  • 6 reacties
  • 207 keer bekeken

Beste,

 

Recent is bij ons glasvezel voorbereid tot aan de voordeur. Vooruit lopend op de gehele glasvezel aansluiting ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN om tzt van glasvezel gebruik te maken. Totdat glasvezel helemaal beschikbaar is, kan ik volgens KPN gebruik maken van de DSL aansluiting.

Op 28 juni mag ik de installatiespullen hiervoor verwachten. Omdat ik veel thuiswerk, en ik hiervoor internet nodig heb, heb ik alvast gekeken of mijn DSL aansluiting in orde is om niet voor verrassingen te komen staan. Ik heb een DSL aansluitpunt gevonden, maar volgens mij is dit geen ISRA, maar ik kan het mis hebben. Er zijn verder geen kastjes aanwezig die op de ISRA lijken die in de handleiding van KPN getoond staan.  

Begrijp ik goed dat dit aansluitpunt niet voldoende is om de DSL installatie voor elkaar te krijgen, en dat ik een ISRA nodig heb? In het geval dat een ISRA nodig is, is dit makkelijk (waar ?) te regelen als een tussentijdse oplossing totdat de glasvezel beschikbaar is? Zijn er andere mogelijkheden? 

 

Alvast bedankt,

Dennis

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

In dit geval raad ik je aan om een monteur te nemen. Hij/zij gaat dat netjes voor je in orde maken. Hou er voorzichtig rekening mee dat het nog best een tijd kan duren voor je over gaat naar glasvezel.  

Hallo @VliegD het kan heel goed een aansluitdoosje voor RJ11-kabel, die je weer aansluit op de DSL-aansluiting van het modem, zijn en aangesloten originele IS/RA-punt zoals een grote lasdop, zie foto hieronder en kan dus goed werken. Die grote lasdop kun je dus ook ergens in de meterkast, huiskamer of onder de vloer vinden.

Voor alle zekerheid kun je een gratis installatie-monteur inplannen.

 

Is dit ISRA punt te gebruiken voor DSL? | T-Mobile Community

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik ga het advies volgen en een monteur laten komen voor deze klus.

 

Groet Dennis

Hallo @VliegD graag gedaan en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

Vandaag contact opgenomen met KPN. Volgens hun kan ik het modem gewoon aansluiten op het aansluitpunt zoals weergegeven op de afbeelding. Persoonlijk heb ik mijn twijfels omdat het geen ISRA is (en ik nergens een ISRA/Lasdop vinden kan), maar ik ben niet de expert, dus ik zal er maar op vertrouwen :)

Reputatie 7
Badge +24

Hi @VliegD, welkom bij ons. 

Laat je even weten of het is gelukt? Anders plan ik alsnog een monteur voor je in. 🙂