Beantwoord

aansluitpunt defect/oud?

  • 19 September 2021
  • 16 reacties
  • 352 keer bekeken

Beste Forum, 

ik heb zojuist kpn internet besteld maar mijn aansluitpunt lijkt oud en niet goed in elkaar te zitten hier zijn een paar foto's.

moet dit vervangen worden?

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 September 2021, 19:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Aan dat bovenste klepje is niets aan te zien. Dat hoort gewoon dicht te zijn.

Op de onderste helft zitten 2 poorten. Zit daar nog wat achter? Lijkt haast van niet. Kunt u een foto plaatsen die iets meer van onder genomen is en waar die 2 poorten op staan?

Aan dat bovenste klepje is niets aan te zien. Dat hoort gewoon dicht te zijn.

Op de onderste helft zitten 2 poorten. Zit daar nog wat achter? Lijkt haast van niet. Kunt u een foto plaatsen die iets meer van onder genomen is en waar die 2 poorten op staan?

Hallo @Nick83 ,zo te zien zitten die poorten er nog,een blauwe en een witte.

 

@Nick83  achter die 2 poorten zitten 2 aansluitingen maar die zijn helemaal naar achteren geschoven ze zijn niet te bereiken 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Hamza.sv, welkom hier. 

Op basis van je foto's zou ik een monteur inplannen die dit voor je regelt. Gratis overigens. 

Bel even met ons om dit te doen. Je kunt ons bereiken op 0800 0402. Wel vanaf maandag, nu kan het namelijk niet aangezien het weekend is. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +10

Printplaatje is los lijkt het. Wip het onderste deel los met een platte schroevendraaier. Leg het Printplaatje (waar het wit en blauwe blokje op zit) netjes in de schuine deel. Druk beide klepjes er weer op. Nu hoor je de openingen van wit en blauw te zien door het onderste deel. Klepje waar KPN op staat kun je ook gewoon dichtdrukken.

Reputatie 7
Badge +24

Ik was er al bang voor dat het niet helemaal goed zat. 

Reputatie 7
Badge +11

Printplaatje is los lijkt het. Wip het onderste deel los met een platte schroevendraaier. Leg het Printplaatje (waar het wit en blauwe blokje op zit) netjes in de schuine deel. Druk beide klepjes er weer op. Nu hoor je de openingen van wit en blauw te zien door het onderste deel. Klepje waar KPN op staat kun je ook gewoon dichtdrukken.

Alleen mag de TS dit niet zelf doen… Alles wat met het ISRA te maken heeft (buiten een kabel in de RJ11-poortjes prikken) moet door een monteur van KPN of VolkerWessels Telecom gedaan worden, de klant mag hier zelf niets mee doen. Het is immers eigendom van KPN. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik 

Printplaatje is los lijkt het. Wip het onderste deel los met een platte schroevendraaier. Leg het Printplaatje (waar het wit en blauwe blokje op zit) netjes in de schuine deel. Druk beide klepjes er weer op. Nu hoor je de openingen van wit en blauw te zien door het onderste deel. Klepje waar KPN op staat kun je ook gewoon dichtdrukken.

Alleen mag de TS dit niet zelf doen… Alles wat met het ISRA te maken heeft (buiten een kabel in de RJ11-poortjes prikken) moet door een monteur van KPN of VolkerWessels Telecom gedaan worden, de klant mag hier zelf niets mee doen. Het is immers eigendom van KPN. 

 

Ik zie een bigel, dus binnengeleiding, is van jezelf, dus mag wel.

 

Uiteraard als je zelf niet weet wat je doet of het niet aandurft, monteur. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik zie een bigel, dus binnengeleiding.

 

Uiteraard als je zelf niet weet wat je doet of het niet aandurft, monteur. 

Ook dergelijke bekabeling is als invoerkabel gebruikt, bijvoorbeeld in hoogbouw bij STAP68-netten. Grote kans dat dit dus wel ooit het oorspronkelijke aansluitpunt geweest is. Ik zie dergelijke kabels vaak zat voorbij komen hier in de omgeving namelijk.

 

Daarbij heb je gewoon te weinig informatie om te oordelen of dit daadwerkelijk binnengeleiding is of een invoerkabel, ga dan ook alsjeblieft niet mensen aanmoedigen om het zaakje zelf open te maken. Als het namelijk wel het ISRA is dan worden er kosten gerekend voor het herstel als het beschadigd.

Hi @Hamza.sv, welkom hier. 

Op basis van je foto's zou ik een monteur inplannen die dit voor je regelt. Gratis overigens. 

Bel even met ons om dit te doen. Je kunt ons bereiken op 0800 0402. Wel vanaf maandag, nu kan het namelijk niet aangezien het weekend is. :relaxed:

@Alex_P ik probeer kpn te bellen maar ik ik krijg te horen "dit nummer is niet in gebruik'’ wat moet ik nu doen?

Reputatie 7
Badge +21

Bel je wel het goede nummer @Hamza.sv ? Misschien een 0 teveel of te weinig?

Het gratis nummer van KPN is 0800-0402 

@RBxx ja ik bel het goede nummer maar hij pakt m niet

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hamza.sv , ik lees net in een ander topic dat 0800-0402 inmiddels weer bereikbaar zou moeten zijn, daar waren eerder vanavond even problemen mee. Nu zijn ze alleen ‘open’ voor storingen, maar morgen van 8 - 20 uur kan je weer bellen met jouw vraag.

Reputatie 7
Badge +24

@RBxx ja ik bel het goede nummer maar hij pakt m niet

 

Inmiddels gelukt via 0800 0402? Dat is wel de juiste en snelste manier namelijk. 

@RBxx ja ik bel het goede nummer maar hij pakt m niet

 

Inmiddels gelukt via 0800 0402? Dat is wel de juiste en snelste manier namelijk. 

inmiddels is het wel gelukt er is een monteur voor morgen ingepland, ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte

 

Reputatie 7
Badge +24

@RBxx ja ik bel het goede nummer maar hij pakt m niet

 

Inmiddels gelukt via 0800 0402? Dat is wel de juiste en snelste manier namelijk. 

inmiddels is het wel gelukt er is een monteur voor morgen ingepland, ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte

 

Laat het ons weten. :relaxed: