Beantwoord

Aansluting al 4 keer uitgesteld

  • 12 December 2019
  • 14 reacties
  • 97 keer bekeken

Aansluiting/activeren (op afstand) Internet TV / sneller internet is al 4 keer uitgesteld door KPN, ik zit nu een maand te wachten. Volgende datum aansluiting 17 dec, weer 5 dagen uitstel, maar ik verlies mijn vertrouwen.

Helpdesk weet niet wat er aan de hand is, uitleg “niet gelukt”. Urgentie kan niet verhoogd worden. Waarom moet ik weer 5 dagen wachten?

Pas een keer, bij de 2de aansluitingspoging van KPN, een email gekregen dat het niet gelukt is en binnen 5 dagen geregeld zou worden, daarna niets meer gehoord.

Nu moet ik telkens bellen. Verbetering van KPN service is hard nodig, ze zouden minimaal een bericht moeten sturen dat het weer niet gelukt is en liever ook waarom.

Krijg nu het gevoel dat dit de komende maanden niet gaat lukken. Lokatie is Amsterdam Centrum, zijn hier problemen met oude kabels?

KPN moderator, heeft U een antwoord hierop?

icon

Beste antwoord door jean.vanberkel 17 December 2019, 17:35

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Voor een antwoord op jouw vraag is het handig dat je het forum-profiel volledig vult. 

Reputatie 7

Hallo @jean.vanberkel, welkom op het KPN forum. Vier keer uitstel? Dat is wel heel erg vaak. Zeer ongebruikelijk. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt. Laten we er snel naar kijken. Daarvoor heb ik je gegevens nodig. Wil je jouw postcode + huisnummer, naam contractant en mobiel nummer invullen in je profiel? Laat het me hier weten als je de gegevens hebt aangevuld. Dan kan ik aan de slag :)

Forum profiel is nu ingevuld

 

Ik heb nu 20 MBits internet. Dat zou 100 Mbits worden. Ook heb ik een vaste telefoonlijn, dit gaat niet samen met 100 Mbits en wordt dan omgezet in voip. Is dit het probleem?

Reputatie 7

Hey @jean.vanberkel, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik zie dat de wet van murphy hier in werking is getreden. Balen! De order om je verbinding gereed te maken voor 100 Mbit/s zit in de laatste fase.Mijn collega's van order en ticketregie zitten er bovenop. We zullen spoedig telefonisch(!) contact met je opnemen om de definitieve datum vast te stellen. Dit heeft overigens niks met het vaste nummer te maken. Geen zorgen :) 

Op 17 December is de aansluiting gelukt, 5x is scheepsrecht.

Was even bang dat mijn oude Sony smart tv 40EX721 (met Linux) uit 2011 niet compatible zou zijn maar het werkt prima met de ethernet kabel. Alleen het downloaded van de software duurde vrij lang.

Moderator, nog bedankt voor de reacties. Dat gaf vertrouwen.

Toch nog een klacht, op Ziggo heb ik HD, op KPN geen HD, beeld is niet scherp. Ligt dit aan de internet instellingen of TV instellingen? TV is een Sony 40EX721.

 

Beeldscherm resolutie heb ik op 1080p@50 Hz gezet met de mediabox. Maakt geen verschil.

Bij opstarten mediabox zie ik even 1080 verschijnen = HD

Automatisch instelling geeft “1080p 12 bit” als boodschap bij opstarten

Reputatie 7

Hey @jean.vanberkel, oooh yes! Wat fijn dat het nu eindelijk is gelukt. De moed zakt je wat in de schoenen als het meerdere keren(!) wordt uitgesteld. Dat is begrijpelijk. Gelukkig heb je ons hier gevonden :D

Automatisch instelling geeft “1080p 12 bit” als boodschap bij opstarten

Dat is correct. Jouw itv-ontvanger geeft HD-kwaliteit zenders door aan de tv. Staat je tv ook goed ingesteld? 

Sony 40EX721 uit 2011. Staat op full screen = HD.  Ziggo geeft mij wel HD. Verder geen opties zoals Hz of resolutie. 

Badge +19

Welk type ontvanger heb je?

Nieuwe mediabox en nieuwe V10 modem (Nov 2019), verbonden met  een ethernetkabel. 

Scherminstelling mediabox heeft automatisch, 1080p@50HZ en 1080i. Maakt geen verschil. Sony TV heeft alleen screen filling opties voor de lage and HD resoluties.

 

Reageer