Aantal vragen mbt mijn abonnement icm met nare ervaringen klantenservice

  • 7 November 2019
  • 21 reacties
  • 217 keer bekeken

Wellicht dat iemand kan helpen ?

Ik heb op  04-11 de klantenservice telefonisch gebelt en merkte al snel dat de medewerkster werkelijk geen idee had waar ze het over had. Tot slot heeft ze me er gewoon “af” gegooid.

Na een standaardmail van KPN over mijn “ervaring” met de klantenservice is 1dag (op 07-11) later mijn FOX Sports eredivisie live opgezegd 🤷🏻‍♂️!? Reden hiervan zou zijn, ik maak geen gebruik meer van KPN mobiel (en dus niet meer KPN compleet) in 1 keer out of the Blue komen ze hiermee (sinds april 2019 al mobiel bij een andere Provider)

Om nu rücksichtlos meteen mijn abonnement maar op te zeggen gaat me te ver. Vandaar dat ik eerst het Forum benader.

En is het gewoon niet beter om een “nieuw” abonnement afsluiten bij KPN ? Kan dit überhaupt?

Het erom dat de snelheid wijzigd en soms wegvalt. Wat voor snelheid moet ik met mijn huidige abonnement alles in 1 standaard (glas) nu halen, wat is reëel ? Met de info zal ik eens bedraad meten rechtstreeks vanuit de Xperiabox V10, maar de metingen die ik heb gedaan tot nu toe waren tergend traag te noemen helaas. WiFi is helemaal beschamend.

Ik hoop dat u mij wil/kan helpen.

Groet


21 reacties

@Erwin_  @wjb 

Badge +19

Het is heel verhaal geworden maar daardoor ben ik de draad een beetje kwijt :wink:

Wat was de aanleiding voor het telefonische contact?

@Joep1965 ja klopt, het begon met gewoon een simpele vraag, namelijk :

Wat voor snelheid moet ik reëel gezien halen met mijn alles-in-1 glasvezel abonnement ? Niet meer niet minder.

De medewerkster kwam met onsamenhangende verhalen over glasvezel en dat iedereen met glasvezel 500/500 makkelijk moet halen, het leek wel alsof ze niet eens voor KPN werkte.

Ik ben netjes gebleven en uiteindelijk gooit ze de telefoon erop.

Daarna ontstonden de andere dingen, zie hierboven ☝️

Badge +19

Ok helder.  Die vraag is eenvoudig te beantwoorden. Bekabeld moet he krijgen wat er staat behoudens een afwijking van laten we zeggen 10%. Met Wi-Fi is dat niet het geval. Dat ligt helemaal aan de omgevingsfactoren.  Woon je in een hutje op de hei dan zal je een heel eind komen. Woon je daar niet dan haal je dat zonder maatregelen te nemen nooit. 

Ok maar waar vind ik de snelheid die bij mijn abonnement hoort, vind het nergens namelijk, ook niet in de app bijvoorbeeld ? Ik wil graag dat 1 van de Mods ook hierin duikt wegens de overige vragen/ervaringen.

Badge +19

In mijnkpn of op je faktuur staat vast de naam van het abonnement. 

Nogmaals : Alles-in-1-Standaard

Badge +19

Ok dat is een iets ouder abonnement. Daarbij hoorde 80Mbps zover ik weet. Voor meer gold een meerprijs. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Om je Wi-Fi te optimaliseren kan je de Wi-Fi tuner doen.https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Hallo,

Ok, tot zover weet ik nu wat voor abonnement ik heb zie screenshot, een 100/10 abonnement (incl.

Spotify Premium) voor welgeteld  €72,00 in de maand.

Die 100 heb ik nog dus echt nog nooit (bedraad) gemeten uit de Experiabox (80 Max.) 

Ik hoop voor het weekend nog op een reactie hoe dit eventueel aan te pakken.

 

 

Reputatie 7

Bij glasvezelsbonnementen moeten de gecontracteerde snelheden vanaf een bekabeld aangesloten PC gehaald kunnen worden. In jouw geval dus een download van 100Mbps en een upload van 10Mbps. De upload zal in de praktijk vast en zeker hoger liggen.

Zouden jullie eens in de Experiabox op afstand kunnen kijken wat voor snelheden er binnenkomen en/of dit veel “schommelt” ?

 

 

Badge +19

Je kan het ook zelf zien. Log even in de experiabox.  

@Joep1965 heb ik gedaan, zie nergens de snelheden, maar ik zou graag willen dat de Moderators even reageren (no offense Joep)

Badge +19

Die komen vanzelf langs. Vandaag uiterlijk morgen.

Reputatie 7

Hallo @Dclwd, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community om hulp vraagt. Hier is de moderator ;) 

Ik zie dat Joep je hier buitengewoon goed heeft geholpen, ook wjb heeft zeer zinvolle informatie gegeven. Bedankt jongens! Als ik het even moet samenvatten. Je hebt glasvezel thuis (Yeah). Glasvezel kan een snelheid tot 500 Mbit/s up-en download leveren. Mijn collega had daarin gelijk. Welke snelheid jij haalt, is afhankelijk van het abonnement dat je afneemt. Jouw Alles-in-1 Standaard gaat tot 100 Mbit/s down- en 10 Mit/s upload. Dat heb je uit je MijnKPN omgeving opgehaald. 

Het modem is een KPN ExperiaBox V10. Die is zeer geschikt voor het doorgeven van het internetsignaal bedraad en via WiFi. Welke snelheden jij de afgelopen tijd hebt waargenomen, kan ik niet zien. Ik kan wel kijken of je verbinding regelmatig ‘verbreekt’. Dat is gelukkig niet het geval! Zou je een printscreen van een speedtest hier willen posten? Ik ben wel erg benieuwd wat je nu binnenhaalt :)

Uitvoeren Speedtest, door middel van een speedtest, kun je zien welke snelheid je thuis daadwerkelijk haalt. Voer dit uit door je laptop, het liefst het allernieuwste model, met een kabel aan je modem te verbinden. Gebruik een cat5e of cat6 ethernetkabel. Een verbinding met een ethernetkabel is altijd sneller en stabieler dan een draadloze WiFi-verbinding. Wanneer je meerdere apparaten actief gebruikt, kan het gevolgen hebben voor de snelheid. Soms gebeurt dat ongemerkt. Bijvoorbeeld als je computer updates binnenhaalt, legt dit ook tijdelijk beslag op je beschikbare bandbreedte. Naast het gebruik van meerdere computers of iPads, heeft Interactieve Televisie ook invloed op de internetsnelheid. Interactieve TV en Bellen hebben altijd voorrang op het overige internetverkeer, zoals downloads. Zorg ervoor dat alle tv-ontvangers thuis uitgeschakeld zijn. Het kijken van televisie heeft invloed op de internetsnelheid, voor een SD-stream: 4mbit, HD: 8mbit en 4K: 20mbit  per tv-ontvanger die aanstaat.

Ik zie graag je bericht tegemoet. Dan kunnen we samen met de community je (WiFi)-verbinding optimaliseren :)

En wat betreft Fox Sports…

Om te voorkomen dat je “ineens” dat voor € 12,99 hebt, omdat je geen mobiele KPN abonnementen meer hebt wordt dat geheel uitgezet. Je kunt er dan zélf voor kiezen dit weer te nemen. Het kost dan dus € 12,99 (nog altijd goedkoper dan bij de concurrent met de Z).
Activeren F.S. kan via de decoder en via MijnKPN.

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/fox-sports.htm .

@Nadia Check! Ik ga morgen metingen doen, vandaag verjaardagsfeest in huize Smit 😄 

Wanneer ik alleen 5ghz in de lucht wil voor WiFi moet ik die een andere naam SSID geven in de Experiabox begreep ik ?

Wanneer ik eventueel een “nieuw” abonnement kies wat kan KPN dan voor mij betekenen kwa korting etc. ? Kijkrichting 200/200 abonnement.

@PeterG Het is dus “toeval” dat Fox Sport er enkele dagen na contact klantenservice eraf gaat, dit zou kunnen maar het is wel “bijzonder”. Maar wanneer je er geen recht op hebt, heb je er geen recht op zo is het ook idd.

En wat betreft Fox Sports…

Om te voorkomen dat je “ineens” dat voor € 12,99 hebt, omdat je geen mobiele KPN abonnementen meer hebt wordt dat geheel uitgezet. Je kunt er dan zélf voor kiezen dit weer te nemen. Het kost dan dus € 12,99 (nog altijd goedkoper dan bij de concurrent met de Z).
Activeren F.S. kan via de decoder en via MijnKPN.

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/fox-sports.htm .


neem dan een data sim voor 2 jaar voor 5 euro heb je zoals ik plus pakket gratis kan met fox ook

scheelt weer een paar euro en zo gebruik ik deze sim in mijn dual sim telefoon maar voor een tablet onderweg ook makkelijk bijvoorbeeld

Reputatie 7

Oeh, snel aan het gebak dan! We zien je meting later tegemoet. We zullen niet weglopen ;)

Bedankt, @PeterG, voor de aanvulling. Dat had ik nog niet geantwoord. Dikke tip van @peter-keetfm, door een mobiele aansluiting toe te voegen aan je abonnement, ben je in totaal goedkoper uit. Immers Fox Sports kost € 12,99 p/maand; Data sim KPN  € 5,- p/maand.

 

Hallo,

 

Hierbij de (late)  snelheidsmetingen ik denk dat ik wat dat betreft wel gemiddeld haal wat ik ongeveer zou moeten halen. Wel is het aantal Pings interessant (verschil met KPN amsterdam en Rotterdam) De Experiabox pakte Rotterdam, ik heb zelf een keer veranderd met testen in Amsterdam.

 

 

Reageer