Beantwoord

aanvraag buitengebied 4G nog steeds geen antwoord

  • 2 June 2019
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Hoi KPN. Op 7 mei gechat met dhr. Roelof (klantenservice) over buitengebied 4G. Zou contact worden opgenomen, echter na bijna 1 maand nog steeds geen contact geweest.
Dat is geen service, maar iemand niet serieus nemen.

Mijn huis heeft 2 postcodes in de KPN administratie en daardoor dus intern KPN ingewikkeld proces. Maar van administratieve fouten hoef ik toch niet de dupe te worden?
Ik heb nu max 8Mbit en bijna 0 upload. Dat is in dit glasvezeltijdperk echt te vergelijken met 'een druppel' uit de kraan waar je wel ruim 50 euro/maand voor mag betalen.
Prijs en geleverde kwaliteit staan niet meer in verhouding tot elkaar.

Wie van KPN kan mijn dossier eens bekijken en een snellere verbinding realiseren met buitengebied?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 June 2019, 20:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Goudriaan, welkom op het forum! Wat jammer te horen dat er nog geen contact met je is opgenomen. Het zou kunnen dat het intern wat meer werk vergt in verband met je postcodes, maar dat betekent niet dat we je dan maar moet laten hangen. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op!
Hoi Erik,
Dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld.
Iets van context/historie: Ik heb dus in de administratie een afwijkende postcode dan de werkelijke. Dat is ontstaan in de vorige eeuw bij de ruilverkaveling. In de koperadministratie is de oude oorspronkelijke postcode blijven hangen en dus ook in de centrale. Ik heb er 2x drie maanden uitgelegen door reparaties in de centrale en die niet klopte met een afwijkende nieuwere postcode in de abonnementenadministratie, waardoor de stekker eruit ging. Vandaar dat de storingsdienst mij na 3 maanden maar op de oorspronkelijke postcode heeft gezet.
In mijn dorp waren in die tijd geen straatnamen, alleen huisnummers. Straatnamen zijn later pas gekomen. Vandaar dat het huisnummer dus hetzelfde perceel bij beide postcodes.
Ik krijg op de feitelijke postcode een aanbod voor buitengebied en wil dat graag benutten.
Fijn dat je de uitdaging wilt oppakken.

Met vriendelijke groeten

AK
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, AK! Ik heb al even gekeken en ik zie inderdaad de discrepantie tussen de beide postcodes qua Buitengebied aanbod. Wat ik ga doen is even overleggen met degenen die over Buitengebied gaan om te zorgen dat de andere postcode ook opengezet wordt. Zodat we dan gewoon op de postcode waar je abonnement op staat Buitengebied kunnen activeren. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @G-oudriaan, het heeft even geduurd, maar ik heb zojuist bericht ontvangen dat de andere postcode ook is opengezet voor Buitengebied. Je moet alleen nog wel overgaan naar een abonnement uit de huidige serie. Dit kan ik hier voor je regelen, inclusief de aanvraag voor SIB. Het nieuwe pakket is ietsje goedkoper dan je huidige, maar je gaat wel een euro extra betalen voor de telefonie. Per saldo ben je na overstap vijftig cent goedkoper uit 🙂 Als je me hier wilt laten of dat akkoord is, dan ga ik dit voor je regelen.
Hoi Erik,
Hartelijk dank voor je bericht en fijn dat ik SIB kan aanvragen. Akkoord voor omzetten abonnement met SIB. Stuur je het modem naar het juiste adres svp. Groeten AK
Reputatie 7
Badge +30
Top, dan heb ik bij dezen de wijziging doorgevoerd. Voor het bezorgen heb ik aangegeven dat dit op het adres met de XG postcode moet gebeuren. Je krijgt hem met een dag of wat thuisgeleverd. Het 4G deel zal dan op 20 juni actief worden.

Je krijgt ook een mail met bevestiging van de wijziging. Zoals ik aangaf ben je vijftig cent goedkoper uit. Het verandert verder niets aan je contract. Voor de zekerheid nog even: in de bevestiging tref je ook een regel aan over verwijderen vast telefoonnummer en toevoegen vast telefoonnummer. Dat is alleen de administratieve wijziging van een gratis nummer naar een betaald nummer. Er wordt niet daadwerkelijk iets met je telefonie gedaan 🙂