Beantwoord

Aanvraag hogere internet snelheid en probleem met DVS 1200

  • 18 October 2021
  • 25 reacties
  • 390 keer bekeken

Zelf wilde ik voor hetzelfde bedrag mijn internet snelheid 100/10 verhogen naar 100/100 van KPN, met de eerste 3 maanden korting. Omdat ik niet alles had aangevinkt bleef de bevestiging van KPN uit, en terecht had het niet goed gedaan. Hier kwam ik achter toen ik met de klantenservice belde, dus opnieuw enkele dingen aangevinkt en het was geregeld dacht ik, maar nee ik moest van de klantenservice ook een nieuw gebruikersnaam ( die van de experia box v10 met bijbehorende wachtwoord) voor de wifi invullen anders werkte het niet.
Heb de aanbeveling opgevolgd en toen begon de ellende, kon nergens maar dan ook nergens meer in om wijzigen aan te brengen voor de wifi, denk hierbij aan camera, i robot en luchtreiniger er deed niets meer, ook de stroomadapters 3 stuks werkte niet meer alleen maar rood, deze opnieuw geprobeerd te koppelen maar niets werkte, het was maandagmorgen dus maar weer gebeld met de klantenservice of ze alles weer terug konden zetten naar het oude gebruikersnaam met wachtwoord, en ja toen werkte het meeste weer behalve de stroomadapters. Was het een beetje beu omdat na 2 uur bezig te zijn geweest opnieuw naar de klantenservice belde, ik liet duidelijk merken dat ik boos was, maar ik moest me gedragen anders zou hij de verbinding verbreken, ook al zij ik dat ik al uren met problemen zat. We hebben het gesprek toch voorgezet en men vertelde mij dat ik nieuwe adapters moet aanschaffen, ze waren sneller en het probleem zou dan opgelost zijn. Dus ik naar de KPN winkel en 3 nieuwe DVS 1200 (€115,-) aangeschaft, eenmaal thuis geprobeerd de nieuwe adapters te koppelen, maar dit ging in totaal 4 uren duren, verschillende instructies geprobeerd maar niets werkte, de medewerker stelde voor dat ik door een monteur terug gebeld zou worden. Ik dacht laat ik de oude adapters eens proberen en ja hoor deze kon ik aan elkaar koppelen, heb er 1 bij de V10 experia box zitten, 1 bij de computer op de eerste verdieping 1 op in de slaapkamer voor de tv. Ik dacht dat alles werkte maar na een poosje gingen ook hier de lampjes rood branden. Toen ik contact had met de monteur duurde het bijna 2 uur voor ik de nieuwe DVS 1200 gekoppeld had, en de computer en tv deden het weer. Echter gisteren was de lamp van de DVS1200 bij de experia V10 rood, en de computer en tv werkte weer niet. Gebeld met de klantenservice en weer bijna 1 uur bezig geweest om deze te koppelen, moest de adapters aansluiten op de experia V10 box, de computer en tv, iedere keer trap op en trap af (goed voor de conditie) om te kijken of de lampjes wit branden, uiteindelijk is het gelukt. Op maandag morgen had ik geen verbinding met de tv toen ik deze aanzette begon het lampje rood te branden, dus geen verbinding met de experia box. Heb nu zelf iets anders geprobeerd, heb een ander stopcontact in de meterkast gebruikt voor de DVS 1200 welke in verbinding staat met V10, op deze groep is alleen de wasmachine aangesloten, want zo werd mij iedere keer verteld dat er storing in de stroomvoorziening zat en dit de oorzaak zou zijn van het wegvallen van de DVS 1200
Welke stroomstoring konden ze me niet zeggen maar er zou monteur eventueel wel naar kunnen kijken en meten, tegen kostprijs voor de monteur, ik vroeg of dan de problemen opgelost waren kon de medewerker niet garanderen, maar kreeg wel 50% korting voor de monteurs kosten, maar als ik niet zeker ben dat het probleem dan opgelost zou zijn heb ik dit (nog) niet gedaan.
Nu ben ik benieuwd of ik geen of minder probleem met stroomstoring heb.
Ben benieuwd of er meer personen last hebben gehad of hebben met deze DVS1200 en welke oplossing er eventueel zijn.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door NHendriks 20 October 2021, 12:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Badge +19

Draadloze verbindingsset zijn heel gevoelig voor storingen in het electriciteitsnetwerk.  Vaak worden die veroorzaakt door goedkope ledverlichting,  dimmers en telefoonopladers.  Ook zonnepanelen kunnen die storingen veroorzaken. Dat kan apparatuur bij u zijn maar ook van de buren. Eigenlijk moet ze ze gewoon niet willen gebruiken.  Het is een houtje touwtje oplossing. Data verstuur je via een utp kabel! Het moet dus echt anders bij u. Er zal een kabel moeten komen van het modem naar de tv ontvanger.  

Joep 1965 dank voor je reactie, maar ik kan moeilijk kabels ( uit het zicht) leggen anders had dit allang gedaan.

Het lampje van de computer 1e verdieping brandde rood, en als ik de tv aanzet begint deze ook rood te knipperen maar de tv deed het wel. Weer proberen te koppelen maar het lampje bij de experia box blijft rood wit knipperen.

Reputatie 7
Badge +24

Welke stroomstoring konden ze me niet zeggen …

Gewoon ruis door bijvoorbeeld een ledlamp of omvormers van zonnepanelen. Of een laadinstallatie van een elektrische auto. Daar is niets aan te doen.

... maar er zou monteur eventueel wel naar kunnen kijken en meten, tegen kostprijs voor de monteur, ik vroeg of dan de problemen opgelost waren kon de medewerker niet garanderen, maar kreeg wel 50% korting voor de monteurs kosten, maar als ik niet zeker ben dat het probleem dan opgelost zou zijn heb ik dit (nog) niet gedaan.

Een monteur kan hier ook niks aan doen. Het is gewoon de ontwikkeling van de laatste jaren. Je krijgt steeds meer installaties in huis die "rare" dingen doen met stroom. Dat veroorzaakt ruis. Waardoor een draadloze verbindingset minder goed werkt.

Nog een voorbeeld: een dimmer om het het licht te dimmen in de woonkamer. Kan ook storen om de draadloze verbindingset. Of een ventilatie systeem met frequentieregelaar. Zodat die automatisch harder gaat draaien als het nodig is en langzamer als het niet nodig is. Hardstikke energiebesparend natuurlijk. Maar kan storen op de draadloze verbindingset.

Ook apparatuur die bij de buren staat kan storen. Want uiteindelijk is alles met elkaar verbonden natuurlijk.

Nu ben ik benieuwd of ik geen of minder probleem met stroomstoring heb.
Ben benieuwd of er meer personen last hebben gehad of hebben met deze DVS1200 en welke oplossing er eventueel zijn.

Ja, er zijn veel problemen met draadloze verbindingsets. En een oplossing is er vaak niet.

Reputatie 7
Badge +24

Dat de telefonische medewerker begon over het wijzigen van het WiFi netwerk is wel schandalig. Dat is nergens voor nodig.

Joep 1965 dank voor je reactie, maar ik kan moeilijk kabels ( uit het zicht) leggen anders had dit allang gedaan.

Het lampje van de computer 1e verdieping brandde rood, en als ik de tv aanzet begint deze ook rood te knipperen maar de tv deed het wel. Weer proberen te koppelen maar het lampje bij de experia box blijft rood wit knipperen.

Maar misschien kan je wel makkelijk tijdelijk 1 kabel leggen (in het zicht) om zo even te testen of problemen weg zijn als je de DVS’sen gebaseerde verbinding vervangt door die ene kabel.

Ik heb standaard al tijden een reserve/extra/backup kabel van 30 meter in m’n laptoptas zitten, heb die al meerdere keren op diverse plekken even gebruikt. Is een kabel van niks, kost nu geloof ik 15 euro ofzo, maar doet gewoon goed Gigabit ethernet.

Ik heb je originele bericht maar half-diagonaal doorgelezen, op voorhand al sorry daarvoor.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u SuperWiFi's? Probeer eens om de ontvanger op zo'n draadloos geplaatste SuperWiFi aan te sluiten. Er zit 1 poort achterop, daar kun je een tv ontvanger op aan sluiten.

Ruil anders die nieuwe dvs 1200 om voor SuperWiFi's. Als u ze korter dan 14 dagen in huis hebt, dan kan dat.

Als je de WiFi manager doet krijg je misschien 2 SuperWiFi's voor 60 euro.

Nick83,

We hebben de DVS1200 sinds vorige week maandag gekocht, maar ik vraag me af of je de super wifi's kunt aansluiten op de tv met hdmi box en computer, mocht dat zo zijn waarom hebben ze bij de klantenservice van de KPN niet verteld, heb er zelf geen verstand van.

Reputatie 7
Badge +24

Officieel ondersteund KPN het niet, de tv ontvanger aansluiten op de SuperWiFi. Het is WiFi, en dat is onbetrouwbaar. Werkt het niet, dan heb je pech. Maar ja ... zo is het met de draadloze verbindingset ook. En dat ondersteund KPN officieel wel.

Er zijn monteurs van KPN die de tv ontvanger bij klanten soms aansluiten op de SuperWiFi.

zou het eventueel helpen als ik de 3 DVS 1200 individuele update? 

 

Reputatie 7
Badge +24

zou het eventueel helpen als ik de 3 DVS 1200 individuele update? 

 

Misschien wel. En een andere encryptie key of zoiets instellen. Daar lees ik althans wel eens iets over op het forum 🤔

Nick, andere encryptie key of zoiets gaat boven mij pet, ben niet goed in die dingen.

En ik heb ook een laptop nodig met een connector ingang, maar die zit op de moderne laptop niet op.

Kijk wel of er een filmpje bestaat hoe te zien is om deze te updaten, maar heb eigenlijk de moed opgegeven om het fatsoenlijk te laten werken, maalt door mijn hoofd en is goed voor de nachtrust dus ik laat alles maar even rusten.  Ben van plan om een keer de badkamer te vernieuwen en kijk dan wel of ik een luchtkoker een kabel van de experia box naar zolder kan leggen en met een swits te gaan werken.

In ieder geval bedankt voor je reacties.

ik bedoel niet goed voor mijn nachtrust

Reputatie 7
Badge +24

En ik heb ook een laptop nodig met een connector ingang, maar die zit op de moderne laptop niet op.

Zorg dat je zo'n ding in huis hebt:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Nick dank voor de link, maar zoals ik schreef laat het nu even rusten ben er teveel mee bezig.

@wenm54 Begrijpelijk dat je er klaar mee bent.  Er zit 14 dagen zichtgarantie op die dingen. Niet vergeten om ze weer terug te brengen als je er over uit bent dat je met kabels wilt gaan werken. 

Erwin, ik vind het onbegrijpelijk dat KPN wanneer een klant welke meer dan 40 jaren KPN heeft zo met mij als klant omgaat.

Een monteur had misschien het probleem gevonden, maar ik ben niet van plan om (deze ook al is het met korting) te gaan betalen. Als ik iets nieuws koop (wat dan ook) en heb er een probleem mee dan vind ik dat de verkopende partij de verantwoordelijk is en hulp aanbied om alles naar wens op te lossen.

Als ik nu tweede hands spullen had gekocht dan kan ik me er wat van voorstellen, maar het zijn gloednieuwe DVS 1200 € 115,-  hebben die dingen gekost, en als ik makkelijk een kabel (uit het zicht) naar de zolder dan had ik het allang gedaan.

Maar zoals ik al schreef ben er helemaal klaar mee.

Reputatie 7
Badge +24

Een draadloze verbindingset is gewoon iets wat niet altijd werkt. Een monteur kan daar ook niets aan doen.

Het is wel buitengewoon spijtig dat het met het oude set altijd goed gewerkt heeft en dat het nu niet meer lukt. Wat de trigger geweest ik weet ik niet. Het aanpassen van de snelheid heeft geen gevolgen voor een draadloze verbindingset. En WiFi heeft ook niets te maken met de draadloze verbindingset. 

Nick, als ik zeker weet dat als ik een monteur laat komen het opgelost was dan deed ik dat, maar die garantie kan KPN niet geven, dus doe ik het ook niet.

Het hele probleem is begonnen toen ik de medewerker van de klantenservice opvolgde door een ander (die van de experia V10 box) gebruikersnaam en de daarbij behorende wachtoord moest wijzigen anders werkte de aanpassing van 100/10 naar 100/100 niet, dat heb ik dus gedaan maar niets dan ellende maar dat staat ook in mijn eerste bericht allemaal beschreven.

Maar bedankt voor je reacties en hulp.

Reputatie 7
Badge +11

Een monteur had misschien het probleem gevonden, maar ik ben niet van plan om (deze ook al is het met korting) te gaan betalen. Als ik iets nieuws koop (wat dan ook) en heb er een probleem mee dan vind ik dat de verkopende partij de verantwoordelijk is en hulp aanbied om alles naar wens op te lossen.

Zoals al eerder gezegd gaat een monteur hier niet bij kunnen helpen. Bij de ene persoon werkt DVS prima en bij de ander helaas niet. Dat is op voorhand nooit te bepalen. Dit heeft allemaal te maken met het soort apparatuur wat er aan het stroomnet hangt, bij u maar ook bij de buren en de rest van de straat. Daarnaast is ook de kwaliteit van de bekabeling erg belangrijk, 50 jaar oude elektradraden doen het minder goed dan nieuwe bekabeling bijvoorbeeld.

 

Zelfs al zouden wij als monteur het probleem kunnen uitlezen dan moet deze nog gelokaliseerd worden en ook nog eens opgelost. Dat is gewoonweg onmogelijk.

 

Er is een oplossing aangeboden, dat is gebruik maken van de zichttermijn en het recht om de aankoopovereenkomst binnen 14 dagen na aankoop te ontbinden. Meer kan KPN niet doen. Uw woning is helaas niet geschikt voor draadloze verbindingssets en zoals ik al aangaf is dat op voorhand niet te bepalen.

 

Het enige wat u nog kan proberen is de applicatie ‘Devolo Cockpit’ proberen op de laptop. Deze kan soms bijdragen aan het lokaliseren van een probleem en het beveiligen van de set maar ook dit geeft geen garanties.

Niet te vroeg juichen, gauw afkloppen maar gisteren heb de 3 dvs 1200 opnieuw gekoppeld en het snoertje naar de tv ontvanger op de slaapkamer vervangen en tot nu toe geen rood lampje knipperend of niet knipperend aangetroffen en een goed ontvangst.

Ik hoop dat ik nu weer volop voor een lange tijd kan genieten.

Als al een KPN moderator laat blijken dat wat u overkomt niet normaal is voor KPN, dan begrijpt u wel dat iedereen met u meevoelt. U bent gewoon verkeerd voorgelicht. Maar zoals anderen al in dit topic schrijven. In uw situatie is lijkt er op de lange termijn gewoon geen andere oplossing dan bekabelen. Dat geldt ook als u naar een andere provider overstapt. Neem toch eens contact op met een bekabelaar. Even zoeken  op Internet en u vindt er ongetwijfeld een in uw buurt. Ze kunnen veel meer dan u waarschijnlijk denkt. Ook hier zijn natuurlijk net als met alles rotte appels tussen. Mijn ervaring met KPN monteurs in deze is over het algemeen zeer goed. Ik denk dat @NHendriks hier wel kan aangeven wat hij wel mag en wat hij niet mag als het om wegwerken van kabels gaat. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik denk dat @NHendriks hier wel kan aangeven wat hij wel mag en wat hij niet mag als het om wegwerken van kabels gaat. 

Zekers! Standaard werken wij kabels kosteloos weg waar nodig voor de veiligheid. Als deze langs een traptrede loopt bijvoorbeeld. Dit gebeurd met nietjes of kabelclips.

 

Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om kabels wat netter weg te werken, bijvoorbeeld met zelfklevende kabelgoten of met kabelclips op of langs een plint. Het hangt volledig af van wat de situatie is. Langs de meeste trappen omhoog is bijvoorbeeld met kabelgoten vaak geen doen omdat hier regelmatig een lichte bolling aanwezig is in de rand van de trap, dan zijn kabelclips weer de oplossing.

 

Kabels trekken naar plekken waar geen loze leiding ligt zal altijd in het zicht moeten, de truc is dan ook om deze zo net mogelijk weg te werken dat dit niet zo opvalt. Ik heb wel eens via het plafond een goot naar de gang moeten brengen om daar een switch en een superwifipunt op te hangen. Vanuit daar liepen de kabels namelijk her en der door het pand heen. Tuurlijk, met gootjes is het zichtbaar maar het is een veel kleinere doorn in het oog dan losliggende kabels. Ook met kabelclips kan een kabel trouwens best prima weggewerkt worden. 

 

Indien er geboord moet worden kan dit in de meeste gevallen tenzij de monteur het zelf niet vertrouwd. Boren is overigens altijd volledig op eigen risico en eventuele schade kan niet op KPN verhaald worden. 

 

Een bekabelaar zoals @CorL ze noemt zijn meestal elektriciens. Die kunnen vaak veel meer dan KPN monteurs kunnen omdat zij precies kunnen bestellen wat nodig is. De kosten zijn hier dan wel een flink stuk hoger van dan als er een monteur van KPN zou komen. Ik hoor overigens ook regelmatig verhalen dat elektra-bedrijven torenhoge tarieven rekenen en nog niet eens heel goed werk afleveren. Als voorbeeld: ik hoorde eens van een collega dat de klant 1350 euro had betaald aan een elektrabedrijf om 5 kabels door loze leidingen te trekken en in een lasdoos af te werken met een RJ45-aansluitdoosje. De connectoren die aan de andere kant uitkwamen waren echter zeer slecht afgemonteerd zonder enige aanwezige trekontlasting. 

Had te vroeg gejuicht, de DVS 1200 branden constant wit, maar als ik de tv ontvanger in de slaapkamer aan zette was het lampje direct rood en met stilstaande beelden.

Heb nu de knoop doorgehakt en breng de DVS 1200 maandag a.s. terug en neem kabel mee om een vaste verbinding met een switch (had ik al van kpn) te maken, heb maar een stukje kabelgoot nodig en probeer de rest aan de zijkanten (heb er al 1 cm afgehaald) van het laminaat te leggen, achter de plinten een gaatje boren door 2 muren en dan ga ik er vanuit dat ik geen problemen meer heb, ben er al te lang mee bezig geweest.

Heb inmiddels kabels aangelegd met een switch en het werkt nu goed, heb de DVS 1200 terug gebracht en mijn geld terug gekregen.

Bedankt voor het plaatsen van oplossingen.