Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Aanvraag V9


Hallo medewerker van KPN,

Ik heb de experiabox v8 en heb hier nogal wat problemen mee..
Traag internet, beneden slechte verbinding, uitval.

Ik heb onlanks wat gelezen over de V9 en mensen zeggen dat het beter is. (Internet, ect.)

Graag zou ik de V9 willen ontvangen omdat ik geen zin in traag internet heb en weer die modem te moeten resetten.

Ik heb er al dingen over opgezocht maar niks geeft de oplossing.

Zelf vind ik dit frustrerend om met traag internet rond te lopen want je bent wel een klant en weet dat het beter kan, ook betaal je ervoor.

Alvast bedankt,

Jeroen de Boer

22 reacties

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Joran heeft ontvangen van andere leden.

Badge +15
Dag Jeroen,

We hebben niet de mogelijkheid specifiek dit model op te sturen. Wanneer een Experiabox defect is wordt een nieuwe gestuurd, maar dit kan zowel de V8 als V9 zijn.

Ik kan uit je bericht niet achterhalen of er specifiek een probleem speelt met de V8, of met de verbinding. Heb je al eens geprobeerd het kanaal te wijzigen of de bandwidth in de modeminstellingen te wijzigen naar 20/40mhz?

Met vriendelijke groet,

Joran

Hallo Joram

Ik had nu een heel bericht gemaakt maar deze is verloren gegaan omdat mijn intner uitviel en ik weer moest resetten.

Alle dingen om het beter te maken heb ik al geprobeerd, dus ook het kanaal wijzigen.

Niks werkt en het signaal blijft zwak, onstabiel en half. Mijn smartphone doet het dan wel maar mijn pc, waar ik vanalles op moet doen voor mijn studie, doet het dan niet. Ik kan dan niet bezig met school en kan ook niet mijn mail openen. Dit is nogal frustrerend.. De verbinding is half omdat sommige apparaten niet werken, andere half, en andere wel. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen?

mvg, 

Jeroen

Hallo?!?

Sorry als ik wat opdringerig reageer..

Mijn excuses hiervoor.

Ik wil alleen stabiel internet en heb gelezen dat de v9 beter is.

Zelf heb ik er niet echt heel veel verstand van!

Mvg, 

Jeroen

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wjb heeft ontvangen van andere leden.

Hoi Jeroen,

Er is niets vervelender dan het telkens moeten resetten van jouw router.

Vraag is echter: Wat is de oorzaak van de problemen die je ondervindt?

Ik heb zelf zowel de V8 als de V9 hier, maar merk eigenlijk geen verschil in stabiliteit van die twee routers.

De volgende keer dat je jouw router moet resetten, doe dat eens niet, maar haal de stroom even van het glasvezelmodem af (dat andere kastje in jouw meterkast van GENEXIS).

Werkt internet dan ook weer? Zo ja, dan lijkt een storing op de glasvezelkabel de oorzaak te zijn.

Ten aanzien van de snelheid.

Als je een speedtest doet, dan moet je dit altijd met een bekabelde PC doen, bij apparaten die draadloos aangesloten zijn is de sterkte van de WiFi verbinding meestal bepalend voor het resultaat.

Draait jou PC toevallig Windows 7 of 8 en staat er dan zo'n geel uitroepteken in jouw netwerk indicator op de taakbalk (of wel de verbinding heeft "Beperkte toegang";)?

Zo ja, kijk dan ook even in mijn bericht van 3 oktober 18:07 in het topic  "Internet valt vaak uit". (http://forum.kpn.com/t5/Internet/Internet-valt-vaak-uit/m-p/138835#M13935).

Misschien helpt dat bij jou ook.

Je geeft ook aan dat de draadloze ontvangst beneden slecht is. Op welke verdieping staat de Experia Box?

Je zou de sterkte van jouw WiFi signaal kunnen meten met de tool "WiFi Analyzer" voor Android of iOS.

Als de sterkte onder de -65 dBm uitkomt, dan doe je er verstandig aan om daar een apart accesspoint te plaatsen.

Als je de WiFi instellingen dan precies hetzelfde configureert als op de Experia Box, dan zullen draadloze apparaten vanzelf switchen tussen jouw Experia Box en het accesspoint en altijd verbonden zijn met het sterkste signaal.

Net mijn playstation 3 uit de verhuisbox gehaald..

Geen goed resultaat met de v8 heb ook al proberen te configureren maar zonder progressie.

Vanaf deze v8 alleen maar drama.. Alles geprobeerd, niks werkt.

Ik denk dat het gewoon een probleem in de v8 is...

Ik heb gelezen dat het ook makkelijker gamen is met de V9!

Als er niet gauw verbetering komt ben ik nood gedwongen om weer terug te gaan naar ziggo.

Want daar had ik niet al dit gedonder..

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wjb heeft ontvangen van andere leden.

Jeroen, je hebt volkomen gelijk, die V8 heeft kuren, maar...

Heb je dit topic al gelezen?

http://forum.kpn.com/t5/Internet/Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS/td-p/145861

Hallo wjb, 

Ik heb het net uitgeprobeerd en het helpt goed. 

Het enigste probleem is dat de verbinding steeds uitvalt en slecht wordt als ik game.

Als ik het spel Call of Duty speel heb ik alle verbinding en dan in een keer geen verbinding meer.

Ook geeft die dan zo weinig verbinding dat mijn account wordt uitgelogd, ik niet meer kan inloggen met verbinding en vervolgens de router moeten resetten om hem het weer te laten doen.

Maar ik kom nu wel beter online! :D

Ik heb vernomen dat dit allemaal in de V9 beter is? Dat het het beter doorlaat.

Bedankt voor die tutorial alleen het hoofdprobleem, wat volgens mij gewoon aan de v8 ligt, is nog niet opgelost.. :(

gr ,

Jeroen

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wjb heeft ontvangen van andere leden.

Hoi Jeroen, in ieder geval goed dat je een stapje dichter bij een "oplossing" bent.

Blijft wel de vraag of de router (de V8), het glasvezelmodem (de GENEXIS) of zelfs de glasvezelaansluiting/kabel het probleem van het verbreken van de verbinding veroorzaakt. (Zie mijn bericht van 10:17)

Doe me een lol en reset jouw router de volgende keer eens niet, maar haal het glasvezelmodem (de GENEXIS) even van de stroom af.

Als je daarna gewoon weer door kan op Internet, dan vermoed ik eerder dat het probleem in het glasvezelmodem of de glasvezelkabel zit en niet in jouw router.

In alle gevallen is dat iets waar ik je helaas niet verder mee kan helpen. :(

KPN WebCare medewerkers, kunnen jullie Jeroen verder helpen!

Hallo wjb,

Ik heb het gedaan en had even internet maar het viel daarna meteen weer weg.

Heb ook even de router van de buren met mijn kabel geprobeerd en alles liep vlekkeloos.

Het ligt hem dus helemaal aan die V8.

Kpn Medewerker help mij! :S

Mvg, 

Jeroen

Reputatie 3

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten JV_ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
Hallo Jeroen,

Vervelend dat je storingen ervaart! Wil je mij via een privébericht je klantnaam, postcode en huisnummer sturen? Dan pak ik het op!

Met vriendelijke groet,

Jowan

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wjb heeft ontvangen van andere leden.

Hoi Jeroen,

Ik reageer met opzet niet op jouw nieuwe bericht. (http://forum.kpn.com/t5/Internet/Nieuwe-V8-nieuwe-problemen/td-p/149083)

Ik heb het gevoel dat berichten die een antwoord hebben ontvangen minder snel door KPN Webcare medewerkers opgepakt worden. Vandaar...

(Is jou ook opgevallen dat rechtsboven op de pagina bij "Openstaande onderwerpen" alleen onderwerpen staan met 0 antwoorden?)

Ik vind het heel vervelend te horen dat je opnieuw een V8 hebt ontvangen die problemen lijkt te geven en hoop dat er dit keer wel (en snel) een oplossing gaat komen.

De vorige keer heb jij de router van jouw buren op jouw kabel aangesloten.

Zou je dit keer jouw nieuwe V8 eens bij je buren kunnen aansluiten en zien of die daar dezelfde problemen geeft.

Wat voor een router hebben jullie buren?

Hallo wjb, 

Net met mijn modem naar de buren gegaan met de internet radio, laptop en mobiel. Zelfde problemen.

Hiervoor had ik net als mijn buren een oudere modem van kpn, alles werkte hiermee gewoon goed.

Er is toen volgens mij iets niet goed gegaan en was gedwongen tot een nieuwe aan te vragen.

Als ik het zo nog kan bedenken was het een speedtouch 780, weet niet als het je wat zegt?

Tot nu toe heb ik alleen maar problemen met de Experia Box V8, de verbinding, stabiliteit, met game console ect. Ik betaal er toch voor? Dan moet het toch ook goed zijn? 

Met vriendelijke groet, 

Jeroen

PS. Ik vind het wel raar dat als je problemen heeft met de V8 je gewoon weer een V8 terug krijgt.

Terwijl je weet dat veel mensen er problemen mee hebben en veel liever gewoon een V9 ontvangen.

Hiermee hou je de klant tevreden en bespaar je jezelf veel moeite.

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wjb heeft ontvangen van andere leden.

Persoonlijk denk ik dat je in jouw communicatie naar KPN je moet beperken tot het probleem en dat is dus het feit dat jouw V8 niet werkt. (Laat die V9 er gewoon buiten!)

Ja ik weet het, iedereen zou eigenlijk een V9 moeten krijgen, maar veel belangrijker is dat KPN jouw probleem gaat oplossen.


 


Ik zou daarom ook alle verwijzingen naar de V9 uit jouw nieuwe topic verwijderen door jouw bericht te bewerken (opties -> bericht bewerken) en KPN alleen aan te spreken op het oplossen van het probleem.

Ja, ik heb makkelijk praten, want ik heb een V9. Daarmee heb ik ook de "ervaring" dat de V9 niet veel beter is dan de V8 met uitzondering van het wel werken van UPnP waardoor gameconsoles (die ik niet heb) gewoon netjes draadloos aangesloten kunnen worden.

Als jij (voorlopig) kunt leven met het bedraad aansluiten van jouw PS3, accepteer dan gewoon een V8. (De oplossing hoe de PS3 aan te sluiten op de V8 staat hier op het forum.)

Ik denk dat het voor jou veel belangrijker is dat je stabiel internet krijgt en dat kan ook met een goed werkende V8. (Moet KPN natuurlijk wel een goed werkende router opsturen!)

Oke zal ik doen, bedankt.

Edit. : Alleen het is niet alleen voor de ps3 ook voor de computer heb ik spellen waar het niet naar behoren mee werkt. Ik heb al een kabel naar boven, maar ik kan niet kabels door het hele huis laten lopen. Ook met kabel is de verbinding niet altijd optimaal en even sterk.

Ik heb sinds vorige week de V8 geleverd gekregen en ook ik heb problemen met online gamen (Xbox; UPnP) en wifi.

Met wifi valt regelmatig de verbinding weg en als er al verbinding is, is dit signal erg zwak.

Ik heb ook al andere kanalen geprobeerd en de bandwijdte aangepast, maar dat hielp allemaal niet.

Ook heb ik het modem al meerdere keren gereset (zowel resetten als stroom eraf).

Aangezien ik sindsdien al veel berichten heb gelezen op internet over de problemen met de V8 en dat de V9 een stuk beter zou zijn, heb ik al meerdere keren contact gehad met de KPN klantenservice of het modem omgeruild kon worden voor een V9.

Diverse verschillende redenen gehoord van de klantenservice (veelal de standard antwoorden) maar zonder gewenst resultaat.

Nu heb ik van het weekend kunnen testen met een V9 modem (via een college van mij) en geconstateerd dat het met de V9 inderdaad een stuk beter werkt.

Daarom vanochtend wederom met de klantenservice gebeld, verhaal uitgelegd maar ook nu “nul op het request”.

Het moet voor de KPN toch mogelijk zijn om mij een V9 te leveren?

Op deze manier ben ik ontevreden over (het abonnement met) de KPN en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Mattijs

Eens,

ik heb nu m'n oude thompson router weer opgehangen.

Dit geeft veel betere resultaten, alleen hier heb je weer het probleem met de NAT.

Een V9 zou een oplossing voor zoveel mensen zijn.

Jeroen

En nu?

We zijn inmiddels 2 dagen verder.

Sinds gisterenavond heb ik helemaal geen wifi meer. Vanochtend maar weer eens het modem gereset. Vanmiddag als ik thuis kom zal blijken of het weer werkt.

Zijn er KPN medewerkers die meelezen met dit topic en mij (ons) kunnen helpen?

Want ik heb eerlijk gezegd weinig zin en vertrouwen om weer iedere dag met de klantenservice aan de telefoon te gaan hangen.

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wjb heeft ontvangen van andere leden.

Hoi mattijs67,

Als je "geen wifi meer hebt", kan het apparaat dan

1) geen wifi verbinding opbouwen met de V8.

2) wel wifi verbinding opbouwen met de V8 maar kan je met dat apparaat dan niet op Internet.

Als het tweede het geval is, kan de dan nog wel met een bekabeld apparaat op Internet?

Als dit niet het geval is, dan lijkt het niet de wifi verbinding te zijn, maar de Internet verbinding die "plat ligt".

In beide gevallen adviseer ik je een nieuw topic te maken op het forum, ik heb het gevoel dat KPN WebCare medewerkers wel kijken naar topics waar nog geen reactie op gegeven is en dat topics waar al door een ander een antwoord op gegeven is niet of nauwelijks bekeken worden door KPN WebCare medewerkers.

Verzoek dan ook in jouw nieuwe topic om als forum lid niet te reageren, zodat het topic 0 reacties houdt en de kans dan KPN WebCare het topic onder ogen krijgt dus groter is.

Gisterenavond modem gereset, wifi weer aanwezig. Vanochtend was wifi weer uitgevallen.

Via mijn Iphone zag ik vanochtend mijn netwerk niet meer. Bekabeld was het netwerk wel aanwezig.

Nu had ik voorheen de ZTE H220N. Deze heb ik nog liggen. Is ook niet super stabiel, maar (vwb wifi) nog altijd beter dan de V8.

Volgens mij draait ITV ook via de ZTE H220N.

Is de V9 te prefereren boven de ZTE H220N? Wat zijn de belangrijkste verschillen?

Want anders plaats ik de ZTE wel terug.

Reputatie 5

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Burhan heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
Dag Matthijs, 

Helaas sturen we op verzoek geen V9's meer uit omdat er geen voorraad meer is. Zie ook dit onderstaande topic:
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Oproep-aan-KPN-Vervang-de-V8-door-de-V9/m-p/166925#M16417

Verder verwachten we in januari een update die de meeste problemen met de V8 modems zullen verhelpen. Denk hierbij vooral aan issues met gamen. 

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten wjb heeft ontvangen van andere leden.

Hoi Mattijs,

Het grootste verschil tussen de V9 (ZTE H368N) en de ZTE H220N is dat de V9 over Gigabit WAN en LAN beschikt terwijl de ZTE H220N beprekt is tot 100Mbps.

In de praktijk zal je weinig verschil merken aangezien jouw Internet verbinding waarschijnlijk ook niet boven de 100Mbps uit komt. (Er is maar één glasvezel abonnement met een hogere snelheid.)

Ook de software van de twee routers lijken sterk op elkaar. Sterker nog, ik heb geen verschillen kunnen ontdekken.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)