Beantwoord

Aanvraag voor verplaatsen koperaansluiting op eigen grond

  • 26 March 2019
  • 7 reacties
  • 760 keer bekeken

Hallo,

Medio 2018 hebben wij een reepje grond achter onze nieuwe achtertuin aangekocht met daarbij een opstalrecht voor KPN. Binnen deze nieuwe grens raakt namelijk een KPN koperaansluiting ons nieuwe perceel (dus niet van ons) en wij hebben nu besloten om de aanvraag in gang te zetten om dat weer op openbare grond te krijgen.

24-2-2019 hebben wij de aanvraag gedaan op mijnaansluiting.nl (wijzigen/verplaatsen aansluiting) en ik hoor nu via de klantenservice van Volker Wessels dat zij hier niet voor de partij zijn maar ik bij KPN rechtstreeks moet zijn. Ik heb mij suf gezocht maar ik zie nergens wat/waar ik nu in gang kan zetten dat die koperaansluiting een meter buiten mijn grens kan worden verplaatst (naast de gebruikelijke adviezen van meld het bij mijnaansluiting.nl maar daar staat ie al).

Kan iemand mij hier verder mee helpen? bij voorbaat dank.

mvg.
icon

Beste antwoord door Ward_ 27 March 2019, 21:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @stefanvandenbrink . Welkom op het forum!
Zo te lezen loop je tegen muren op en dat betreur ik. Misschien kan ik je verder helpen. Ik ga in ieder geval mijn best doen.
Als ik het goed lees heb je nu een extra lapje grond en daar zit nog iets van KPN op? Wat is dat precies? Zo'n oude verdeelkast? Of kom je een kabel tegen in de grond? En als dat zo is, kunnen we nagaan of die bijvoorbeeld van de buren is? Heb je desnoods een foto? Als het een kast is, kan ik voor jou proberen om contact te leggen met onze infra afdeling. Maar ik heb dus iets meer info nodig.
Ben je zelf klant bij KPN? Zo ja, zou je dan je profiel kunnen aanvullen?
Hallo @Erwin_ ,

Dank je voor je antwoord. Ik heb twee tekeningen vanuit de KLIC melding die toen is gedaan voor de grondaankoop die precies laten zien hoe de datatransportlijn (dus geen verdeelkast ofzo) loopt. Ik kan niet anders in de tekeningen zien dat die voor de 'buurt' is of voor de andere gemeente die bij ons een paar Huizen verderop ligt. Wij maken verder geen gebruik van deze lijn (hij loopt vanuit de openbare weg door naar de grond achter en in onze tuin en loopt daar weer verder door). Ik ben zelf overigens geen klant van KPN.

Ik kan ze eventueel je toesturen maar weet niet of ze hier zo tonen nu wel zo handig is. Laat maar weten wat je nodig hebt om mij (eventueel) te kunnen helpen.

Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +10
Vreemde gang van zaken. Bij aankoop van grond van de gemeente waarin kabels en leidingen liggen zou de gemeente moeten zorgen voor de verplaatsing. Voordat de overdracht plaatsvindt wel te verstaan....
En de koper mag dit ook eisen (wie de kosten draagt is een zaak tussen koper en verkoper). De gemeente wordt geacht de contacten met KPN te hebben.

@Erwin_ je mag me wel even mailen, dan kan ik je wellicht de goeie afdeling doorgeven.
Dank voor je uitleg @Ward_ !

Vreemde gang van zaken. Bij aankoop van grond van de gemeente waarin kabels en leidingen liggen zou de gemeente moeten zorgen voor de verplaatsing. Voordat de overdracht plaatsvindt wel te verstaan....


@stefanvandenbrink : Is dit tijdens de verkoop ooit ter sprake gekomen? Zou jij in je profiel je adresgegevens kunnen zetten en mij een seintje geven? Ik stuur je ook even een mail ivm die KLIC documenten. :-)
Zodra ik het plaatje compleet heb, mail ik ik het naar Ward. Hopelijk kan hij hier dan iets in betekenen.
Dank voor alle gegevens. Ik heb het zojuist naar @Ward_ gestuurd. Nu even afwachten of hij hier iets in kan betekenen. We houden je op de hoogte!
Ik heb je privé een gemaild, @stefanvandenbrink . Ik hoop dat je via die informatie en contact e-mail adres een oplossing vindt!
Beste @Erwin_ en @Ward_ , Heel erg bedankt voor jullie hulp en ondersteuning! Ik ga met de informatie die is verstuurd nu verder aan de slag.

mvg,


Stefan van den Brink