Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Aanvragen KPN experiabox v10

Hoi! Net contact opgenomen met de kpn chat omdat wij graag een v10 experiabox willen. Onze oude experiabox is al een aantal jaartjes oud en de WiFi valt heel soms weg. En we willen toch graag genieten van 5G. De klantenservice medewerker was wel heel aardig maar zei dat het niet mogelijk is, omdat hij niet kapot is. Ik vind dit de grootste onzin en wil gewoon een nieuwe box. Is dat nou zo'n groot probleem... (voorheen echt al heel lang geleden ook al andere gekregen via een terugstuurdoos omdat die wel echt kapot was).
Wanneer wij niet de service krijgen die we gewoon als klant verwachten wordt het denk ik overstappen op een andere provider....
icon

Beste antwoord door wjb 28 oktober 2017, 17:12

Een V9 wordt inderdaad helaas niet geruild zolang deze niet stuk is.
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan bijvoorbeeld een KPN WiFi "versterker" aan te schaffen. Dat is een zeer krachtig dual band wifi accesspoint waarmee wij snelheden van zo'n 350Mbps halen op onze 500Mbps glasvezelverbinding.

Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +10
Als je huidige box niet kapot is, krijg je inderdaad geen nieuwe, Als hij wel kapot is, krijg je wel een nieuwe maar nog steeds geen garantie dat het een V10 zal zijn. Er zijn simpelweg niet genoeg V10 boxen in omloop om iedereen te voorzien.
Overigens kun je door een Accesspoint aan te sluiten alsnog 5G WiFi krijgen.
T lijkt wel alsof die experiabox de internet ook remt want hij is verschillende keren doorgemeten en alles was goed volgens kpn maar volgens mij remt die box zelf onze internet af. Hij is al een aantal keer gereset maar ik ben er gewoon niet tevreden over
Reputatie 7
Badge +10
Waar merk je dan aan dat de box je internet ‘afremt’? Heb je de snelheid gemeten, bedraad en via WiFi?
Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je nu dan?
We hebben nu de ZTE H368N (volgens mij de v9).
Ik heb de verbinding bedraad en via wifi gemeten en haal rond de 70 a 80. Alle apparaten in huis die wifi gebruiken ontbonden.
Reputatie 7
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan bijvoorbeeld een KPN WiFi "versterker" aan te schaffen. Dat is een zeer krachtig dual band wifi accesspoint waarmee wij snelheden van zo'n 350Mbps halen op onze 500Mbps glasvezelverbinding.
Voordat dat ding volledig kapot is kan nog wel 10 jaar duren dus ik vind het wel een beetje zwak van KPN hoor. Hoe moeilijk is het nou om even een nieuwe experiabox op te sturen... Ze verdienen al genoeg aan wat wij per maand betalen... En zo'n versterker ding kost ons alleen maar weer meer geld, waar we ook geen zin in hebben
Reputatie 7
Zelfs al had je een V10, dan nog had je waarschijnlijk nog een dual band wifi accesspoint aangeschaft omdat het bereik van 5GHz wifi beduidend kleiner is dan 2.4GHz wifi en al helemaal als er muren en vloeren in het spel zijn.
Ik heb naast onze V10 nog vier dual band wifi accesspoints in gebruik voor een optimale 5GHz dekking door onze hele woning.
Wij willen gewoon een andere router. Moet dat nou zo'n probleem Zijn? De service op dit forum is ook niet zo goed
Reputatie 7
Badge +10
tollenaar1954 schreef:

Wij willen gewoon een andere router. Moet dat nou zo'n probleem Zijn? De service op dit forum is ook niet zo goed

Ja, dat is een probleem, zoals andere klanten op dit forum hebben uitgelegd.
We kunnen het jammer vinden dat KPN niet aan alle klanten het nieuwste model levert. Aan de andere kant zou dat waarschijnlijk betekenen dat het afschrijven van alle oudere, nog goed functionerende modellen uiteindelijk door de klanten betaald gaat worden.
kpn beseft niet dat het klanten gaat verliezen. kijk naar de champagne van ziggo met goed wifi en zekerheid daarvan met monteur.
ik ben ook klaar met de dichtgetimmerde experiabox waardoor je geen vrijheid hebt en beperkte wifi
Goeden middag mijn experiabox V9 benaderd mijn hikvision camera niet met 4G of WiFi. Hij blokkeerde forwarding. DeV10 schijnt daar geen problemen mee te hebben. Ik krijg geen nieuwe V10 omdat de V9 niet kapot is. Zit dus niets anders op dan binnenkort mijn abonement maar weer eens op te zeggen. Als nieuwe klant wordt je daarna weer als koning binnengehaald
Reputatie 7
Badge +28
Oke
LANG LEVE ZIGGO LANG LEVE ZIGGO LANG LEVEN ZIGGO ZIGGO IS DE BESTE ZIGGO IS DE BESTE IEDEREEN WEET DAT dat is waarom ik over 1 weekje eindelijk van deze slechte provider van af ben hahahaha ik ga lekker naar ziggoo WIE KOMT ER MET MIJ MEEEEE???? WIEE KOMT ER MET MIJ MEE NAAR ZIGGO KOM OP NOU

Admin: bericht aangepast i.v.m. in strijd met de huisregels
wjb schreef:

dat is echt niet waar we hebben een wifi versterker en dat ding is zoooo slecht jullie maken daar reclame over terwijl dat ding kansloos is
Reputatie 7
Nee, Ziggo zal het niet gaan worden bij ons.
De coax kabel loopt tot in de meterkast, maar daar blijft het dan ook bij.
Voor ons niets anders dan Glasvezel.

Veel plezier bij Ziggo.
tollenaar1954 schreef:

Hoi! Net contact opgenomen met de kpn chat omdat wij graag een v10 experiabox willen. Onze oude experiabox is al een aantal jaartjes oud en de WiFi valt heel soms weg. En we willen toch graag genieten van 5G. De klantenservice medewerker was wel heel aardig maar zei dat het niet mogelijk is, omdat hij niet kapot is. Ik vind dit de grootste onzin en wil gewoon een nieuwe box. Is dat nou zo'n groot probleem... (voorheen echt al heel lang geleden ook al andere gekregen via een terugstuurdoos omdat die wel echt kapot was).
Wanneer wij niet de service krijgen die we gewoon als klant verwachten wordt het denk ik overstappen op een andere provider....

maak hem gewoon zelf kapot door een paperclip helemaal uit elkaar te halen en hem erin te steken en heen en weer draaien iedereen weet dat de v8 en v9 en de wifi versterker kansloos zijn
Reputatie 7
Kpn_is_oplichter schreef:

wjb schreef:

dat is echt niet waar we hebben een wifi versterker en dat ding is zoooo slecht jullie maken daar reclame over terwijl dat ding kansloos is

Ik ben net als jij gewoon klant van KPN en ik heb op de tweede verdieping een KPN WiFi "versterker" staan. Daarmee halen we via wifi met gemak snelheden van 350Mbps dus ja, wat mij betreft een zeer krachtig dual band wifi accesspoint. Realiseer je goed dat dit apparaat features heeft zoals bandsteering en beamforming die zelfs op menig semi-professioneel wifi accespoint ontbreken.
wjb schreef:

wjb schreef:

Ik ben net als jij gewoon klant van KPN en ik heb op de tweede verdieping een KPN WiFi "versterker" staan. Daarmee halen we via wifi met gemak snelheden van 350Mbps dus ja, wat mij betreft een zeer krachtig dual band wifi accesspoint. Realiseer je goed dat dit apparaat features heeft zoals bandsteering en beamforming die zelfs op menig semi-professioneel wifi accespoint ontbreken.

350 mbps???!? Ik haal nog niet eens 30 met de experiabox v9 die eigenlijk krachtiger zou moeten zijn met de wifi versterker ooh dan laat ik je niet weten hoeveel mbps ik heb dat ding was door een chinese monteur geinstalleerd echt kpn is kansloos ik kan niet wachten tot dat ik de ziggo spullen binnenkomen
Reputatie 7

350 mbps???!?

...echt kpn is kansloos ik kan niet wachten tot dat ik de ziggo spullen binnenkomen

Maar je bent ondertussen toch al een week bij Ziggo, of is er iets tussen gekomen?
Reputatie 7
Badge +10

350 mbps???!? Ik haal nog niet eens 30 met de experiabox v9 die eigenlijk krachtiger zou moeten zijn met de wifi versterker ooh dan laat ik je niet weten hoeveel mbps ik heb dat ding was door een chinese monteur geinstalleerd echt kpn is kansloos ik kan niet wachten tot dat ik de ziggo spullen binnenkomen

Ergens in dit warrige verhaal lees ik dat het komt doordat het door een Chinese monteur is geinstalleerd? Ik wens Ziggo veel succes met deze fijne klant.

Reageer