Beantwoord

Aanvragen KPN glasvezel zonder aansluiting

  • 30 September 2019
  • 4 reacties
  • 526 keer bekeken

Hallo,

ik wilde mij vandaag aanmelden voor KPN glasvezel maar het loopt niet helemaal op rolletjes. Ik heb ongeveer 2 weken terug gebeld met KPN NetwerkNL om mijn rijtjeshuis nieuwbouwwoning aan te melden. Er ligt wel een kabel in de meterkast maar nog geen wit kastje. Dit is doorgegeven en ik, volgens KPN NetwerkNL, moet ik nu wachten op de uitvoerder voor verdere planning. Het vervelend is nu dat ik geen abonnement kan aanvragen bij KPN omdat de aansluiting er niet is. Het vreemde is dat mijn buurman in dezelfde situatie zit maar die al wel KPN heeft afgesloten enige tijd geleden. Hij heeft al digitenne en een noodpakket gekregen terwijl hij ook geen aansluiting heeft. Daarnaast kreeg ik vanmorgen bericht dat donderdag een monteur zijn glasvezel aansluiting komt installeren, dus het lijkt mij handig dat mijn aansluiting dan ook wordt gerealiseerd. Echter blijkt bij KPN NetwerkNL op beide adressen geen informatie te zijn over de monteur donderdag en is er nog geen planning bekend. Heel vreemd allemaal. KPN houd vol dat donderdag een monteur zijn glasvezel aansluiting komt installeren.

mijn vraag; ik wil graag een abonnement afsluiten en een planning van de aansluiting horen. Het zou fijn zijn dat de monteur donderdag ook mijn aansluiting komt monteren, lijkt mij tevens efficiënter.

nog meer bijzonder is dat via de website van KPN alle adressen van ons rijtje glasvezel kunnen aanvragen behalve op het adres van mijn buurman en ik..

hoe te werk te gaan?

vriendelijke groet,
Joey

edit; de aansluiting in de wijk werkt, aangezien de buurman op de hoek al gebruik maakt van zijn glasvezel aansluiting bij KPN
icon

Beste antwoord door JoeyNL 1 October 2019, 15:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Inmiddels is er voortgang! Via de telefoon is er nu een pre-aanmelding gedaan voor glasvezel bij KPN. Dit kon ik niet zelf via de website doen. Nu wachten op de aansluiting. 😁
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JoeyNL, welkom op het forum!

Ik lees dat het aanvragen van jouw glasvezelabonnement eerst niet zo vlotjes verlopen is. Ik ben blij om te horen dat je via de telefoon verder geholpen bent en dat de aanvraag nu gedaan is 🙂 Ik ga er vanuit dat het nu goed komt, maar hoor het graag als je vragen hebt en of het allemaal gelukt is.

Hi @Alexa_ ,

Het is inmiddels allemaal gelukt en maak blij gebruik van de aansluiting!

Ik heb ondertussen begrepen dat bij nieuwbouwwoningen glasvezelaansluitingen wel eens lang kunnen duren en dat tijdens het proces er veel onwetendheid is qua planningen. Mij was dit van tevoren niet bekend. Informatie voor bewoners van nieuwbouwwoningen zou hierin zeker verbeterd kunnen worden! Dit om verwachtingen en teleurstellingen te voorkomen. Ik begrijp zeker dat dit niet alleen bij jullie ligt, maar bij alle betrokken partijen. Dus, puntje van feedback, meer duidelijkheid over een (glas)aansluiting bij oplevering van een nieuwbouwwoning :)!

Reputatie 7
Badge +19

@JoeyNL Dat is goede feedback, dankjewel daarvoor! Ik ben blij om te horen dat alles is gelukt en je nu met plezier gebruik kan maken van je aansluiting in je nieuwe huis :relaxed: Veel gebruiks- en vooral woonplezier toegewenst en laat het gerust op het forum weten als we iets voor je kunnen betekenen.