Beantwoord

Aanvragen vergoeding voor storing diensten KPN

  • 26 July 2021
  • 12 reacties
  • 376 keer bekeken

HALLO

kpn is wettelijk verplicht bij storing over meerdere dagen een vergoeding te verstrekken,

het sluwe wat kpn nu doet lees en hoor ik, dat je zelf deze vergoeding moet aanvragen persoonlijk vind ik dat te gek voor woorden,temeer je zelf deze storing bij hun meld ,en als je dan vraagt hoe zit dat word je verteld dat had u bij de monteur moeten zeggen over deze vergoeding,na een maand nog maar es bellen hoe zit het met de vergoeding ,wat zijn de laatste nummers van uw bankrekening nou bv 123 ok we kijken het na. nu twee maanden verder niks noppes geen vergoeding zou nu te laat zijn.

6 dagen zonder tel en internet dagen later tijdens een modem update wederom twee dagen geen telefoon ,vergoeding hiervoor van kpn vergeet het maar je word van het kastje naar de muur gestuurd terwijl ze door de wet verplicht zijn dit te vergoeden ben volledig op kpn uitgekeken dat een zich koninklijke kpn noemende  zo te werk gaat bij hun klanten gaat bij mij alle grenzen te boven.

g.blaauw

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 28 July 2021, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

KPN houdt zich precies aan de regels.  Maar  u moet daar wel voor in aktie komen. Logisch!!

Reputatie 7
Badge +10

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

 

Even invullen en rustig blijven

He @geen dombo vul even je profiel in (informatie die alleen voor moderators en jou is in te zien). 

https://forum.kpn.com/settings/profile

De tijd dat de meeste moderators alleen maar toonbankjongens en meisjes waren ligt gelukkig achter ons. De meeste willen je best helpen. De eerste regel tussen leverancier en klant (de informatieplicht) lijkt in wat jij schrijft nogal in het gedrang te komen. 

Badge +19

@CorL voelt het lekker  om iedere keer maar een sneer te geven naar de moderators. Nou zullen ze inmiddels wel weten wie het zal ze niet zoveel doen.

@CorL voelt het lekker  om iedere keer maar een sneer te geven naar de moderators. 

Nee Joep, goed lezen, dat doe ik niet. Ik vertel juist hoe de behulpzaam de huidige moderators zijn. 

Wat ik wel bijzonder vind dat er steeds meer berichten van jou in dit forum verschijnen die alleen maar de vragenstellers in het ongelijk stellen terwijl de vragensteller dat niet eens schrijft. 

Bijvoorbeeld in deze draad stelt @geen dombo nergens dat KPN zich niet aan de regels houdt. Maar toch geef jij als commentaar “KPN houdt zich precies aan de regels.” 

Je kan opmaken dat @geen dombo en ik daar ook vanuit gaan, maar dat hij blijkbaar niet bij de juiste medewerkers terrecht komt.  En dan geef ik het advies om zijn forumprofiel in te vullen en vertel dat de meerderheid van de huidige moderators best goed helpen.

Maar dan komt er weer een OT bericht van @Joep1965  zodat dat bericht uit beeld verdwijnt. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @geen dombo, welkom! Goed dat je hier contact met ons opneemt.

Bij een verstoring van minimaal 12 uur heb je volgens de wet recht op een vergoeding van 1/30e van de abonnementskosten per dag. Uit jouw bericht maak ik op dat je zes dagen zonder diensten hebt gezeten. In dat geval heb je recht op een vergoeding van 6/30e van jouw abonnementskosten. Indien de verstoring dienstgeneriek van aard was, kan je online een vergoeding aanvragen. Bij een storing voor jou specifiek, kun je contact met de klantenservice opnemen. Ik begrijp dat je liever had gezien dat wij in geval van een storing automatisch een vergoeding verrekening op jouw factuur. Dit gaat echter niet. We kunnen niet van al onze klanten bijhouden wie wanneer een storing heeft gehad en dan de abonnementskosten vergoeden. We vragen daarom onze klanten om zelf contact op te nemen bij een verstoring. We denken dan uiteraard graag met je mee. 

beste denise bedankt voor de info,maar ik vind ook informatie, dat je als je later dan een maand een vergoeding wilt aanvragen dit niet kan.

ik kan er persoonlijk niets aan doen dat er een kabel werd stuk getrokken honderd meter bij mij weg en dan bel ik deze storing door, word er gezegd komt goed meneer wij werken ook in de weekeinds maar duurde 6 dagen voordat dit verholpen was, binnen deze tijd heb ik meerdere tel gepleegd naar kpn de een vertelde dit de andere dat allemaal dingen waar ik niks mee opschoot trouwens ik was niet de enige die dit is overkomen waren meerdere kpn gebruikers die deze storing hadden,

tijdens deze gesprekken werd mij eerst doodleuk verteld dat ik geen recht had op vergoeding,  later toen ik weer belde hoelang het nog duurde werd mij verteld dat het geregeld zou worden ze moesten zelfs de laatste 3 cijfers weten van mijn bankgegevens dan denk ik komt wel goed, maar niks was minder waar de eerste afrekening niks van kpn nogmaals gebeld hoe dat nu zat toen werd mij verteld dat ik dit aan de monteur had moeten doorgeven.

nou dan snap ik er niets meer van sorry hoor na een zoektocht op internet kwam ik bij kpn zelf tegen dat een maand later je niet meer kunt claimen voor een vergoeding dus buiten mijn schuld om vis ik achter het net voor een vergoeding die toch echt wel wettelijk verplicht is.

Reputatie 7
Badge +17

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar een raar verhaal vind. Ik weet niet wie jou wat heeft verteld, maar de informatie die je hiervoor hebt gekregen, is niet correct. Wanneer je last hebt van een storing, wat nou eenmaal kan gebeuren, heb je wettelijk recht op een vergoeding van 1/30e van jouw abonnementskosten per dag, mits de storing langer dan 12 uur duurde. Een vergoeding wordt niet automatisch in orde gemaakt, daarvoor is contact met de klantenservice nodig. De klantenservice, dus niet via een monteur, zoals je te horen hebt gekregen. Bij een regionale storing kan je de vergoeding ook online aanvragen. Dit kan inderdaad tot een maand in het verleden. Via de klantenservice hebben we natuurlijk andere mogelijkheden. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan ga ik kijken of ik de wettelijke vergoeding alsnog voor je kan regelen.

hallo denise geloof dat ik de belangrijkste info heb ingevuld .

ben benieuwd wat er uit de bus komt.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat je de storing op 20 mei hebt gemeld en dat er op 27 mei een sms is gestuurd dat de storing is verholpen. Ik kom dan uit op een vergoeding van € 8,52. Je ontvangt deze vergoeding als eenmalige korting op jouw volgende factuur. 

OKE denise de juiste persoon op de juiste plaats zeg ik dan bedank dat jij het wel kon regelen waar ik vele keren achteraan moest bellen .

Reputatie 7
Badge +17

Graag gedaan! :blush: