Beantwoord

Abonnement duurder dan verwacht

  • 30 November 2020
  • 14 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik heb een internet en tv pakket bij KPN wat ongeveer 60 euro kost. Met de BTW is het 83 pm. Bij het afsluiten stond er niet vermeld dat er nog eens 23 euro pm bij zou komen aan BTW? Als ik een pakket bestel voor 60 euro verwacht ik dat het ook gewoon 60 euro is.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 7 December 2020, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Hallo @Season, welkom bij ons op het forum. Wat voor abonnement heb je precies besteld? Op onze website worden de prijzen voor consumentenpakketten inclusief BTW genoemd. Wordt dat bedrag op de factuur specifiek als BTW genoemd, of wordt het als een ander eenmalig bedrag genoemd? 

Als je dat kunt vertellen en ook jouw forumprofiel volledig kunt invullen kan ik er ook een blik voor je op werpen.

Hi Jasper, op de factuur van november word het inderdaad specifiek als BTW benoemd wat erbij komt heel vreemd. Ik zal het forumprofiel verder invullen zodat je inzage hebt.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jasper, op de factuur van november word het inderdaad specifiek als BTW benoemd wat erbij komt heel vreemd. Ik zal het forumprofiel verder invullen zodat je inzage hebt.

Dan heeft u denk ik een zakelijk abonnement aanschaft. Op het zakelijke gedeelte staan de prijzen exclusief btw genoemd.

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Season. Op de factuur wordt geen BTW op de manier berekend die je noemt. Op de eerste pagina wordt het totaal bedrag genoemd en daarbij de BWT. Op de tweede pagina staat de specificatie van de factuur inclusief BTW, het wordt opgebouwd uit Hussel internet en Interactieve TV met tv-ontvanger. Het verschil tussen deze factuur en de vorige factuur is dat de 6 maanden korting, van ongeveer 23 euro, is afgelopen. Er is niets aan de BTW veranderd.

Hi Jasper,

Dan weet ik niet naar welke rekening jij kijkt maar die ik voor mij heb staat duidelijk BTW op vermeld wat erbij gerekend is. Het pakket wat ik heb afgesloten is 57 euro na de promo. Dan is het toch vrij bijzonder dat er op de rekening 83 euro staat en dit ook is afgeschreven? Ik heb de klantenservice gebeld en hun geven aan dat de rekening 83 was omdat de periode langer was dan een maand en hier meer mensen over geklaagd hebben. Volgens hen is mijn eerst volgende rekening gewoon weer 57 euro. De eerste 6 maanden heb ik ongeveer 35 betaald wat klopt.

Reputatie 7
Badge +24

Van 35 naar 83 is inderdaad wel een behoorlijke stap omhoog.

Welk abonnement heeft u? Hussel 50 voor € 42,50 + € 10,- voor tv ofzo? Wat staat er op het 2de blad?

Yes Nick die heb ik inderdaad maar dan die hussel 100 van 47,50 plus 10 voor interactieve tv. Staat ook in mijn KPN dat ik dat pakket heb.De dame aan de telefoon gaf aan dat de rekening nu hoger was omdat het iets langer was dan een maand. Is lariekoek aangezien het precies dezelfde periode is als elke factuur. 

Reputatie 7
Badge +24

@Jasper zegt dat uw abonnement nu 6 maanden loopt. Dan lijkt het me inderdaad onzin dat de periode opeens langer of korter is dan een maand. Zoiets heb je wel aan het begin of einde van je abonnement, maar niet halverwege.

Kun je eens een foto of schermafdruk van de 2de pagina van de factuur plaatsen?

Op de eerste pagina staat de 14 nog wat als 21 procent BTW en op de 2de pagina niet. Als ik terug ga naar wat ik heb gekozen zie je dat het bedrag de eerste 6 maand met korting was en daarna 57 zou moeten zijn

 

 

 

Dat de periode langer is dan een maand snap ik gaat mij om het feit dat ze zonder overleg opeens een groter bedrag afschrijven vind dat gewoon niet netjes. 

Reputatie 7
Badge +24

Het zal dus wel kloppen. Maar waarom ze de periode veranderen is wel een beetje vaag. Of heeft u om een ander moment van afschrijven gevraagd?

Reputatie 7

Het klopt wel inderdaad, de factuurdatum is verschoven waardoor het deze maand een hoger bedrag is voor het pakket. De volgende factuur is de pakketprijs weer zoals je die gewend was. 

Op je screenshots is de BTW die je noemt nog steeds niet zichtbaar. Op de 2e pagina van de factuur zie je de bedragen inclusief BTW staan, op de eerste pagina staan dezelfde bedragen maar dan dus met BTW apart. In de bedragen die je voorheen zag, zat de BTW er ook al bij in. Wat je op de tweede pagina ziet dus.