Beantwoord

Abonnement eindigt, retour sturen apparatuur.

  • 7 January 2019
  • 18 reacties
  • 17517 keer bekeken

goede dag
mijn aponemeent einddatum tot 15-1-2019
en ik moet het spullen naar kpn terug sturen hoe kan dat ?
icon

Beste antwoord door Susan_ 8 January 2019, 20:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Je kunt ze gratis opsturen naar:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Bewaar het bonnetje wat je van de post krijgt.
Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @waleed, welkom en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Je kan het inderdaad retour sturen, zonder kosten, via de optie die huistijger aangeeft. Echter, je krijgt ook een retour doos met alle informatie thuis gestuurd, maximaal 2 weken nadat de opzegging is ingegaan. Hier kan je dus ook nog even op wachten.

Wat we retour verwachten zijn de Experia Box, tv-ontvanger(s) en bijgeleverde stroomadapters. Andere kabels mogen ook mee, maar is niet verplicht.

Heb je hier nog vragen over, stel ze gerust!

 

Admin: Voor meer informatie over het retour sturen van oude apparatuur kan je terecht in dit topic.

Reputatie 2
Ik moet ook mijn smartkaart retour zenden ,ik heb hier voor inderdaat een retour doos ontvangen.
ik vind het al alleen vreemd dat ik voor alleen de smarkaart zo’n grote doos moet gebruiken, kan dit niet anders?
slotje
Reputatie 7
Badge +21
@Slotje, nee helaas niet! Gelukkig is het voor jou kosteloos om retour te sturen 😉 Heb je verder geen ontvanger die je via KPN huurde (dus niet zelf hebt gekocht destijds) of kabels die je liever kwijt dan rijk bent?
Reputatie 2
Ik vind dit nog al wat.
kan ik hem zelf niet vernietigen?
of in een envelop met het etiket retour zenden.
groet Slotje
Reputatie 7
Badge +21
@Slotje hoe bedoel je dat precies? We willen hem graag wel retour, om hem te recyclen. Indien het echt alleen om de smartcard gaat kan je ook de sticker gebruiken om op de enveloppe te plakken. Deze manier heb ik nog niet eerder meegemaakt of aangeraden, maar het moet vast kunnen!

Beste KPN,

Ik heb een retourdoos ontvangen, echter de adres sticker ontbreekt. Wat is het adres waar ik mijn apparatuur naartoe kan sturen?

 

 

Beste KPN,

Ik heb een retourdoos ontvangen, echter de adres sticker ontbreekt. Wat is het adres waar ik mijn apparatuur naartoe kan sturen?

 

 

Hallo @klant4562 , zie mijn reactie in je eigen topic.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @klant4562 , zie mijn reactie in je eigen topic.

Ik kopieer voor andere lezers ook de link die je daar hebt gepost, waarvoor dank. :relaxed:

Ik vind dat hele verhaal over retourneren na opzegging vreemd. Heel nobel dat KPN de oude apparatuur wil 'recyclen', maar in mijn geval wil ik die fantastische router (Fritzbox 7490) graag behouden, het is helemaal niet nodig om hem te recyclen, want hij doet het nog uitstekend! Ook is ie nog prima geschikt voor gebruik bij mijn volgende provider. Ik heb hem al een jaar of zes, hij is misschien al financieel afgeschreven (tweedehands kosten ze 45 euro op marktplaats), maar als je hem niet retourneert krijg je volgens de medewerker van KPN een boete vanaf 70 euro, vanaf dus. Men kan niet vertellen wat de exacte boete is als je al aangeeft dat je de router wil behouden. Erg vaag!

Waarom is er geen optie om aan te geven dat je hem wil behouden en dat je dan bijvoorbeeld een vergoeding betaalt (die liefst lager is dan de dagwaarde van het apparaat)? Wat is de echte reden dat KPN de router geretourneerd wil hebben?

Hallo @Mickey The One modems en tv-decoders heb je in bruikleen en zijn dus van eigendom van KPN, bij einde abo dien je deze dus op verzoek van KPN weer retour te sturen zodat deze weer hergebruikt kunnen worden of verantwoord afgevoerd worden, dit naar oordeel van KPN.

Bij het niet voldoen aan het verzoek van retour kan KPN de vervangingswaarde in rekening brengen.

Alles overeenkomstig de voorwaarden, waarmee je akkoord bent gegaan bij aangaan van het contract.

 

Hallo @Mickey The One modems en tv-decoders heb je in bruikleen en zijn dus van eigendom van KPN, bij einde abo dien je deze dus op verzoek van KPN weer retour te sturen zodat deze weer hergebruikt kunnen worden of verantwoord afgevoerd worden, dit naar oordeel van KPN.

Bij het niet voldoen aan het verzoek van retour kan KPN de vervangingswaarde in rekening brengen.

Alles overeenkomstig de voorwaarden, waarmee je akkoord bent gegaan bij aangaan van het contract.

 

Hoi JanD,

Dat ik het zooitje terug moet sturen en er anders een boete volgt, hoef je me niet nog eens te vertellen. Je lijkt wel die medewerker van KPN die ik gisteren aan de telefoon had, die bleef ook dit verhaal constant herhalen. Ik stel alleen de vraag WAAROM er geen regeling getroffen kan worden met KPN en sommige providers in het algemeen zodat gebruikers kunnen kiezen of ze de router kunnen blijven houden, tegen een vergoeding. Ja ja ja, contract, bla bla. Bij mijn vorige provider deed men daar niet moeilijk over, wat is er gebeurd met de klantvriendelijkheid?

Hallo @Mickey The One , beleid van KPN, dat het anders kan ben ik met je eens, maar of KPN dat gaat doen moet de toekomst uitwijzen, ik kan ook geen koffiedik kijken.

 

Badge +1

Goedemiddag,

Ik wil graag een retourdoos ontvangen, mijn abonnement is onlangs beëindigd.

Alvast bedankt.

Goedemiddag,

Ik wil graag een retourdoos ontvangen, mijn abonnement is onlangs beëindigd.

Alvast bedankt.

Dat gaat normaal gesproken toch automatisch vlak voor beëindigingsdatum?

 

Heb je je profiel ingevuld? Dan kan een KPN medewerker dit alsnog proberen te sturen 

Zie ook volgende link voor adres voor het eventueel handmatig retour sturen

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Menno-, de retourdoos ontvang je in de week na de opzegging van je abonnement. Op welke datum is je abonnement opgezegd? 

Badge +1

Hi @Menno-, de retourdoos ontvang je in de week na de opzegging van je abonnement. Op welke datum is je abonnement opgezegd? 

Hi Alex, ik heb inmiddels de retourdoos ontvangen, en alles teruggestuurd.

Bedankt !

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Menno-, de retourdoos ontvang je in de week na de opzegging van je abonnement. Op welke datum is je abonnement opgezegd? 

Hi Alex, ik heb inmiddels de retourdoos ontvangen, en alles teruggestuurd.

Bedankt !

 

Top, fijn om te lezen. Graag gedaan uiteraard.Â