Beantwoord

abonnement is opeens anders dan was afgesproken

  • 14 October 2019
  • 10 reacties
  • 359 keer bekeken

Geachte KPN,

 

Op vrijdag 11/10 hebben wij een lang gesprek gevoerd met uw medewerkster.

Dit was de uitkomst die ons beiden het beste leek.

In de bijlage ziet u ons nieuwe abonnement van € 66,49 per maand.

In de afgelopen 2 jaar ontvingen wij Fox sport tegen inlevering van enkele andere zenders van de KPN.

In het contract kunt u zien dat deze service gehandhaafd blijft.

 

Tot mijn nare verrassing ontving ik vandaag een aanbod, dat hiermee in strijd was. Ik zal u dat zo namailen.

Hierover vanmiddag gebeld. De meneer gaf toen een maandprijs van € 66,98 met wel de kanttekening dat fox sport mij na 6 maanden € 13 gaat kosten.

Het lukte mij niet om hem te overtuigen dat wij 11/10 een andere afspraak hadden.

 

Daarom wil ik u vragen, of ons abonnement nu gelijk is aan wat we 11/10 hebben afgesproken.

Daarbij speelt een rol, dat ik voor mijn mobiele telefoon ******* na overleg met uw medewerkster bij de KPN wilde blijven.

Ik stond namelijk op het punt een bestelling voor een nieuwe iphone bij Tele 2 te doen.

Door de combinatie van internet en mobiel heb ik gekozen voor de € 66,49 per maand.

 

Graag ontvang ik uw reactie.

 

Admin: gegevens verwijderd, i.v,m. privacy. Vermeld nooit je persoonlijke gegevens in het openbare topic. Deze kun je kwijt in je forumprofiel, alleen zichtbaar voor moderators

icon

Beste antwoord door Joran 17 October 2019, 12:16

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @TeusenElza! Excuses voor de late reactie.

 

Het is me niet helemaal duidelijk waar dit precies mis is gegaan. De informatie in het gesprek van 11-10 lijkt niet correct. We hebben net nieuwe abonnementen geïntroduceerd waarbij KPN Compleet is vervangen door husselvoordeel. Hierbij is er geen keuze meer tussen gratis FOX Sports of Pluspakket, maar krijg je korting op een zenderpakket naar keuze.

 

Ik begrijp dat er al een klachtenprocedure loopt. Om mijn collega niet in de weg te lopen lijkt het me goed dat we het via die route afhandelen. Een belpoging vanmorgen is niet gelukt, vanmiddag wordt er opnieuw contact opgenomen. Het abonnement terugdraaien is nog een optie, je zit binnen annuleringstermijn. Komt vast in orde :) Als ik je nog ergens mee kan helpen, laat het weten.

Beste KPN,

Vanmorgen 18/10 heb ik gebeld met de pincode die ik 17/10 van u ontvangen had. Mevrouw *** wilde uitsluitend spreken over foxsport. Andere punten waren voor haar niet bespreekbaar. Dat viel me tegen, omdat een door mij gemelde medewerker op 16/10 aangaf, dat ik veel ongemak had ondervonden en dat daar zeker een luisterend oor van de Backservice voor zou zijn.

Mevrouw *** zei ook dat de afspraken die we 11/10 met uw medewerkster hadden gemaakt waren vervangen door het hustle -abonnement. Ze kon niets terugdraarien. Ik vind dat vreemd. Op grond van herroeping (artikel 217, boek 6) is de afspraak (op 14/10 gemaild aan Joep.***) bindend. Daarom vragen wij u vriendelijk om het abonnement te zetten op de onderdelen die wij 11/10 afspraken. Graag wil e.e.a. mondeling toelichten. ***.

Teus van der Heiden

 

Admin: gegevens verwijderd, i.v,m. privacy

Reputatie 7
Badge +28

Dag Teus, ik begrijp uit de klacht dat we verder weinig kunnen betekenen. Er is nu een jaar FOX Sports vergoed ter compensatie, wat me een redelijk compromis lijkt. 

Reputatie 7

Met alle respect, maar zelfs een de compensatie van FOX Sports voor een heel jaar zou ik persoonlijk niet acceptabel vinden.

Wettelijk zijn jullie verplicht om binnen de bedenktermijn de bestelling te annuleren. Bij annulering van de bestelling moet dus teruggekeerd worden naar de situatie van voor de bestelling en dat is dus het oude abonnement. 

 

Nu weet ik wel wat er in de komende (twee misschien drie) jaren bij de jaarlijkse prijsverhogingen zal gebeuren want uiteraard zullen we gaan zien dat de prijs van de oude Alles-in-1 en Internet en TV abonnemeten in stapjes gelijk getrokken gaat worden aan die van Hussel.

Bedankt voor uw reactie. Nu voel ik me niet meer alleen staan met mijn vragen en opmerkingen. Ik heb hier gisteren ook een brief over geschreven aan de Klantenservice, want over de communicatie met mij door de KPN ben ik niet tevreden. Weet u hoe wij het aanbod van 14/10 kunnen weigeren? Het is steeds noreply. Nog steeds vinden wij het aanbod van 11/10 (aanpassing van het KPN- compleet abonnement) het meest passend.

Reputatie 7
Badge +28

De vergoeding is al ingevoerd dus ik ging ervan uit dat dit in goed overleg was besproken. Annuleren is mogelijk via het online formulier of telefonisch, zie ook de bevestigingsmail: 

 

14 dagen bedenktijd
U kunt Hussel Internet 100 Mbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kunt u binnen 14 dagen na 12 oktober 2019 deze overeenkomst annuleren. Dit kan telefonisch of op kpn.com/annuleren. U krijgt dan van ons een schriftelijke bevestiging. In bijgevoegde overeenkomst vindt u de voorwaarden.

 

Reputatie 7

De vergoeding is al ingevoerd dus ik ging ervan uit dat dit in goed overleg was besproken. Annuleren is mogelijk via het online formulier of telefonisch, zie ook de bevestigingsmail: 

14 dagen bedenktijd
U kunt Hussel Internet 100 Mbit/s 14 dagen proberen. Bevalt het niet? Dan kunt u binnen 14 dagen na 12 oktober 2019 deze overeenkomst annuleren. Dit kan telefonisch of op kpn.com/annuleren. U krijgt dan van ons een schriftelijke bevestiging. In bijgevoegde overeenkomst vindt u de voorwaarden.

Voor de goede orde, betekent "annuleren" in deze het annuleren van de bestelling of het annuleren van de overeenkomst met KPN?

Reputatie 7
Badge +28

Ik begrijp dat het terugzetten naar het vorige portfolio (de Internet+TV abonnementen) geen mogelijkheid meer is sinds Hussel. Ik vermoed dat je daarop doelt. De afdeling die de annulering regelt probeert in overleg tot een oplossing te komen, als dat niet lukt is het beëindigen van de diensten ook een mogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +9

Het is wel netjes dat KPN in eerste instantie probeert tot een oplossing te komen met de klant, maar dan de opmerking van dat het beeindigen van de diensten ook een mogelijkheid is gaat wat mij betreft wel erg ver. Voor een heel groot aantal mensen/huidige klanten is dit een dilemma. Zij zijn al lang blij dat het internet/TV werkt. Stap je over naar een andere aanbieder dan moet je weer alles opnieuw instellen en dat is voor veel mensen een drama. De overstapservice verloopt ook niet altijd vlekkeloos.

Ik ben van mening dat de KPN zich eens achter de oren moet krabben en schamen voor het geen wat er op dit moment plaatsvindt met het gehussel.

Reputatie 7

De afdeling die de annulering regelt probeert in overleg tot een oplossing te komen, als dat niet lukt is het beëindigen van de diensten ook een mogelijkheid.

En daar gaat het fout. Als het niet lukt moet KPN het contract terugzetten zodat de abonnee precies dezelfde diensten afneemt als voorheen tegen precies dezelfde kosten.

Reageer