Beantwoord

Abonnement opzeggen (maar contract onderbroken)

• 30 september 2014
  • 1 reactie
  • 797 keer bekeken

Sinds 2010 ben ik tevreden klant bij KPN (normaal internetabonnement). Geen problemen gehad tot november/december vorig jaar (2013) toen een nieuwe huisgenoot (we wonen in een drie verdiepingenhuis waarbij de internetverbindingen allemaal in dezelfde meterkast samenkomen) internet nam. Haar provider heeft bij het aansluiten van haar internet mijn internetverbinding afgesloten. Hierdoor heb ik enkele weken zonder internet gezeten, maar dit werd uiteindelijk opgelost door KPN (ondanks dat het dus niet jullie fout was) d.m.v. een nieuw aansluiting en een tijdelijke Dongel. Wel had ik daardoor ineens een 'gat' in mijn contract (want met het afsluiten van de verbinding door de provider van mijn huisgenote was volgens KPN ook mijn contract beïndigd en ging er per 5 december een nieuw contract in).

Hier heb ik verder geen aandacht aan besteed, maar nu wil het geval dat ik per eind oktober / begin november wil verhuizen. En daarbij ook wil switchen van provider. Echter officieel kan ik dus mijn contract niet opzeggen (want die ging pas op 5 december in), wegens de eerste 12 maanden van het contract zijn nog niet voorbij (wat dus niet mijn fout was).

Aangezien ik sinds juni 2010 een (internet)contract heb bij KPN zou ik het niet meer dan redelijk vinden dat ik mijn contract 'gewoon' met een maand opzegtermijn zou kunnen opzeggen per zo snel mogelijk vanaf nu. Tweede vraag is: per wanneer kan het contract worden ontbonden: het contract ging in per 5 december, dus ik neem aan per 5 november?

Alvast dank voor de helderheid (PS een gesprek over continuering van het contract onder andere voorwaarden is niet nodig).

Kasper

icon

Beste antwoord door kasper2600 3 oktober 2014, 09:07

Dank voor de reactie.

Ik heb de vraag echter al doorgespeeld aan uw collega op Twitter (met een linkje hierheen) (Zie https://twitter.com/Kasatari2600/status/517335722764664832 ). Per DM zijn we al tot een oplossing gekomen. Mijn contract wordt per eind van de maand afgesloten. Dus eind goed al goed. Nogmaals dank voor het goede meewerken!

Groeten, Kasper

Bekijk origineel

1 reactie

Dank voor de reactie.

Ik heb de vraag echter al doorgespeeld aan uw collega op Twitter (met een linkje hierheen) (Zie https://twitter.com/Kasatari2600/status/517335722764664832 ). Per DM zijn we al tot een oplossing gekomen. Mijn contract wordt per eind van de maand afgesloten. Dus eind goed al goed. Nogmaals dank voor het goede meewerken!

Groeten, Kasper

Reageer