Beantwoord

Abonnement snelheid gewijzigd van 200 naar 500 Mbit, wanneer is dat actief

  • 19 January 2020
  • 24 reacties
  • 637 keer bekeken

Vandaag heb ik mijn abonnement gewijzigd naar Hussel van 200 Mbit naar 500 Mbit. De gegevens in Mijnkpn zijn al verandert.

 

Wanneer kan ik de snelheid ook zien veranderen naar 500 Mbit up en down in de speedtest?

icon

Beste antwoord door Rob Tacx 21 January 2020, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7

Dat zou binnen enkele uren toch wel actief moeten zijn.

Ik vraag me echter af waarom je die snelheidsverhoging hebt gecontracteerd, ik ben er van overtuigd dat jij met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid die snelheid nooit volledig zult verbruiken.

Heb je ooit wel eens gemeten hoeveel bandbreedte je werkelijk verbruikt?

Reputatie 6
Badge +9

Je zou je modem een keer kunnen herstarten, het zou doorgaans vrij snel doorgevoerd moeten zijn.

@wjb waarom moet iedereen zich steeds aan jou verantwoorden waarom ze kiezen voor 500Mbit?
Het begint echt heel erg hinderlijk te worden nu.
Mensen mogen de snelheid kiezen die zij willen, of ze dat nou daadwerkelijk gebruiken of niet.

Reputatie 7

@wjbwaarom moet iedereen zich steeds aan jou verantwoorden waarom ze kiezen voor 500Mbit?

Niemand hoeft zich aan mij te verantwoorden, maar de meesten stellen zich de vraag niet eens of ze die snelheid wel nodig hebben. Waarom zou je in vredesnaam meer geld gaan uitgeven terwijl je daar geen enkel voordeel van zult hebben.

Ik zal die vraag blijven stellen aan iedereen die zo'n snelheidsverhoging overweegt.

Niet omdat men van mij die keuzevrijheid niet zou mogen hebben, maar puur om mensen aware te maken van het feit dat het wel eens weggegooid geld zou kunnen zijn.

 

Zo heeft de naamswijziging aan de benzinepomp van Euro 95 in E10 ertoe geleid dat vele mensen de duurdere "premium" varianten zoals V-Power en Excellium zijn gaan tanken omdat ze bang zijn dat E10 schadelijk zou zijn voor de motor. Waarom onderzoekt niemand dan even of hun auto geschikt is voor E10, wetende dat de motoren van vrijwel alle auto's gebouwd vanaf 2000 geschikt zijn voor E10.

 

Ik ben hier echt niet voor die commerciële bedrijven zoals KPN, T-Mobile, Shell of welke dan ook. Waar het om draait is de consument en niemand anders.

@wjbwaarom moet iedereen zich steeds aan jou verantwoorden waarom ze kiezen voor 500Mbit?

Niemand hoeft zich aan mij te verantwoorden, maar de meesten stellen zich de vraag niet eens of ze die snelheid wel nodig hebben. Waarom zou je in vredesnaam meer geld gaan uitgeven terwijl je daar geen enkel voordeel van zult hebben.

Ik zal die vraag blijven stellen aan iedereen die zo'n snelheidsverhoging overweegt.

 

Gadverdamme… dan is zo’n negeerfunctie toch wel heel aantrekkelijk hoor… 

 

Zo heeft de naamswijziging aan de benzinepomp van Euro 95 in E10 ertoe geleid dat vele mensen de duurdere "premium" varianten zijn gaan tanken omdat ze bang zijn dat E10 schadelijk zou zijn voor de motor. Waarom onderzoekt niemand dan even of hun auto geschikt is voor E10, wetende dat de motoren van vrijwel alle auto's gebouwd vanaf 2000 geschikt zijn voor E10.

 

Omdat onze BMW's al jaren beter lopen op Super Plus 98 (met 0% ethanol) dan op Super 95 en ja, dat zit niet tussen de oren. Dat ze geschikt zijn voor E10 weet iedereen wel, ik wil het alleen niet gebruiken… terwijl wij hier op de grens met Duitsland al véél langer toegang hebben tot E10. En eerlijk is eerlijk… zelfs de 98 is hier in dit gebied nog goedkoper dan de E10 in NL.

Oja, wij hebben ook 500/500. En… met onze BMW's hoeven we toch ook niet altijd 250 te rijden? In huis kan 19°C voldoen, wij kiezen ook voor 21°C… wil je ons daar ook op aanspreken? Hou dat antwoord maar voor je alsjeblieft.

Maar om even op de vraag van de TS terug te komen…

 

Vandaag heb ik mijn abonnement gewijzigd naar Hussel van 200 Mbit naar 500 Mbit. De gegevens in Mijnkpn zijn al verandert.

 

Wanneer kan ik de snelheid ook zien veranderen naar 500 Mbit up en down in de speedtest?

 

Hier heb ik de snelheidsverhoging van Hussel 200 naar Hussel 500 besteld op zondag 1 december 2019 om 12.58u. Om 13.02u op dezelfde dag viel het TV beeld weg en werd het modem gereset. Na enkele ogenblikken kwam het TV beeld weer terug en was het modem opnieuw gestart met de nieuwe snelheid actief en kwam er een smsje binnen met de mededeling dat de wijziging op dat moment actief was.

Badge +12

Wat een gezelligheid hier…..

Dat krijg je hè… als dat vaste meubilair denkt het recht verworven te hebben om iedereen aan te moeten spreken over dingen waar hij totaal geen moer mee te maken heeft. Adviseer, en onthoud je verder van commentaar. En dat is niet sinds vandaag… ach ja, op elk forum heb je ze wel. Op het forum van Eneco zit ook zo’n vastgeroest figuur die ook denkt de wijzheid in pacht te hebben… werkt eerder averechts, maar goed… je hebt helaas niet de mogelijkheid om reacties van mensen middels een instelling te negeren. Zou wel handig zijn, want in elk topic zijn ze te vinden. Voor de rest… fijne voortzetting van deze zondag :)

Reputatie 6
Badge +9

Wat een gezelligheid hier…..


Ik voel me wel verantwoordelijk voor de discussie die is ontstaan.
Ik had die vraag aan @wjb beter privé aan hem kunnen stellen.
Helaas is dat nu niet meer terug te draaien en ik denk dat we die discussie ook maar moeten laten zijn voor wat hij is en weer verder on topic gaan.

@Rob Tacx Heb je je modem (Experiabox?) al een keer herstart? Welke snelheid meet je (bedraad) na het herstarten van je modem met de Speedtest van KPN?

Reputatie 7

Nou, ik snap ook niet waarom mensen beslist 500Mbit willen hebben,…

Jan, piet, kees en klaas denken met de tijd mee te willen gaan, en dan “moeten” we maar ook 500Mbit nemen. 

Voor zulke snelheden moet je eerst gewoon eens even gaan meten. Die paar piek momentjes per maand heb je het echt niet voor nodig :joy: En om daar nu zoveel extra geld voor neer te leggen, is gewoon zonde. We sparen al niks,... Het is meer de bewustwording van de mens. “zijn we dit in ons huishouden echt nodig” ja of nee.

Voor de liefhebbers, onze oude '96er Toyota Starlet rijdt prima op E10 :sweat_smile: en als er een lampje brand, trappen we ook niet direct op de rem om stil te staan, omdat iedereen dat maar doet. 
 

 

 

Ik voel me wel verantwoordelijk voor de discussie die is ontstaan.

Moet je niet doen… je bent niet de enige die er zo over denkt. Alleen steekt niemand zijn hoofd boven het maaiveld uit… jammer en eigenlijk hebben ze ook wel weer gelijk. Zonde van de energie om je daar druk om te maken. Ik zit geregeld op diverse fora, maar hier bij KPN is het grotendeels alleen even als er een probleem is, anders gewoon wegblijven. Altijd dezelfde vliegen...

Reputatie 7
Badge +30

Hi @Rob Tacx, welkom! Kan je inmiddels gebruik maken van een hogere snelheid? Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het me dan weten?

@Rob Tacx 

een overzetting van 200 naar 500 gaat in enkele minuten

vaak als ik een wijziging doe in mijn kpn is het een kwestie van een 10/15 minuten dat deze overgezet is

dat is echter bij een 100 naar 500 niet altijd het geval omdat het in het pop station het overgezet moet worden

maar is hier niet van toepassing

tijdens het tikken hier heb jij alvast 500/500 of niet ??

 

Alles is nu geregeld om 23:00 uur werd er aan de instellingen gewerkt en waren we even offline. We zijn er blij mee. Ieder zijn eigen snelheid zal maar zeggen. 
 

bedankt voor het meedenken. Probleem opgelost. Topic mag dicht. 

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn, bedankt dat je het nog even liet weten. Veel plezier ervan! 

nog steeds anti snel internet lijkt er steeds meer op,  @wjb 

word zelf vervelend, je hebt elke keer commentaar als mensen dat willen laat ze dat doen. 

Ik dacht dat ik de enige was die dit zag maar het lijkt er op dat meer mensen zich er aan ergeren. 

Je hebt je mening geventileerd houd het daarbij, Als jij zat hebt aan 50 of 100 prima een ander wil meer dat kan bij kpn dat is toch prima dan, 
En ik voel me niet slecht dat ik dit hier typ ik ventileer ook mijn mening en zie dit elke keer voorbijkomen 

500 Mbit/s en/of 1Gbit/s, ‘niet omdat het moet maar omdat het kan’ zou een collega provider zeggen.:relaxed:

500 Mbit/s en/of 1Gbit/s, ‘niet omdat het moet maar omdat het kan’ zou een collega provider zeggen.:relaxed:

Dat kan ook hahaha.
Of omdat het mischien voor sommige klanten nodig is...

Reputatie 7

Geen commentaar, maar een welgemeend advies om even stil te staan bij de keuze.

Ik ben er van overtuigd dat ook @Rob Tacx zich over een aantal maanden zal afvragen of hij nu echt wel iets merkt van die hogere bandbreedte. 

Het antwoord weet ik met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijk al want immers "meten is weten" en ik meet continue. Als ons gezin met drie grootverbruikers, één normale verbruiker en één kleinverbruiker al vrijwel nooit 100Mbps verbruikt dan zal dat voor andere gezinnen vast niet significant hoger zijn.

 

Dus nogmaals mijn welgemeende advies:

Meet het werkelijke verbruik en laat je niet leiden door marketing, die willen namelijk maar één ding en dat is zo veel mogelijk aan je verdienen. Realiseer je dat meer niet altijd beter is.

 

In het onderstaande screenshot wordt op mijn tablet wat mail gelezen en wat rondgeklikt op het forum terwijl mijn zoon op zijn laptop een film zit te kijken.

Wow ... een ruime 2Mbps.

En dan zetten we er een televisie bij aan afgestemd op een HD-"Glas" zender.

Wow ... nu komen we tot bijna 15Mbps.

 

Vooruit, dan zetten we ook Netflix nog even op een 4K titel en dan komen we tot een schokkende piek van zo'n 65Mbps.

Meten is weten en je kunt me geloven of niet, maar je moet echt van goede huize komen om 100Mbps te verbruiken laat staan dat je 200, 500 of 1000Mbps nodig zult hebben.

Geen commentaar, maar een welgemeend advies om even stil te staan bij de keuze.

Ik ben er van overtuigd dat ook @Rob Tacx zich over een aantal maanden zal afvragen of hij nu echt wel iets merkt van die hogere bandbreedte. 

Het antwoord weet ik met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijk al want immers "meten is weten" en ik meet continue. Als ons gezin met drie grootverbruikers en één normale verbruiker en één kleinverbruiker al vrijwel nooit 100Mbps verbruikt dan zal dat voor andere gezinnen vast niet significant hoger zijn.

 

Dus nogmaals mijn welgemeende advies:

Meet het werkelijke verbruik en laat je niet leiden door marketing, die willen namelijk maar één ding en dat is zo veel mogelijk aan je verdienen. Realiseer je dat meer niet altijd beter is.

Zoals ik al eerder heb aangegeven in een ander topic, Ben ik het in zoverre mee eens dat het inderdaad niet voor de meeste klanten nodig is, Dat wil niet zeggen dat er geen klanten zijn die dat wel nodig hebben, Ik heb dat dan echt over nodig niet omdat het kan of moet of de beste wilt hebben maar echt nodig. Zoals ik kan echt zeggen en heb ook uitgelegd in mijn situatie dat ik het echt nodig heb.
Maar om het elke keer dat te zeggen en bedoel ik niks lulligs mee komt soms vervelend over. 

ZIE HIER MIJN POST UIT EEN ANDER TOPIC 

Ook ik ben blij dat 1 GB internet snelheid komt…

En ik gebruik die 500 MB die ik nu heb wel,,, Met grote games die hier regelmatig download tussen de 60 en 120GB is dit toch wel fijn,,, En ja de snelheid ligt dan op 350 a 400 MB per seconden dan staat er nog 2 maal netflix aan 2 maal consoles 2 maal laptops en een gamepc 2  tv waarvan 1 4k telefoontjes tablets slimme aparaten tel ik niet eens mee dus alles bij elkaar opgeteld word er wel daadwerkelijk de 500 aangetikt niet contenu maar wel vaak zat dat ik blij ben met de snelheids verhoging, 

Ik merk goed als 2 consoles een game aan het downloaden zijn en gemiddeld met 300 a 350 MB binnekomen dat de snelheid inkakt op de pc die bijvoorbeeld een flink bestand via steam download

Dan tel ik daarbij op dan word er tegelijk nog 1 a 2 live streams uitgezonden, Pc staat via steam updates of games binnen  tehalen hier gaat het er wel stevig op.

 

Op deze bovengenoemde momenten en die zijn er toch bijna dagelijks word het internet flink opgesnoept maar als er niks gedownload word en alleen gestreamt internet en gamen valt het inderdaad mee met het verbruik..

Maar toch blij als de games gedownload worden of als de updates voor games binnenkomen die zijn tegewoordig ook flink, dan toch blij dat de 500 mb lijn er is.

 

Inderdaad het zal voor het gros niet nodig zijn 500MB laat staan 1GB maar in mijn geval en x aantal klanten zal dit wel fijn zijn en mooi dat dit dat voor die klanten die het nodig hebben wel beschikbaar is.

Ik ben het er ook mee eens voor de gemiddelde huishouden paar telefoontjes tablets een laptopje/desktop netflixje of 2 dat je het inderdaad niet nodig hebt maar nogmaals voor die klanten zoals ik is het wel een uitkomst dus voor ieder wat wills

Reputatie 7

Maar om het elke keer dat te zeggen en bedoel ik niks lulligs mee komt soms vervelend over. 

Denk je dat @Rob Tacx die andere keren dat ik dat gezegd heb ook gelezen heeft?

Voor jouw mag dat wellicht vervelend overkomen, maar voor een topicstarter zou het hopelijk een eye-opener kunnen zijn.

laten we het hebben over @Rob Tacx zijn wens en dat is 500/500

laten we A.U.B. eens ophouden over deze discussie die elke keer bij een verhoging van 500 of 1gbit (wat ook mogelijk word) voor meer klanten op elk topic over dit onderwerp

laten we in het midden wat een klant wil

er zijn wel meer dingen in de wereld waar je voor betaald en niet gebruikt

 

 

Maar om het elke keer dat te zeggen en bedoel ik niks lulligs mee komt soms vervelend over. 

Denk je dat @Rob Tacx die andere keren dat ik dat gezegd heb ook gelezen heeft?

Voor jouw mag dat wellicht vervelend overkomen, maar voor een topicstarter zou het hopelijk een eye-opener kunnen zijn.

Dat weten we niet of hij vaker mee gelezen heeft ja of nee,
Inderdaad voor mensen die vaker meelezen komt het vaker terug en wellicht vervelend.

laten we het hebben over @Rob Tacx zijn wens en dat is 500/500

laten we A.U.B. eens ophouden over deze discussie die elke keer bij een verhoging van 500 of 1gbit (wat ook mogelijk word) voor meer klanten op elk topic over dit onderwerp

laten we in het midden wat een klant wil

er zijn wel meer dingen in de wereld waar je voor betaald en niet gebruikt

 

 

En zo is het, Dat probeer ik duidelijk te maken dat @wjb wel een punt heeft dat niet iedereen mischien wel de meeste klanten het niet nodig hebben, Maar voor de klant die het wel wilt er beschikbaar is, De mening van wjb is nu duidelijk wat hij er over denkt en de mijne is ook gezegd, Klaar laat het over aan de klant wat hij/zij wilt.

Reputatie 7
Badge +30

Willen jullie voor deze discussie een eigen topic aanmaken, heren. Ik begrijp beide partijen, maar @Rob Tacx zocht een antwoord, heeft deze gevonden en daarmee sluit ik dit topic.