Beantwoord

Abonnement stopt niet, weer factuur

  • 2 May 2021
  • 19 reacties
  • 323 keer bekeken

hallo allen,

 

Ik ben in maart over gestapt naar een andere provider. 

Aan gevraagd 25 februari.

kreeg netjes van KPN een bericht dat op 29 maart de diensten worden overgenomen.

En dat ik bij overstappen niets hoef te doen.

Er werd nog telefonisch contact opgenomen dat het jammer was en dat er een doos zou worden opgestuurd om de spullen te retourneren.

De oversluiten ging perfect, kreeg netjes bericht dat het signaal uit ging.

Dan krijg ik ineens het bericht dat de opzeg termijn pas in gaat op de dag van afsluiting 29 maart.

Uw aansluiting is overgenomen. U kunt vanaf nu niet meer internetten, bellen en/of Interactieve TV kijken via KPN.

 

Beeïndiging abonnement
Wij gaan uw abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. U krijgt hier een aparte bevestiging van. Wilt u uw internetabonnement bij KPN niet opzeggen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

 Vrijdag 30 maart maar eens gebeld, krijg ik te horen dat mijn nieuwe provider het waarschijnlijk niet goed heeft opgezegd en het dus niet aan KPN ligt. nou??? {zie bovenstaande}.

Er was nu nog niets opgezegd, als ik niet gebeld had zou het abonnement gewoon door zijn gegaan.

De medewerker zou het per direct stop zetten.

Is ook gebeurd  kreeg gelijk een mail daar over.

En nu krijg ik weer een rekening voor de maand mei.

Overigens staat ook daar weer ESPN op die ik van af januari al 3x heb uitgezet.

Hoe gaat dit eindigen.?

 

gr, Kees Brugman

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 9 May 2021, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @keesje b, wat jammer dat je overstap zoveel frustratie oplevert :slight_frown:

Als ik de systemen induik, zie ik dat er op 11 maart het volgende bericht naar je is verstuurd:

‘Wij hebben het verzoek gekregen om de aansluiting op adres ***  te *** vrij te maken voor de diensten van een andere aanbieder. Uw vaste diensten zoals internet, bellen en/of interactieve TV zullen dan niet meer werken. Uw abonnement blijft actief, alleen u als contractant mag het abonnement verhuizen of opzeggen. Zolang u dat nog niet hebt gedaan, blijft u dus betalen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met onze Klantenservice op 0800-0402.’

Dit is niet een bericht dat hoort bij een overstapverzoek, enkel een melding dat een andere aanbieder een aanvraag heeft gedaan op jouw adres, waardoor wij de technische levering van jouw abonnement moeten staken. Dit staat los van je abonnement zelf, dat stopt pas als het op wordt gezegd.

Het heeft er dus de schijn van, dat Online geen (goed) overstapverzoek aan ons door heeft gegeven, waardoor jouw abonnement dus niet op de juiste dag is beëindigd. 

Er werd nog telefonisch contact opgenomen dat het jammer was en dat er een doos zou worden opgestuurd om de spullen te retourneren.

De oversluiten ging perfect, kreeg netjes bericht dat het signaal uit ging.

Werd er in dat gesprek gesproken over een beëindiging? Of over een overstap naar een andere provider? En wat werd er precies benoemd in dat bericht? Hoor het allemaal graag!

 

Hoi Maja,

 

Op 29-3 krijg ik zonder enig contact dit.

Beeïndiging abonnement
Wij gaan uw abonnement opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. U krijgt hier een aparte bevestiging van. Wilt u uw internetabonnement bij KPN niet opzeggen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

Dus er  is wel degelijk een opzegging geweest.

 

gr, Kees

Reputatie 7
Badge +20

Dat klopt, omdat de lijn technisch over is genomen door een andere provider, kunnen we jou vanaf die datum geen signaal meer leveren en wordt je abonnement met de normale opzegtermijn van 1 maand stopgezet. Dit staat nog steeds volledig los van het gebruik van een overstapservice via je nieuwe aanbieder, waarbij wij je abonnement stopzetten op de dag dat je abonnement bij de nieuwe provider ingaat. 

Het heeft er dus de schijn van, dat Online geen (goed) overstapverzoek aan ons door heeft gegeven, waardoor jouw abonnement dus niet op de juiste dag is beëindigd. 

Er werd nog telefonisch contact opgenomen dat het jammer was en dat er een doos zou worden opgestuurd om de spullen te retourneren.

De oversluiten ging perfect, kreeg netjes bericht dat het signaal uit ging.

Werd er in dat gesprek gesproken over een beëindiging? Of over een overstap naar een andere provider? En wat werd er precies benoemd in dat bericht? Hoor het allemaal graag!

 

Zou je deze vragen nog voor me kunnen beantwoorden?

Er werd gevraagd waarom wij wilden overstapen. omdat het bij online.nl goedkoper was. hij betreurde dat maar ging toch voor ons aan de slag. Per 29 maart 2021 zou het abonnement bij kpn worden opgezegd, hij zei nog dat we het beter op 18 april konden doen omdat we bij online.nl na 2 weken nog konden opzeggen. en voor de prijs maakten dat niks uit, waar wij toen akkoord mee zijn gegaan , maar niet wetende dat dat zoveel problemen met zich mee bracht. Wij hebben inmiddels ook al een factuur van mei gekregen, het lijkt mij toch niet dat we dat nog moeten betalen, daar staat ook nog steeds espn bij op die wij in januari al hebben opgezegd/uitgezet.

 

Mvg. Kees Brugman. 

 

 

 

 

Er werd gevraagd waarom wij wilden overstapen. omdat het bij online.nl goedkoper was. hij betreurde dat maar ging toch voor ons aan de slag. Per 29 maart 2021 zou het abonnement bij kpn worden opgezegd, hij zei nog dat we het beter op 18 april konden doen omdat we bij online.nl na 2 weken nog konden opzeggen. en voor de prijs maakten dat niks uit, waar wij toen akkoord mee zijn gegaan , maar niet wetende dat dat zoveel problemen met zich mee bracht. Wij hebben inmiddels ook al een factuur van mei gekregen, het lijkt mij toch niet dat we dat nog moeten betalen, daar staat ook nog steeds espn bij op die wij in januari al hebben opgezegd/uitgezet.

 

Mvg. Kees Brugman. 

 

 

 

 

Beste Kees,

Zo te zien heeft KPN het volgens de afgesproken regels gedaan en is Online in gebreke gebleven. 

Wel werkt KPN nog steeds alsof ze dezelfde rechten hebben als een ambtelijke organisatie zoals de belastingdienst en de PTT (ze schrijven geld af van je rekening over een periode waar ze eigenlijk geen recht meer op hebben). Het is niet de moeite om hier zelf tegen te protesteren, het is een micro druppel op hun uitstaande lening van 5 miljard. Maar ze storten het wel netjes terug. 

Wel even in de gaten houden of Maja nog achter jouw Espn deel af gaat. Maar Maja heeft volgens mij nog nooit iemand daarin teleurgesteld in dit forum met het regelen van dat soort zaken. 

 

Ik heb nog een topic, maar die dood geloof ik.

ESPN al 3x uitgezet maar toch staat het weer op de factuur

 

 

 

Beste Kees,

Zo te zien heeft KPN het volgens de afgesproken regels gedaan en is Online in gebreke gebleven. 

Wel werkt KPN nog steeds alsof ze dezelfde rechten hebben als een ambtelijke organisatie zoals de belastingdienst en de PTT (ze schrijven geld af van je rekening over een periode waar ze eigenlijk geen recht meer op hebben). Het is niet de moeite om hier zelf tegen te protesteren, het is een micro druppel op hun uitstaande lening van 5 miljard. Maar ze storten het wel netjes terug. 

Wel even in de gaten houden of Maja nog achter jouw Espn deel af gaat. Maar Maja heeft volgens mij nog nooit iemand daarin teleurgesteld in dit forum met het regelen van dat soort zaken. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je in dat andere topic eerst aan hebt gegeven dat het niet meer uitgezocht hoefde te worden omdat je toch al over ging stappen, en na je laatste reactie is mijn collega Thomas nog niet weer aan het werk geweest en heeft dus niet kunnen reageren. Zou je willen wachten tot hij er weer is? Of heb je liever dat ik het van hem overneem aangezien we hier nu toch al in gesprek zijn? Hoor het graag!

Van mij mag u hier mee verder gaan .

Die ander is al een maand oud, toen was ik nog niet op de hoogte dat mijn abonnement ook nog door ging lopen.

Maar zoals je daar ook kan zien ging het met ESPN stop zetten niet echt goed.

En hij staat nu ook gewoon weer op de maand mei, terwijl ik nu toch echt geen abonnement meer heb bij KPN.

Dat is dus al 4 maand na het stopzetten..

 

oeps, ik val in herhaling. sorry.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

De volledige factuur van mei, ga je automatisch weer van ons terugkrijgen, je opzegging is per 30 april doorgevoerd en dat heeft de factuur die op 1 mei uit is gekomen, nét gekruist helaas. 

In het andere topic heb je aangegeven dat je ESPN een paar keer stop hebt gezet, heb je jaar alle keren ook een bevestiging van ontvangen en zo ja, zou je daar een screenshot van kunnen delen hier? Dan heb ik een ‘wapen’ om de opzegafdeling mee om de oren te slaan :wink:

 

Hoi Maja,

 

Gaat allemaal lekker.

Abonnement betalen zonder enige aansluiting.

ESPN betalen omdat je het niet uit kan zetten.

Hoe moet ik daar een screenshot van maken dan, ik heb geen tijdmachine en MIJN KPN is leeg.

Mail heb ik er nooit over gehad, ook niet dat de gratis periode afloopt.

Die zou ik ook krijgen.

In de andere topic zei Thomas op 3 april al dat hij een feedback zou maken, maar zelfs dat heeft niet geholpen want het staat er nog steeds op.

Dat is dus 3 x 12.99 plus een maand abonnement 53.66 waar ik het niet mee eens ben.

In je eerste reactie kwam je met het stukje over dat ik als contractant contact moest opnemen om het abonnement te stoppen.

Het volgende staat er pal onder, hoe moet ik dat dan lezen?

Aansluiting behouden
Wilt u uw abonnement niet beëindigen? Neem dan direct contact met ons op! Bel voor deze specifieke reden zo snel mogelijk met 0800-0202017 met toegangscode 1144223, kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08:00 tot 18:00).
Als u geen contact opneemt dan stoppen uw diensten vanaf het moment dat wij bericht krijgen dat de nieuwe aanbieder de diensten heeft opgeleverd. Wij hebben als verwachte datum meegekregen: 29 maart 2021. U kunt dan niet meer internetten, bellen en/of interactieve TV kijken.

 

ff een ander vraagje?

Ik heb een doosje ontvangen om mijn spullen terug te sturen.

Maar dat past er niet in.

Ik heb het nu in de originele Telfort doos .

Kan ik hier de stickers op plakken en versturen? 

 

Ik hoop dat je er nog wat mee kunt in mijn voordeel.

 

 

Groet Kees

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het volgende staat er pal onder, hoe moet ik dat dan lezen?

Aansluiting behouden
Wilt u uw abonnement niet beëindigen? Neem dan direct contact met ons op! Bel voor deze specifieke reden zo snel mogelijk met 0800-0202017 met toegangscode 1144223, kies daarna optie 9 (ma t/m vrij van 08:00 tot 18:00).
Als u geen contact opneemt dan stoppen uw diensten vanaf het moment dat wij bericht krijgen dat de nieuwe aanbieder de diensten heeft opgeleverd. Wij hebben als verwachte datum meegekregen: 29 maart 2021. U kunt dan niet meer internetten, bellen en/of interactieve TV kijken.

Als je niet precies weet hoe ene bevestiging van een overstapverzoek er uit hoort te zien, snap ik dat je het idee hebt gekregen dat alles goed ging hoor! Als er gebruik wordt gemaakt van een overstapverzoek via je nieuwe aanbieder, komt er een andere brief/mail, waarin we aangeven dat je nieuwe aanbieder (in jouw geval Online) aan heeft gegeven dat je daar een abonnement af gaat nemen, welke datum ze jouw nieuwe signaal gaan leveren en dat we je abonnement beëindigen zodra online aan ons doorgeeft dat hun signaal actief is.

Dat is een heel ander bericht dan je nu hebt ontvangen. Het bericht dat je nu hebt ontvangen heeft niets te maken met je abonnement zelf, maar puur met het feit dat jouw lijn vanaf 29 maart bezet zou gaan worden door een andere aanbieder waardoor wij geen KPN signaal meer kunnen leveren. Deze brief wordt alleen verstuurd als er géén overstapverzoek van een andere aanbieder bij ons binnen is gekomen. 

Hoe moet ik daar een screenshot van maken dan, ik heb geen tijdmachine en MIJN KPN is leeg.

Mail heb ik er nooit over gehad, ook niet dat de gratis periode afloopt.

Die zou ik ook krijgen.

In de andere topic zei Thomas op 3 april al dat hij een feedback zou maken, maar zelfs dat heeft niet geholpen want het staat er nog steeds op.

Ah, ik doelde op een screenshot van de mail waarin wordt bevestigd dat het pakket uit is gezet, maar als je die niet hebt ontvangen kan je er ook geen screenshot van maken natuurlijk :wink:

Dat je daar geen mail van hebt ontvangen, wijst er wel direct op dat het uitzetten van het pakket niet goed is gegaan. Hier volgt namelijk per direct een mail over, als het wel gelukt is. Ook dat moet je net even weten natuurlijk. Omdat je wel je best hebt gedaan om hem uit te zetten, wil ik je hier graag deels in tegemoet gaan komen wat betreft de kosten. Weet je nog op welke data je geprobeerd hebt om het pakket uit te zetten?

Thomas heeft niks voor je kunnen doen, omdat je aangaf dat het invullen van je profiel geen zin had omdat je al over ging stappen.

ff een ander vraagje?

Ik heb een doosje ontvangen om mijn spullen terug te sturen.

Maar dat past er niet in.

Ik heb het nu in de originele Telfort doos .

Kan ik hier de stickers op plakken en versturen? 

Ja hoor, als je voor de zekerheid nog een een briefje bij de doos in doet met je nam en adres, komt dat helemaal goed!

Dit wort een echt wellus nietus spelletje.

Als ik op 11 maart een mail krijg met het bericht “Als u geen contact opneemt dan stoppen uw diensten vanaf het moment dat wij bericht krijgen dat de nieuwe aanbieder de diensten heeft opgeleverd. Wij hebben als verwachte datum meegekregen: 29 maart 2021.” dan verwacht ik dus niet dat er nog een maand bij aan wort geknoopt.  En als ik er dan op 29 april over bel blijkt het abonnement nog actief te zijn. Dit blijkt ook uit het fijt dat er gewoon nog een rekening voor mei verschijnt. Dit heeft niks met elkaar kruisen te maken want volgens jou gegevens stopte het op 30 april. Er zijn hier gewoon een paar fouten gemaakt waar ik de dupe van ben.

Wat betreft ESPN, daar heb ik geen precieze data van maar het was in januari en februari. Ik had een aanbieding in november om het 3 maand gratis te proberen en zou een mail krijgen vlak voor de tijd voorbij was. Ook die heb ik nooit gehad. Daar heb ik ook niet op gewacht en het uit mezelf uit gezet( dacht ik ). 

 

Reputatie 7
Badge +20

Geen welles nietes spelletje @keesje b, ik geef juist aan dat ik begrijp dat het voor jou niet duidelijk was dat er iets niet klopte!

ESPN had je tot en met 16 februari gratis, ik ga er voor zorgen dat je de kosten voor de periode 17-02 tot en met 30-04 van ons terugkrijgt. Ik rond dit even af naar €35,- en dit gaat in mindering gebracht worden via de slotfactuur waarbij je automatisch al alle abonnementskosten van mei terug gaat krijgen!

@keesje b , Je zegt het zelf, stoppen de diensten, niet stopt je abonnement, zijn twee wezenlijke verschillende zaken.

Je bent nu door een fout van online omdat ze het niet hebben geregeld  of door jezelf door geen overstapservice te hebben aangevinkt een maand geld kwijt, in het eerste geval moet je bij online die maand claimen, hun fout, in het tweede geval ben je zelf de betaler, KPN kan je weinig verwijten en  @Maja_ is heel coulant met de terug betaling van het pakket wat niet uit te zetten was.

@Doornekamp33  Dat @Maja_  haar best voor mij doet ben ik van overtuigd en dankbaar voor.

Maar ik lees de boel toch anders dan dat jullie het doen. Er staat: Wilt u uw abonnement niet beëindigen? Neem dan direct contact met ons op! Als u geen contact opneemt dan stoppen uw diensten. Met andere woorden, als ik geen contact op neem stopt het abonnement. Maar dat ziet men bij KPN anders.

Geen welles nietes spelletje @keesje b, ik geef juist aan dat ik begrijp dat het voor jou niet duidelijk was dat er iets niet klopte!

ESPN had je tot en met 16 februari gratis, ik ga er voor zorgen dat je de kosten voor de periode 17-02 tot en met 30-04 van ons terugkrijgt. Ik rond dit even af naar €35,- en dit gaat in mindering gebracht worden via de slotfactuur waarbij je automatisch al alle abonnementskosten van mei terug gaat krijgen!

@Maja_  Ik bedank u voor uw inzet tot zover en zie het teveel betaalde tegemoet.

Maar zou het toch voor uw klanten fijn vinden als de teksten in de mails wat duidelijker geformuleerd worden.

Dit zal onduidelijk heden in de toekomst helpen te voorkomen.

Dus niet in 1 mail zetten, u moet zelf opzeggen, u hoeft niets te doen en al u niets doet stopt het abonnement.

En geen rekeningen meer sturen als de officiële afloop datum al verlopen is.

groeten k.brugman 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan hoor!

Ik zal jouw situatie als voorbeeld doorsturen naar de mensen die over de communicatie naar onze klanten gaan @keesje b, zodat ze goed kunnen zien hoe er verwarring kan ontstaan door de huidige mail/brief.

Hopelijk kan dit dan aangepast worden, zodat in de toekomst niet meer mensen met dit gedoe komen te zitten!

Hoi @Maja_  ben ik weer.

Ik heb de spullen netjes terug gestuurd, iegelijk nog meer als waarom gevraagd wordt.

Maar heb al 2x een brief gekregen dat ik het spul moet terug sturen.

Zal het bonnetje mee sturen.

Ook heb ik mei nog niet op mijn rekening, wel de kosten van espn.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @keesje b,

Ik zie dat je pakket wel is ontvangen door PostNL maar nog niet bij ons retourcentrum bezorgd is, waardoor het terugsturen bij ons in systemen nog niet verwerkt is. Aangezien je dit al bijna 2 weken geleden verzonden hebt, vind ik dat dit vrij lang duurt dus ik zal even contact leggen met onze logistieke afdeling om door te geven dat jij jouw deel van het retoursturen goed uit hebt gevoerd en dat er iets mis lijkt te gaan bij PostNL!

Je krijgt het bedrag van mei terug, via de slotfactuur die op 1 juni gepubliceerd zal worden, dit gaat volledig automatisch en ik kan niet inbreken in dit proces om dat te bespoedigen. Het gaat wel echt in orde komen hoor!