Beantwoord

Abonnement verlengen voor buitenlanders

  • 4 September 2019
  • 7 reacties
  • 413 keer bekeken

Badge
Goedemiddag
Vorige week was ik geweest bij een KPN salon om mijn abonnement verlengen (ik heb abonnement bij Telfort). Samen met een medewerker hebben wij al telefoon en abonnement gekozen. Ik woud telefoon in termijnen afbetalen (Samsung Galaxy 10plus) toon hoor ik dat voor mensen met EU id of paspoort is alleen mogelijk telefoon kiezen t/m 500 euro alles wat duurder is moest in een keer betaald worden. Ik woont in Nederland al 11 jaar. Ik heb vaste baan, hypotheek een ik vind dat is puur DISCRIMINATIE.
Waarom maken Jullie onderscheid van mensen die uit andere landen komen wij zijn precies zelfde als Jullie Nederlanders wij werken net zo hard als Jullie, wij betalen belasting net als Jullie.
Ik heb ook niets kunnen vinden op voorwaarden can KPN dat buitenlandse mensen kunnen allen telefoon kiezen tot 500 euro.
Wat voor onzin is dat?
Ik verwacht snelle reactie van KPN anders ga ik verder zoeken om dit probleem op te lossen via Nederlandse Wet.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 September 2019, 14:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi koksik, welkom bij ons op het forum.

Ik zoek dit graag voor je uit. Dat je op maximaal € 500.- uitkomt kan meerdere redenen hebben, maar ik geloof gelijk wat je hierboven aangeeft.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik specifiek kijken naar wat er aan de hand is.

Ik hoor graag van je.
Hoi @koksik83 en anderen,

Jammer dat de discriminatiekaart meteen weer getrokken is in deze zaak.
Er zijn wel meer mensen (ook Nederlanders) te vinden die maar tot een bepaald bedrag kunnen lenen, en het andere bedrag meteen moeten afrekenen bij bestelling van een mobiele telefoon.
Maar goed waar bemoei ik mij mee, straks ben ik de volgende die beschuldigd gaat worden van Discriminatie.😂
Badge
Hoi Alex P

Ik heb mij profile ingevuld
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Ik ga dit even goed uitpluizen, heb de vraag dan ook uitgezet. Zodra ik een reactie heb laat ik het hier weten.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb ook een duidelijk antwoord gekregen:

"Houders van een niet-Nederlands identiteitsdocument, en die ook niet in het bezit zijn van een Nederlands verblijfsdocument, kunnen een maximaal krediet afsluiten van € 500,-. Uiteraard kunnen deze personen een abonnement afsluiten en daarbij het toestel direct contact afrekenen.

Voor alle nieuwe potentiële klanten geldt dat zij dienen te voldoen aan de door KPN opgestelde klantacceptatie criteria, die onder meer aansluit op regelgeving voortkomende uit de Wet financieel toezicht (Wft).
Als de klant beschikt over een permanente verblijfsvergunning en BSN, mag verondersteld worden dat hij dus ook beschikt over een in verband met de verblijfsvergunning behorende identiteitskaart, maar deze niet heeft getoond in de winkel, maar zich slechts heeft geïdentificeerd met zijn buitenlandse paspoort. Een permanente verblijfsvergunning wordt echter door KPN geaccepteerd, en vormt dus geen beletsel om een krediet boven € 500,- af te sluiten, mits hij uiteraard voldoet aan de wettelijk verplichte inkomenstoets."

Kortom: Naast je EU-paspoort ook de permanente verblijfsvergunning meenemen naar de winkel om dit in orde te maken.
Badge
Alex P
Dankje wel
Reputatie 7
Badge +24
Alex P
Dankje wel


Uiteraard graag gedaan.