Beantwoord

Abonnement wordt maar niet opgezegd: ik ben geëmigreerd

  • 27 June 2022
  • 13 reacties
  • 217 keer bekeken

Er staat dat het langer duurt als ik het online doe. Niet heel consistent overigens maar ik ga maar uit van 4 weken. Aangezien aan de telefoon 15min ook meer dan 45 minuten betekent :sweat_smile: . Ik heb deze 2 opties gevonden.  De eerste bij samenwonen, de ander als je gelijk naar beneden scrollt

 

Ik ben al sinds april aan het opzeggen. Zit in Afrika. KPN belt je terug… Niet dus… KPN heeft eigen regels: je kunt NIET opzeggen per internet of sociale media! Je moet hun ‘gratis’ nummer bellen. Wachttijden minimaal een kwartier… Een vriend laten bellen mag ook niet van KPN. Krijg je na een kwartier (30 euro a 2 euro pm) een medewerker ad lijn, die 10 minuten later nog niet klaar is… Echt schande. Nu incasso stopgezet… klantonvriendelijker kan het echt niet!!!

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 June 2022, 22:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

@Eric in Zambia Als je in Zambia blijft is dat een mogelijkheid, daar zal een gerechtsdeurwaarder niet langskomen, maar de incasso intrekken is niet opzeggen, handiger als je dat in NL had gedaan voordat je aan “Ik vertrek” had mee gedaan.👋👋

@Eric in ZambiaAls je in Zambia blijft is dat een mogelijkheid, daar zal een gerechtsdeurwaarder niet langskomen, maar de incasso intrekken is niet opzeggen, handiger als je dat in NL had gedaan voordat je aan “Ik vertrek” had mee gedaan.👋👋

Ja, krijg je alleen problemen mee. Ik snap de reactie overigens wel. Raar dat retentie echt de klant MOET spreken. Ik denk om te proberen te behouden dan. Maar toch wel raar, misschien is opzeggen per brief het slimste. Meer rechtsgeldig dan per internet denk ik, maar dan bellen ze ook. Hoeft daarna toch geen contact meer zou je denken.

Reputatie 7
Badge +24

Als je hier in Nederland flink schulden opbouwt terwijl je zelf lekker in het buitenland zit, dan is de kans aanwezig dat ze je op Schiphol opwachten als je een keertje terug komt voor familiebezoek…

Maar goed... dat zal met een KPN abonnement niet snel gebeuren denk ik.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Eric in Zambia, welkom! Wat rot dat het zo lang moet duren allemaal, zeg. Storneren van de incasso kan ik inderdaad zeker niet adviseren. Wel kan ik met je meekijken hoe we dit op gaan lossen. Wil je jouw forumprofiel aanvullen met het 06-nummer (als het om mobiel gaat), het adres waar het abonnement op staat en het klantnummer? Per wanneer ben je officieel (op papier) geëmigreerd? 

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben al sinds april aan het opzeggen. Zit in Afrika. KPN belt je terug… Niet dus… KPN heeft eigen regels: je kunt NIET opzeggen per internet of sociale media! Je moet hun ‘gratis’ nummer bellen. Wachttijden minimaal een kwartier… Een vriend laten bellen mag ook niet van KPN. Krijg je na een kwartier (30 euro a 2 euro pm) een medewerker ad lijn, die 10 minuten later nog niet klaar is… Echt schande. Nu incasso stopgezet… klantonvriendelijker kan het echt niet!!!

Je stuurt vanuit Zambia per internationaal aangetekende brief (mogelijk makkelijkste via DHL of zo), de opzegging met een kopie van de officiële papieren dat je in Zambia in het bevolkingsregister daar bent ingeschreven als bewijs. Dat bewijs is namelijk de juridische rechtsgrond waarop je je kunt beroepen. (Dat bewijs heb je dus wel nodig).

Met verder nog een relaas / kopie (bijv. van dit onderwerp hier op het forum) dat op andere wijze het niet mogelijk was op te zeggen. KPN aan je opzegpogingen geen gehoor heeft gegeven, doordat ze zelf praktisch gezien moeilijk uit te voeren aanwijzingen en procedures inbouwen om een abonnement te beëindigen in dit soort situaties.

Daarmee heb je formeel aan je verplichtingen voldaan, en beëindig je eenzijdig je overeenkomst.
En zou ik verder inderdaad alle betalingen gewoon storneren.
 

Als je hier in Nederland flink schulden opbouwt terwijl je zelf lekker in het buitenland zit, dan is de kans aanwezig dat ze je op Schiphol opwachten als je een keertje terug komt voor familiebezoek…

Nou nee hoor, voor al dit soort cowboy verhalen hoeft men niet bang te zijn.
Denk maar niet dat voor zo iets lulligs als een niet correct beëindigd "internet abonnement" KPN het voor elkaar zou krijgen een civiele procedure op te starten, waarbij de uitspraak van een rechter zover gaat, dat Justitie, en in het verlengstuk ervan douane toestemming wordt gegeven om aanhoudingen te mogen verrichten.

Als je hier in Nederland flink schulden opbouwt terwijl je zelf lekker in het buitenland zit, dan is de kans aanwezig dat ze je op Schiphol opwachten als je een keertje terug komt voor familiebezoek…

Maar goed... dat zal met een KPN abonnement niet snel gebeuren denk ik.

Al heb je een miljoen openstaan bij KPN zal het niet gebeuren, bij geen enkel privaat bedrijf, dit gebeurt alleen als je nog wat boete’s open hebt staan bij de staat, dan zal men het ook in het signalerings systeem moeten zetten.

Inmiddels is het medio augustus en gaat het gewoon door. Kpn heeft me inmiddels afgesloten. Stuurt nu mail dat ze meer weer aansluiten als ik betaal… Plus nieuwe nota van 70 euro voor augustus 2022. Ik zit tot nov in Afrika. Huis in NL waar aansluiting was verkocht per 17 juni. Per 19 aug huis in België… Dat is dus emigreren maar ook die variant levert weer problemen op. Kpn wil nl bewijs… Waarom? Ik word echt doodmoe van de KPN. 
 

Heb nu voor 100 euro belkosten gemaakt en niets wordt geregistreerd. Er is kennelijk geen andere manier om van ze af te komen… 
 

Laat het nu maar gaan. Betaal niks. Verhuis naar België en zeg mn bankrekening op… Het is toch wel triest als je zo geld moet verdienen 🥲

Reputatie 7

We denken graag met je mee @Eric in Zambia, maar daarvoor hebben wij jouw hulp ook nodig. Er zijn door anderen al meerder dingen gevraagd en ook Marcia heeft gevraagd of je jouw forumprofiel kunt invullen. Zonder gegevens kunnen wij ook niets voor je doen. Kan je dat invullen zodat we met je mee kunnen kijken en denken?

Reputatie 7
Badge +10

Als ik het relaas lees hoe moeilijk het wordt gemaakt, en wat er allemaal al is geprobeerd om op te zeggen sinds april, “hoeft er helemaal niet meer te worden meegedacht”.
Kan alleen maar concluderen dat  @Eric in Zambia  de juiste actie neemt, door zijn stelling:
 

Laat het nu maar gaan. Betaal niks. Verhuis naar België en zeg mn bankrekening op…

Dat is echt het beste wat je kunt doen.  Hulde!!

(Eerder had je de incasso al stop gezet - eventueel toch doorgelopen incasso's alsnog storneren.
Je kunt tot 3 maanden terug incasso's storneren).

En ben maar niet bang dat KPN met een of andere claim aan komt zeilen. KPN kan namelijk helemaal geen internetdiensten leveren in Zambia of in België (je bent geëmigreerd). Wettelijk gezien mag KPN helemaal geen abonnementsgeld vragen “voor niet -te kunnen- en daarmee niet te leveren diensten”.

Zou nog wel een kopie maken van dit onderwerp. Voor de belachelijke situatie KPN toch zodanig koppig is een civiele procedure voor een claim te willen inzetten. (Daar zijn bedrijven als KPN, energiemaatschappijen en verwanten namelijk erg hardleers in).

Laat het maar gewoon uitspelen tot aan de rechter. Hoef je helemaal geen advocaat voor in te huren.
Heb dat in het verleden meermalen gedaan voor mezelf en andere geholpen in vergelijkbare situaties.
Rechters geven aan dat veel meer mensen dat zouden moeten doen.

Houd die arrogante houding van dit soort bedrijven vanzelf een keer op, want zij worden dan namelijk veroordeelt tot alle kosten van die civiele procedure, voor “onnodig” starten van een procedure.
Er is namelijk geen rechtsgrond waarop men de claim gestand kan houden.

Zelf heb je alle mogelijk energie erin gestopt om het netjes af te wikkelen.
Maar het wordt door bedrijven steeds moeizamer gemaakt om “er doorheen te worstelen”.
Dat is niet een klant aan te rekenen, maar KPN zelf in hun slechte organisatie.

Reputatie 7
Badge +30

Wij willen dit uiteindelijk ook graag opgelost hebben. Het is duidelijk dat dit niet lekker loopt. Maar zonder klantgegevens kunnen wij je niet opzoeken hier en ook niets doen.

Dus, @Eric in Zambia, alsjeblieft, vul je forumprofiel in met de gegevens van je abonnement. Zonder dat kunnen wij niets. En dan heeft het ook geen zin om hier je beklag te doen.

Ik heb alles ingevuld. Nb ik zit in Eswatini (Swaziland) en blijf nog tot november in Afrika. Pas daarna kan ik mijn adres aanpassen. De Belgische autoriteiten willen dat je fysiek langskomt… post (aanmaningen etc) sturen (weer eentje ontvangen) heeft niet zoveel zin. Ik heb het huis in Amsterdam verkocht per 17 juni 2022.

Mvg

 

Eric Schuit

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie dat er één gesprek is genoteerd in juni. Daarin word aangegeven dat jullie er samen niet uitgekomen zijn en dat je het gesprek hebt beëindigd. Van de online opzegging is niets terug te vinden, helaas. Wil jij reageren op mijn privébericht

Inmiddels het is december 2022 heeft KPN een incassobureau ingeschakeld. 100 euro meent KPN van mij te krijgen (abonnement van aug en sep 2022, terwijl ik op 17 juni 22 dat huis heb verkocht, niet meer in Nederland woon en al vanaf April 2022 bezig ben om er vanaf te komen…).

KPN is telefonisch N I E T bereikbaar. Opzeggingen honoreert Kpn echter uitsluitend telefonisch. Hoezo boeven?????

 

Ik heb besloten om vanaf nu de hele incasso via hun incassobureau op Facebook, Insta en dit forum te zetten. 
 

KPN ‘adviseert’ (niet te geloven toch) om de rekening gewoon te betalen.

 

nb het gaat me niet om 100€ maar om de werkwijze van KPN. Ik wil echt dat een Nederlandse rechter daar eens serieus naar kijkt. Gewoon maffiapraktijken volgens mij!

 

succes KPN en tot in de rechtbank!