Beantwoord

Abonnement zou ingaan vandaag maar het internetlampje blijft knipperen

  • 23 January 2023
  • 8 reacties
  • 108 keer bekeken

Mijn aansluiting zou vandaag actief worden, maar helaas blijft tot op heden het internetlampje knipperen.

Ik heb inmiddels wel de Wifi in de lucht en de Superwifi aangesloten. Alleen heb ik nog geen signaal via de dsl aansluiting.

Inmiddels ook telefonisch contact gehad en de toezegging dat ik na een uur teruggebeld zou worden om te kijken of de aansluiting dan inmiddels actief zou zijn. Inmiddels 2,5 uur verder nog niets vernomen en ook nog geen signaal.

Kan via dit forum wellicht actie worden ondernomen om de aansluiting zsm te realiseren?

 

icon

Beste antwoord door Frenk van KPN 25 January 2023, 17:41

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @JVDL40 heb je al wel een SMS en/of mail gehad dat je aansluiting actief is, daar is het wachten namelijk op. Wifi doet het altijd, er komt bij jou alleen nog geen signaal over binnen, dus heb je nog niets aan wifi.

Heb je de DSL-kabel wel in het goede aansluiting van het IS/RA-punt gestoken?

 

 

Hoi JanD, Ik heb nog geen SMS gehad, maar de monteur zou vanmorgen om 8 uur komen. Die afspraak heb ik geannuleerd, omdat ik vaak zat een modem/router heb aangesloten. Via internet had ik gelezen dat de SMS in de ochtend of vroeg in de middag wordt verstuurd. Omdat ik in de loop van de middag nog niets had ontvangen en alle oude apparatuur inmiddels heb afgesloten en klaargemaakt voor verzending, heb ik toch maar gebeld vanwege het voorgevoel dat ik vergeten ben of dat er iets anders mis is gegaan met de aansluiting. Omdat ik ook op het telefoontje geen reactie meer krijg heb ik mijn vraag nu op het forum geplaatst.

Jammer dat je gratis installatie-monteur heb afgezegd, anders had je nu van je internet kunnen genieten @JVDL40 

 

Dat signaal via de dsl het huis binnen komt is niet afhankelijk van een monteur volgens mij. Dus ook als ik de monteur wel had gehad, had ik nu ook nog niet van internet kunnen genieten.

Hallo @JVDL40 de monteur stond natuurlijk niet voor niets ingepland op jouw adres, nadat hij/zij de nodige aanpassingen en/of controles uitgevoerd zou hebben zou hij doorgegeven hebben dat het signaal actief gemaakt kon worden op jouw adres.

KPN gaat natuurlijk niet voor de aardigheid een monteur langs sturen, daar heeft KPN logische redenen voor.

 

 

Hoi @JanD, Het is vreemd dat een signaal alleen actief gemaakt kan worden nadat een monteur bij mij zou zijn langs geweest. Waarom zou je er anders voor kunnen kiezen om de aansluiting zelf te doen. Zo'n optie gaat KPN natuurlijk niet aanbieden als dat bij voorbaat niet kan.

Daarnaast was ik tot vorig jaar klant bij KPN. Omdat Delta bij ons glasvezel ging aanbieden, heb ik een uitstapje gemaakt naar glasvezel van Delta. Ik was echter zo ontevreden over Delta, dat ik nu graag weer terug ga naar de oude vertrouwde dsl aansluiting van KPN. Dus aanpassingen door een monteur lijken mij niet nodig, want een jaar geleden werkte het ook. Gewoon volgens de handleiding stekker weer in de ISRA2 aansluiting en de boel weer aan zetten.

Waar het mij nu juist om gaat is of ik via dit forum het actief maken van de aansluiting kan bespoedigen. Kan dat via die forum of moet ik dan ergens anders zijn?

Hallo @JVDL40 via dit forum kan het niet snel, daar moet dan een moderator aan te pas komen, die wel alles leest en in volgorde van binnenkomst waar nodig reageert en handelt en dat kan een paar dagen duren omdat het druk is.

De snelste oplossing blijft bellen via 0800 0402.

Succes.

 

Reputatie 5
Badge +8

Hi @JVDL40 en welkom op het forum! In de meeste gevallen is een monteur noodzakelijk om het aansluitpunt aan te passen of gereed te maken, iets wat je zelf niet kan doen. Dit vermelden we in de overeenkomst.

Mocht je op dit moment nog steeds geen werkende diensten hebben dan mag je je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen en mij een seintje geven. Dan kan ik hier een blik op werpen.

Reageer