Beantwoord

Abonnementsgeld voor periode 22/7 t/m 21/8 hoger dan voorgaande maanden

  • 23 September 2021
  • 9 reacties
  • 182 keer bekeken

Hallo allemaal! Heb een internet-TV abbo. 
Voor Hussel internet 100mb was de abbo prijs tot de factuur van 22/7 tm 21/8 €47,50pm. Hier die datum bericht dat de prijs werd verhoogd naar € 48,88 pm. Opzich niet schokkend. Wel ben ik verbaasd dat als ik nu het zelfde abbo wil afsluiten via de site ik wel €47,50 betaal.

Kan iemand mij uitleggen waar dat verschil in zit?

 

met vriendelijke groet

Bert

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 September 2021, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bert O ,

Alle bestaande abonnementen zijn per 1 juli 2021 verhoogd met 2,9%. Dat is bij jou ook gebeurd. 
 

Als het goed is geldt deze prijs ook voor nieuwe abonnementen. 
edit: Nee dus, de verhoging blijkt niet te gelden voor nieuwe klanten. 

Nieuwe klanten betalen dus inderdaad minder dan bestaande klanten. Typisch, maar waar. 

 

oude prijs KPN Husselabonnementen.

 


Nieuwe prijs vanaf 1 juli 2021 voor bestaande klanten  : 

 

 

Dat dacht ik dus ook. Maar op de site staat dus echt €47,50 met keuze uit bijvoorbeeld 2 super wifipunten of de Surface 2Go cadeau.

Dat is toch vreemd?

 

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat is vreemd. Maar de prijs die jij betaalt, is wel correct. 

@Noordzee, prijs >2.9% kan natuurlijk conform de nieuwe bijgestelde uitgangspunten zijn ( en het gaat slechts om 1,38 ), maar 

als de site van KPN een andere prijs toont voor een abbo blijft dat vreemd. 

Ging ff neuzen omdat er een brief in de bus lag met €1,12 extra naar 200Mbits. 
€48,88 en €1,12 is €50 wat overigens weer goedkoper is dan de nieuwe prijs in de tabel hierboven van €51,45🤣

Allemaal leuk, maar waarom staat er dan op de KPN website 47,50 bij de tarieven voor 100Mb Internet Hussel. 

Wij zijn ons aan het beraden om over te stappen op Hussel, maar het wordt allemaal wel steeds ondoorzichtiger. (Maar ik had al ergens al geschreven dat de tarieven door KPN gepresenteerd op Internet net zo helder waren als de Noordzee, dit in tegenstelling tot @Noordzee ) :rofl:

En ik maak zeer regelmatig de cache van mijn browser leeg voor een slimmerik dit zonder het te onderzoeken schrijft. 

@CorL , precies! 
 Voor 100Mbits betaal ik nu geen €47,50 maar de nieuwe abbo prijs van €48,88 maar voor €200Mbits aanbieding voor de oude prijs??? van €50,00.

Rare jongens die KPNners

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben hier ook verbaasd over. 
 
Ik betaal zelf nu 45,92 per maand voor internet en bellen na de verhoging met 2,9%. 
 

Als ik nu zou overstappen op KPN Hussel zou ik 42,50 + 2,00 = 44,50 betalen voor precies hetzelfde product. 

KPN maakt het best wel vaak ingewikkeld en ondoorzichtig. 

Of je gaat even naar een andere snelheid, dat kan bij Hussel, en ga je weer terug heb je de oude prijs weer, de inflatie correctie kun je dus zo om zeep helpen.

Maar inflatie correctie is niks meer dan een middel om bestaande klanten meer te laten te betalen, neem je geen actie is dat kassa voor KPN, is niet schokkend maar gezien het aantal klanten die er niet op reageert en het gewoon betaald een leuk extra inkomstenbron.

 

@CorL Die tarieven staan op de site omdat nieuwe klanten daarmee beginnen, en daar dus in Juli een inflatie correctie overheen krijgen dus pas in 2022 voor hun van toepassing, tenzij ze nog geen 3 maanden een abonnement hebben, niks ondoorzichtig aan, gewoon logisch nadenken.

Het betreft niet de prijsverhoging van het abonnement maar inflatieaanpassing. Dat geldt dus alleen voor als het abo al afgenomen wordt. Dan mag dat berekend worden indien de dienstverlener dit in de voorwaarden heeft staan (wettelijke regeling). Voor vaste abo's is dat volgens mij jaarlijks per juli; voor mobiele per oktober. 

Mijn huidige mobiele abonnement is € 15,42 terwijl de prijs voor nieuwe abonnee's (vers abonnement) nog steeds € 15,00 is.

Mijn Alles-in-1 Instap was daardoor ook 3 euro meer dan voor nieuwe abonnee's (tegen het einde van die abonnementsvorm).

Heb je je abonnement nog geen 3 maanden voor de inflatiedatum dan ga je dat jaar nog niet mee. Heb je je abonnement dus bv net iets meer dan 3 maanden dan heb je meteen al te maken met de eerste inflatiecorrectie.

Dit is een wettelijk mechanisme. Is ook met electriciteit/gas, water en andere afgenomen diensten het geval.

:point_right_tone3: Een dienstverlener schiet met deze verhoging niks op. Die heeft ook weer hogere kosten. Ook huur (bedrijfspanden) en salarissen zijn onderhevig aan inflatie.