Beantwoord

Abonnementsopzegging laten terugdraaien maar nog geen diensten

  • 11 January 2021
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

Badge

Bij mijn Isra punt kwam vroeger 2 ISDN lijnen binnen via een centrale van de KPN. Toen VOIP kwam heb ik door de KPNde centrale eruit laten alen. Bleek dat ik nogbijna 2 jaar huurbetaalde voor die centrale die door de KPN notabene was verwijdert. Nu zit daar mijn Isra punt wat 5 jaar geleden door weer de KPN provisorisch was opgewaardeerd waardoor ik 5 jaar lang een abonnement bij de KPN heb gehad. Door een vlaag van verstandsverbijstering heb ik vrijdag 8 Jan. 2021 een nieuw abonnement genomen bij T-MOBILE. KPN werd afgesloten. Gedurendedie vrijdag bleek al snel dat er geen signaal binnen kwam via de router van T-mobile. Binnen enkele uren KPN gebeld en mijn abonnement laten herstellen. 'tMobile weer opgezegd. KPN hersteld mijn abonnement en zaterdag 9 januari 2021 was mijn abonnement weer actief bij KPN. Mijn hartelijke dank. KPN garandeerde mij dat ik binnen 24 uur weer kon internetten en TV kijken. U raad het al. Niets maar dan ook niets kwam op de TV en natuurlijk geen internet. 5 jaar lang abonnement bij KPN. Afgezegd en diezelfde dag weer aan laten sluiten en GEEN signaal.

HOE KAN DIT. 

Mijn vraag is. Kan de KPN het signaal ook op een andere lijn hebben ingeschoten? Of is dat uitgesloten. Wat kan er gebeurt zijn?

Bij voorbaat dank voor een antwoord.

Hans Meijer

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Forgett 12 January 2021, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Forgett Het duurt bij een nieuwe klant ook al gauw 3 weken. En u bent nu eigenlijk gewoon nieuwe klant…

Er bestaat een afdeling "Spoed en herstel". Of zoiets. Maar die afdeling doet alleen wat als een afsluiting komt door een fout van KPN zelf.

Lees dit topic maar, een enigszins gelijke situatie:

https://forum.kpn.com/internet-9/spoed-en-herstel-526168?postid=1201657#post1201657

Citaat: "Inmiddels hebben wij terugkoppeling van Spoed en Herstel ontvangen. Zij hebben de taak afgewezen, omdat het hier niet om een fout van ons gaat."

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Forgett, welkom terug :) Het klopt wat Nick zegt, vanuit praktisch oogpunt ben je een nieuwe klant op dit moment. En het kan dan even duren voor signaal actief is. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kunnen we kijken wat de status is, en wat er eventueel versneld kan worden.

Badge

Inmiddels gebeld door KPN. 

Goed gesprek gehad met een van medewerkers van Spoed en Herstel. 

Het blijkt nu dat er nog een draad getrokken moet worden in lokale telefoonkast. De oude is, na de opzegging verwijderd. Er is een Ticked aangemaakt en afhankelijk van de drukte bij Spoed en Herstel zal dat binnen enkele dagen gerealiseerd worden. 

Het blijft voor mij een raadsel waarom klantenservice dit niet wist. Dan was mij meteen duidelijk geworden waar de vertraging vandaan kwam. Nu moesten zij zich verschuilen achter allerlei vaagheden als U wordt vandaag terug gebeld. Het duurt zeker enkele uren!. Waarschijnlijk heeft u zaterdag rond 13.00 uur weer signaal. Enzovoorts. Uiteindelijk was de hele zaak mijn fout en kon ik niet verwachten dat techneuten meteen klaar staan om fysiek de verbinding weer te herstellen. 

Uiteindelijk is alles goed gekomen door een belletje van Spoed en Herstel en wacht ik nu rustig af wanneer men tijd voor me heeft. 

Dank KPN dat dit geen 3 weken gaat duren. Inmiddels kan ik nu ook rechtstreeks bellen met de betreffende man van Spoed en Herstel en daar de status opvragen. 

Ik heb weer een waardevolle les geleerd. 

Forgett

 

. 

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen dat het nu opgelost wordt en er duidelijkheid is, Hans.

Badge

Dank Erik.

Aan de voorkant is er, naar mijn mening, te weinig kennis om de klanten naar tevredenheid te informeren.

De dames en Heren zijn zeer vriendelijk en willen graag helpen. Het ontbreekt de meeste medewerkers echter aan basis kennis om tot tevredenheid te helpen. Je krijgt dan al snel onzin verhalen. Geef de mensen een protocol voor elke verandering van abonnement.

  • Na opzegging  en enkele uren later weer een aanmelding moeten er fysieke en administratieve handeling plaats vinden die gemiddeld 5 dagen kosten. 
  • Bij Verhuizing moet er vaak een nieuw kontakt worden opgemaakt en bedrading in lokale centrales worden getrokken.
  • Nieuwe klanten moeten er rekening mee houden dat de overgang naar KPN betekend dat de oude provider moet worden verwijderd. Die gaan vaak gepaard met fysieke aanpassingen in de lokale centrale. Laat je oude kontrakt een week door lopen zodat de KPN een week te tijd heeft om de nieuwe aansluiting te realiseren.

Voorop gesteld deze switch was mijn eigen schuld.
Maar met eenvoudige protocollen is er veel winst en vooral duidelijkheid te winnen.

Door kennis kweek je begrip en dan wordt de acceptatie ook veel groter.

De broodje onzin verhalen komen dan niet meer voor..

Dank zij de backoffice { een techneut) had ik binnen 3 dagen weer internet en TV.

Dank KPN. Ik verander nooit meer van provider. We zal ik af en toe de KPN blijven bellen of er ergens nog een aanbieding voor mij in het verschiet ligt.

 

Met vriendelijke groeten,

Hans ( Forgett)