Vraag

Absurde factuur

  • 10 August 2019
  • 12 reacties
  • 484 keer bekeken

Beste kpn,

Wat ben ik ontzettend geschrokken van de maandfactuur. Normaliter betalen wij zo'n €70 euro per maand, mits er wat is besteld.
Nu een factuur van €192,31, waarvan €119,81 aan films!!!
De bestelling lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk gezien de tijdstippen, ik zal een screenshot maken van dit gedeelte en zie graag een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,



Nathalievan Weenen

12 reacties

Badge +19
Rare vraag misschien maar heb je een ontvanger aan iemand gegeven of uitgeleend?
Rare vraag misschien maar heb je een ontvanger aan iemand gegeven of uitgeleend?
Haha nee toevallig niet. Heb er 1 beneden staan en 1 in de slaapkamer. Mijn man en ik weten echt van niks, dit is ons nooit eerder gebeurd.
Badge +19
Ok het gebruik door iemand anders is dus uitgesloten. Tsja dan maar even wachten op een medewerker. Die reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf. Ik ben benieuwd.
Ok het gebruik door iemand anders is dus uitgesloten. Tsja dan maar even wachten op een medewerker. Die reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf. Ik ben benieuwd.
Oké zal ik doen. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Voor de zekerheid ook je wachtwoord veranderen mocht iemand toch je login gegevens hebben met het bijbehorende wachtwoord.
Reputatie 7
Wijzig de betaalcode en zorg er voor dat de betaalcode gebruikt moet worden om betaalde diensten af te nemen.
Reputatie 7
Badge +24
En eventueel het wachtwoord van je KPN id. (en daarmee mogenlijk ook het wachtwoord van je kpn e-mailadres) Want met je KPN id is eenvoudig te zien wat uw abonementsnummer en pincode is.
Reputatie 7
En houdt de laatste drie getallen van de bankrekening waarmee je jouw abonnement betaalt geheim anders is het een fluitje van een cent om via de KPN Servicetools de pincode te wijzigen.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Nathalie88, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Het lijkt inderdaad op alsof iemand misbruik heeft gemaakt van de gegevens, want ze worden niet zomaar in rekening gebracht.. Niemand die toegang had tot de betaalcode? Want deze films kunnen alleen afgenomen worden met een betaalcode. Wellicht iemand anders in het huishouden of iemand die gebruik maakt van de iTV app of website met jullie gegevens?

Er is dus geen enkele film gehuurd? En is de wedstrijd van Feyenoord wel door jullie aangevraagd of ook niet?

Om te kijken naar een eventuele tegemoetkoming moet ik het even doorzetten, dat kan ik niet direct toezeggen.
Goedemiddag @Nathalie88, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Het lijkt inderdaad op alsof iemand misbruik heeft gemaakt van de gegevens, want ze worden niet zomaar in rekening gebracht.. Niemand die toegang had tot de betaalcode? Want deze films kunnen alleen afgenomen worden met een betaalcode. Wellicht iemand anders in het huishouden of iemand die gebruik maakt van de iTV app of website met jullie gegevens?

Er is dus geen enkele film gehuurd? En is de wedstrijd van Feyenoord wel door jullie aangevraagd of ook niet?

Om te kijken naar een eventuele tegemoetkoming moet ik het even doorzetten, dat kan ik niet direct toezeggen.


Alleen de wedstrijd van Feyenoord heeft mijn man gehuurd, 15 juli had ik avonddienst en de rest was ik gewoon thuis en in de avond is het alleen Netflix bij ons. Mijn geschiedenis van facturen laat zien dat wij amper films huren.
Uiteraard heb ik nu de code verandert. Code is actief.
Reputatie 7
Badge +21
@Nathalie88 heel goed. Dankjewel voor jouw reactie. Ik heb in een privébericht aangegeven wat ik voor je kan betekenen. Zou je hier even op willen reageren? 🙂
Reputatie 7
Badge +24
En houdt de laatste drie getallen van de bankrekening waarmee je jouw abonnement betaalt geheim anders is het een fluitje van een cent om via de KPN Servicetools de pincode te wijzigen.
Hmmm... kennissen / familie en andere mensen waar je weleens wat aan betaald of die naar jou wel eens iets betalen weten die gewoon. Is dat echt het enige wat je nodig hebt om de pincode te veranderen?

Reageer