Vraag

Abuse kpn uitgerekend kerst dagen

• 22 december 2017
  • 23 reacties
  • 729 keer bekeken

Reputatie 1
Dank u kpn voor de fijne kerstdagen . Ik zit met mn internet in quarantaine, waarom om niks mag maandag weer bellen if ik eruit mag. Dank u mijn kinder zijn heel heel blij deze kerstdagen zonder youtube of ps4 online.
Heb mn 2 pc's gescand helemaal niks ook nog eens dubbel scannen met mcfee ook niks. Waarom uitgetekend deze weekend met de kerstdagen . Maandag sta ik op de stoep bij jullie neeee niet voor 2 jaar verlengen wat ik wilde nee , om op te zeggen. Wordt je aan de telefoon als crimineel behandeld en wordt beschouwd als dom stuk strond. Ik zit al jaren in de computers en weet wat ik aan veiligheid moet doen, maar nee er kan zo een kernraket uit de grond komen in mn tuin want kwaadaardige zitten op mn lijn.

Kpn bedankt voor de jaren . Ik denk dat ik maar overstap.
Vriendelijke groeten

23 reacties

Reputatie 1
@Fugitibo
Heb je dat contactformulier bij noodzakelijke stappen zoals aangegeven in dat screenshot ingevuld en heb je daar een vinkje bij staan dat je kunt vrijgeven zoals Erik zegt?? Als er niks op staat qua virussen , dan is dat ook zo als het de scanner dat zegt.

Hallo chris.
Ja heb de stappen uitgevoerd . De 2 pc's zijn nog voor de 2e x in veiligmodus aan het scannen . Als er weer zero uitkomt zal ik abuse een feedback geven dat de stappen uitgevoerd zijn .
Ik hoop echt dat ik morgen weer internet heb, ik ga even van tussen uit hier ik laat later nog een bericht achter van hoe en wat . Bij deze iedereen alvast bedankt en fijne feestdagen
Reputatie 1
Goedenmiddag .

Ik snap het niet , denk kpn ook niet.
Heb meerdere anti-virus laten scannen en 0 resultaat .
Ik heb ondertussen formulier opgestuurd en heb weer internet. Toch wil ik weten wat er precies is gebeurd.
Ik ben tot late uren bezig geweest ook met alle wachtwoorden veranderen zowel het wifi en modem en apps waarvan ik alleen maar de gmail afentoe gebruik op de pc rest op de telefoon. Is mijn pc nog veilig? Kan ik hem gewoon op werk aansluiten op netwerk ? Ik scan pc vaak en regelmatig hijack scan en check ook vaak wat opstart met windows dit ivm dat de laptop gewoon lekker snel moet opstarten. Ik ben op gebied van computers echt geen noob maar zolang je geen duidelijkheid krijg weet ik het ook niet meer. Mag ik iedereen hier die heeft gereageerd bedanken voor de paar tips .

Vriendelijke groeten
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Fugitibo,
Goed dat je het voor de zekerheid nog even extra scant. Hopelijk komt dit allemaal voor de kerstdagen weer goed, ik ga voor je duimen! 🙂.

Namens mij ook hele fijne feestdagen.
Reputatie 7

Reputatie 7
Vaak heeft het Abuse team het bij het juiste eind dus het goed nalopen van jouw apparatuur kan echt geen kwaad.

Waar ik me enorm kwaad om kan maken is dat zo'n Abuse team dan niet 24x7 beschikbaar is en al helemaal dat ze doodleuk zeggen dat zij nu weekend gaan vieren. Maandag wordt natuurlijk ook niets (1e kerstdag), dinsdag ook niet (2e kerstdag) en dan is woensdag de eerste dag waarop de quarantaine opgeheven kan worden.

Dat vind ik volkomen onacceptabel, eigenlijk vind ik het al onacceptabel als een quarantaine langer dan, laten we zeggen, 12 uur na controle/correctie/verhelpen van het geconstateerde "abuse" duurt.

KPN, HELP!!!
Reputatie 7
Als het goed is hebben ze je een mail gestuurd met de reden voor de quarantaine (spam blijkbaar). Dat zou dus betekenen dat je een mailserver op jouw thuisnetwerk zou hebben draaien.
Als het goed is hebben ze in die mail ook aangegeven wat je moet aanleveren om aan te tonen dat het abuse niet (meer) voor kan komen.
Heb je die gegevens al per mail terug gestuurd met het verzoek de quarantaine per direct op te heffen?
Reputatie 7
Abuse is te bereiken via het contactformulier op de vangpagina. In veel gevallen is dat ook een formulier waarmee je jezelf automatisch kunt laten deblokkeren (vinkje onderaan).Staat bij jou dat vinkje er ook?

Verder zijn ze ook per e-mail te bereiken op abuse@kpn.com. Ze reageren over het algemeen binnen 24 uur.@Erik_,
Hoe zit het dan met de onderstaande opmerking die blijkbaar gedaan is?
...mag maandag weer bellen if ik eruit mag...
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Fugitibo, welkom! Het is natuurlijk nooit leuk om een Abuse-blokkade te krijgen, maar deze timing is extra vervelend.

Het Abuseteam blokkeert niet zomaar. Dat dit bij jou wel gebeurt is, geeft aan dat er toch iets met of via jouw internetverbinding heeft plaatsgevonden. Op het moment dat je dan in quarantaine wordt geplaatst krijg je een vangpagina te zien als je op internet probeert te gaan. Die vangpagina legt uit waarom je geblokkeerd bent, en welke stappen je zou moeten uitvoeren. Ook krijg je per e-mail op het bij ons bekende contactadres bericht. Abuse is te bereiken via het contactformulier op de vangpagina. In veel gevallen is dat ook een formulier waarmee je jezelf automatisch kunt laten deblokkeren (vinkje onderaan). Verder zijn ze ook per e-mail te bereiken op abuse@kpn.com. Ze reageren over het algemeen binnen 24 uur.

Verder blijft het, ook in quarantaine, mogelijk om bepaalde pagina's te bezoeken. Denk aan antimalware- en antivirussoftware websites, internetbankieren, webmaildiensten en de websites van belangrijke softwareleveranciers.
Reputatie 7
Badge +28
Aanvullend: het kan een andere vangpagina zijn. Er zijn meerdere, dit is slechts degene die als voorbeeld op de FAQ-pagina staat.
Reputatie 7
Badge +28
Abuse is te bereiken via het contactformulier op de vangpagina. In veel gevallen is dat ook een formulier waarmee je jezelf automatisch kunt laten deblokkeren (vinkje onderaan).Staat bij jou dat vinkje er ook?
Weet ik niet, formulier is alleen in te zien als je daadwerkelijk geblokkeerd bent.

Verder zijn ze ook per e-mail te bereiken op abuse@kpn.com. Ze reageren over het algemeen binnen 24 uur.@Erik_,
Hoe zit het dan met de onderstaande opmerking die blijkbaar gedaan is?
...mag maandag weer bellen if ik eruit mag...

Dat vind ik ook een vreemde. Abuse is telefonisch niet bereikbaar. Wel kan een medewerker via het interne chatsysteem contact leggen met Abuse als zij er met de klant niet uitkomen. Maar de snelste manier is het formulier. Ik heb net nog even gekeken naar de precieze doorlooptijden en het vrijgeven.

Daar komt uit:
Abuse is aanwezig tussen 8:00 en 17:00. Binnen deze tijd wordt een formulier binnen 2 uur opgepakt. Wordt het later ingevuld dan schuift het naar de volgende dag.

Wat het vrijgeven betreft, de eerste twee keer dat men een quarantaine krijgt wordt de verbinding altijd vrijgegeven bij het versturen van het formulier, ongeacht of het vinkje bij 'vrijgeven' is gezet. De verbinding wordt dan in de loop van de dag weer hersteld.

Bij derde keer of meer, moet men eerst in overleg met Abuse verdere stappen ondernemen om herhaling te voorkomen voordat er wordt vrijgegeven.

Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat je voor de kerst weer internet had, Fugitibo. Ik kan me voorstellen dat je graag meer wilt weten. Vooral als de scans die je gedaan hebt geen resultaten hebben gevonden (wat op zich goed nieuws is). Hiervoor kun je het beste bij Abuse navraag doen. Heb je nog verdere communicatie vanuit hen gehad? Zo niet, voel je vrij om hen dan gewoon een mail te sturen met een vraag om meer informatie. Wel kan het dan, omdat het dan een losse vraag is, en geen lopende blokkade, iets langer duren dan de normale binnen-24-uur voor je antwoord hebt.
Reputatie 7
Badge +18
@Fugitibo, hebben ze jou nog gewoon afgesloten? 😯
Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond.

Ja kan alleen tv kijken ...boring.....
Ik wil internet. Ik ben gewoon woedend
Hebben ze een reden gegeven waarom jij niet op Internet kan komen? Want nu zit je ook op het forum.
Reputatie 7
Badge +18
Ja heb nog 4g op telefoon maar internet thuis heb ik niet meer. Er schijnt spam van mn pc verstuurd te worden wat me stug lijkt. Laptop scan ik iedere vrijdag, nooit wat gehad nu schijnt er een ramp te gebeuren volgens meneer van kpn ..Dat is wel heel apart, dit is lullig, ik zou dan denken dat je gehacked zou moeten zijn. Dat iemand met jou gegevens spam verstuurd. Maar kan er ook helemaal naast zitten hoor. 🤔
Reputatie 7
Badge +18
@Fugitibo, was dat deze pagina die je krijgt te zien: (vangpagina)

🤔
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Fugitibo, wat fijn dat je weer internet hebt. En wens je fijne feestdagen! ?
Reputatie 7
Badge +10
@Fugitibo
Heb je dat contactformulier bij noodzakelijke stappen zoals aangegeven in dat screenshot ingevuld en heb je daar een vinkje bij staan dat je kunt vrijgeven zoals Erik zegt?? Als er niks op staat qua virussen , dan is dat ook zo als het de scanner dat zegt.
Reputatie 1
Goedenavond.

Reputatie 1
Goedenavond.

Hebben ze een reden gegeven waarom jij niet op Internet kan komen? Want nu zit je ook op het forum.

Ja heb nog 4g op telefoon maar internet thuis heb ik niet meer. Er schijnt spam van mn pc verstuurd te worden wat me stug lijkt. Laptop scan ik iedere vrijdag, nooit wat gehad nu schijnt er een ramp te gebeuren volgens meneer van kpn ..
Reputatie 1
Jaja ik zal hun . Mij werdt verteld maandag ongeacht 1e kerstdag anders bel ik ze zo weer op . Wat denken ze wel niet en trouwens ik zit al weken niet met pc op netwerk alleen een ps4 .
Reputatie 1
Al geven ze me een kleine signaal alleen voor de ps4 dat mn kind blij is en ik uiteraard.
Reputatie 1
Dit is de melding . Ik heb nog een keer in veilig modus opgestart . Sophos is up2date als ik nu nog niks vindt wat dan te doen . Gmail en dergelijke waarmee ik moet inloggen op pc gebruik ik niet ook geen telebankieren . Ik zal na de scan wifi wachtwoord plus de modem wachtwoord veranderen dan heb ik alles gedaan wat kpn wil .
Reputatie 1
Ps bijlage

Reageer