Beantwoord

Abuse Team waardeloos

  • 18 October 2019
  • 21 reacties
  • 1176 keer bekeken

Vandaag voor de 2e keer in quarantaine gezet. Waardeloos. Zonder waarschuwing, pats boem. 

En inderdaad geen contact behalve mail mogelijk. Abuse misbruikt zelf hun "macht". 

 

Wat mij nog het meest verbaasde was dat er in de melding staat dat er een derde KPN op gewezen heeft… Mij doet langzaam aan het vermoeden rijzen dat de malware scanners een deal gesloten hebben met KPN om op deze manier meer scanners te verkopen. 

Ik maak al sinds jaar en dag gebruik van Malwarebytes en die heeft nog nooit wat kunnen detecteren. Ik heb de betaalde versie al, dus dat hoeft niet meer. Ook de andere scanners hebben in hun gratis versie nooit wat extreem gevaarlijks kunnen ontdekken. 

Als dit nog 1 maal gebruikt switch ik naar Ziggo of Caiway.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 October 2019, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

En als je dan op dezelfde manier je internet gebruikt grijpt dat abuseteam weer in als het nodig is.

Ik zou proberen de oorzaak van de (re)actie van het abuseteam op te sporen.

 

Reputatie 7

Wat is de reden van het in quarantaine stellen?

Dit moet je kunnen teruglezen op de vang pagina op Internet.

Heb je op de Experia Box een apparaat als DMZ host ingesteld staan?

Ongebruikelijk veel data. Heb de klantenservice aan de lijn gehad. “Er is een reden voor”...bla bla.

 

Ik had inderdaad een DMZ er in staan maar die heeft geen ip meer. Zal hem even helemaal defenitief verwijderen. Benieuwd of dat helpt. Thanks. 

 

Hallo @Mescal , dmz en upnp in het modem gewoon uit zetten is het veiligst.

 

Reputatie 7

Wat voor een apparaat stond er als DMZ Host?

Een NAS, een PC, iets anders?

Welk merk en type?

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Mescal! Wij hebben een verantwoordelijkheid ten opzichte van al onze klanten om te zorgen dat ons netwerk veilig is. Dat betekent dat als wij op een verbinding dingen zien die een risico vormen, of kunnen vormen, wij daarop actie ondernemen. Bij  in quarantaine stelling krijg je een vangpagina te zien waarop wordt aangegeven wat er aan de hand is en wat Abuse van je verwacht om dit op te lossen. Je kunt, als je geblokkeerd bent, altijd gebruik maken van de webmail om op die manier contact te leggen met Abuse. Daarnaast zijn ook altijd een aantal belangrijke websites te benaderen zoals onze website, banken en andere webmaildiensten. Voor de volledige lijst daarvan, zie deze pagina.

 

Het is natuurlijk heel irritant om geblokkeerd te worden, maar de veiligheid van ons netwerk gaat voor. Als je de instructies van Abuse volgt, wordt je ook snel weer gedeblokkeerd.

Ook ik heb nu hetzelfde meegemaakt als Mescal. Heb alles wat gedaan moest worden gedaan en tevens gevraagd of men mij wil meedelen of nu alles goed is en zo niet of mem mih dan wil informeren. Heb verder niets meer vernomen, maar ben na 3 dagen weer zonder welke melding dan ook weer in quarantaine geplaatst.

Ik vind dit op deze manier echt niet kunnen en ben dan ook vsn plan een officiële klacht bij KPN neer te leggen.

Reputatie 7
Badge +24

Ook ik heb nu hetzelfde meegemaakt als Mescal. Heb alles wat gedaan moest worden gedaan en tevens gevraagd of men mij wil meedelen of nu alles goed is en zo niet of mem mih dan wil informeren. Heb verder niets meer vernomen, maar ben na 3 dagen weer zonder welke melding dan ook weer in quarantaine geplaatst.

Ik vind dit op deze manier echt niet kunnen en ben dan ook vsn plan een officiële klacht bij KPN neer te leggen.

Heeft u het modem gereset? Daarna weer instellingen aangepast? Zo ja, welke?

Ik heb niets aangpast. Internet staat nog steeds op rood. Ik zou ook niet weyen wat ik zou moeten aanpassen.

In ieder geval wel bedankt voor uw reactie

Reputatie 7

Ik heb niets aangpast. Internet staat nog steeds op rood. Ik zou ook niet weyen wat ik zou moeten aanpassen.

In ieder geval wel bedankt voor uw reactie

Als je naar de Internet landingspagina gaat dan staat daar, als het goed is, vermeld waarom jouw aansluiting in quarantaine gezet is en wat je moet doen om dit op te laten heffen.

Wat is de reden?

Bedankt voor je antwoord.

Ik begrijp alleen niey wat je mey de Internet Landingspagina bedoeld en waar ik die dan eventueel kan vinden

Niey = niet

Mey = met

Reputatie 7

Als jouw aansluiting in quarantaine geplaatst is en je gaat naar een Internet site dan kom je uit op de Internet vang cq landingspagina.

Op die pagina moet de reden van de quarantainestelling en de te ondernemen acties te vinden zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb niets aangpast. Internet staat nog steeds op rood.

Wat bedoelt u met rood? Als u een rood lampje op uw Experiabox heeft, dan heeft dat niets met quarantaine te maken.

Helaas kan ik niets teeug vinden inzake de reden van in quarantaine stelling of de te ondernemen acties om weer vrij te geven van mijn internet.

Van hey abuse team hoor of zie ik ook niets, ondanks het feit dar de helpdesk van KPN dit aan het abuse team heeft doorgegeven.

Reputatie 7

Plaats dan eens een screenshot van die Internet vang- cq landingspagina.

 

Dit is alles wat ik te zien krijg. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag me af of dit iets met quarantaine te maken heeft. Nogmaals:

Ik heb niets aangpast. Internet staat nog steeds op rood.

Wat bedoelt u met rood? Als u een rood lampje op uw Experiabox heeft, dan heeft dat niets met quarantaine te maken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Zoiets zou je moeten zien als je in quarantaine staat:

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb niets aangpast. Internet staat nog steeds op rood.

Wat bedoelt u met rood? Als u een rood lampje op uw Experiabox heeft, dan heeft dat niets met quarantaine te maken.

@Appie2108 Als internet rood gaat branden op de Experiabox (t/m de V10) duidt dit op een verbroken PPPoE-sessie. Het modem heeft zelf geen verbinding meer. Dan ligt dit probleem dus ergens anders dan in een quarantaineplaatsing van Abuse.

 

Indien je gebruik maakt van het kopernet (internet via het grijze DSL-poortje):

  • Welk Experiabox heb je staan?
  • Indien een V10: Brandt er een lampje bij L1 of L2 naast het poortje? Zoja, wat doet deze? Deze hoort solide te blijven branden.
  • Heb je de bekabeling al gecontroleerd?
  • Werken eventuele diensten zoals tv wel gewoon?
  • Heb je al eens een reset naar fabrieksinstellingen gedaan? Dit doe je door bijvoorbeeld een verbogen paperclip in het resetgaatje te doen totdat alle lampjes uit gaan.

 

 

Indien je gebruik maakt van glasvezel (internet via het rode WAN-poortje):

  • Welke Experiabox heb je staan?
  • Branden alle drie de lampjes op het glasvezelkastje? Bij een klein vierkant kastje van Nokia moeten ‘Power’, ‘PON’ en ‘Ethernet’ allemaal branden. PON en LAN mogen knipperen maar dan moet het wel heel snel zijn, dit laat zien dat er activiteit is.
    • Voor alle ander typen glasvezelkastjes, branden de lampjes ‘Power’, ‘Glas’ en ‘Ethernet’ allemaal? Hierbij mogen ‘Glas’ en ‘Ethernet’ ook snel knipperen.
  • Heb je het glasvezelkastje al eens spanningsloos gemaakt?
  • Heb je al eens een reset naar fabrieksinstellingen gedaan? Dit doe je door bijvoorbeeld een verbogen paperclip in het resetgaatje te doen totdat alle lampjes uit gaan.

 

Het lijkt me handig als je voor de zekerheid ook even je forumprofiel invult, dan kan een moderator ook even meekijken. Let wel, de wachttijd voor een moderator is 1 á 2 dagen. Het snelste is om te bellen naar de klantenservice.