Beantwoord

Abuse Team waardeloos

• 18 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 84 keer bekeken

Vandaag voor de 2e keer in quarantaine gezet. Waardeloos. Zonder waarschuwing, pats boem. 

En inderdaad geen contact behalve mail mogelijk. Abuse misbruikt zelf hun "macht". 

Wat mij nog het meest verbaasde was dat er in de melding staat dat er een derde KPN op gewezen heeft… Mij doet langzaam aan het vermoeden rijzen dat de malware scanners een deal gesloten hebben met KPN om op deze manier meer scanners te verkopen. 

Ik maak al sinds jaar en dag gebruik van Malwarebytes en die heeft nog nooit wat kunnen detecteren. Ik heb de betaalde versie al, dus dat hoeft niet meer. Ook de andere scanners hebben in hun gratis versie nooit wat extreem gevaarlijks kunnen ontdekken. 

Als dit nog 1 maal gebruikt switch ik naar Ziggo of Caiway.

icon

Beste antwoord door Erik_ 22 oktober 2019, 12:46

Welkom op het forum, Mescal! Wij hebben een verantwoordelijkheid ten opzichte van al onze klanten om te zorgen dat ons netwerk veilig is. Dat betekent dat als wij op een verbinding dingen zien die een risico vormen, of kunnen vormen, wij daarop actie ondernemen. Bij  in quarantaine stelling krijg je een vangpagina te zien waarop wordt aangegeven wat er aan de hand is en wat Abuse van je verwacht om dit op te lossen. Je kunt, als je geblokkeerd bent, altijd gebruik maken van de webmail om op die manier contact te leggen met Abuse. Daarnaast zijn ook altijd een aantal belangrijke websites te benaderen zoals onze website, banken en andere webmaildiensten. Voor de volledige lijst daarvan, zie deze pagina.

Het is natuurlijk heel irritant om geblokkeerd te worden, maar de veiligheid van ons netwerk gaat voor. Als je de instructies van Abuse volgt, wordt je ook snel weer gedeblokkeerd.

Bekijk origineel

6 reacties

En als je dan op dezelfde manier je internet gebruikt grijpt dat abuseteam weer in als het nodig is.

Ik zou proberen de oorzaak van de (re)actie van het abuseteam op te sporen.

Reputatie 7

Wat is de reden van het in quarantaine stellen?

Dit moet je kunnen teruglezen op de vang pagina op Internet.

Heb je op de Experia Box een apparaat als DMZ host ingesteld staan?

Ongebruikelijk veel data. Heb de klantenservice aan de lijn gehad. “Er is een reden voor”...bla bla.

Ik had inderdaad een DMZ er in staan maar die heeft geen ip meer. Zal hem even helemaal defenitief verwijderen. Benieuwd of dat helpt. Thanks. 

Hallo @Mescal , dmz en upnp in het modem gewoon uit zetten is het veiligst.

Reputatie 7

Wat voor een apparaat stond er als DMZ Host?

Een NAS, een PC, iets anders?

Welk merk en type?

Reputatie 7
Badge +27

Welkom op het forum, Mescal! Wij hebben een verantwoordelijkheid ten opzichte van al onze klanten om te zorgen dat ons netwerk veilig is. Dat betekent dat als wij op een verbinding dingen zien die een risico vormen, of kunnen vormen, wij daarop actie ondernemen. Bij  in quarantaine stelling krijg je een vangpagina te zien waarop wordt aangegeven wat er aan de hand is en wat Abuse van je verwacht om dit op te lossen. Je kunt, als je geblokkeerd bent, altijd gebruik maken van de webmail om op die manier contact te leggen met Abuse. Daarnaast zijn ook altijd een aantal belangrijke websites te benaderen zoals onze website, banken en andere webmaildiensten. Voor de volledige lijst daarvan, zie deze pagina.

Het is natuurlijk heel irritant om geblokkeerd te worden, maar de veiligheid van ons netwerk gaat voor. Als je de instructies van Abuse volgt, wordt je ook snel weer gedeblokkeerd.

Reageer