Beantwoord

AC adapter SuperWifi punt defect, hoe bestel ik een nieuwe?

  • 24 November 2021
  • 22 reacties
  • 1181 keer bekeken

De plug van de adapter is bij het verplaatsen van de SuperWifi versterker in het apparaat achtergebleven.

De metalen plug heb ik uit het Wifi versterker kunnen halen. Ik heb dus nu een adapter zonder aansluiting. Ik heb op het internet al gezocht op het typenummer WB-18R12FG. Het resultaat is dat ik steeds weer uitkom bij het Forum van KPN. 

Waar zijn deze adapters te bestellen???

 

icon

Beste antwoord door RBxx 24 November 2021, 13:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ruudjeh ,

Heeft het haast? Dan zou ik even bellen of chatten. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. (Doordeweeks tussen 8.00 en 20.00.)

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

 

Heeft het geen haast? Dan kan het ook via het forum. 

Vul dan jouw volledige Forum profiel  en geef hier even een seintje als je dat gedaan hebt. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ruudjeh 

Het standaard antwoord van de KPN moderators hier op het forum is het volgende.

Deze kun je helaas zo niet los kopen. Ga even met de SuperWiFi en aankoopbon langs de winkel. Wanneer het SuperWifi punt nog binnen (twee jaar) garantie is wordt deze omgeruild. 

Hallo @Ruudjeh 

Het standaard antwoord van de KPN moderators hier op het forum is het volgende.

Deze kun je helaas zo niet los kopen. Ga even met de SuperWiFi en aankoopbon langs de winkel. Wanneer het SuperWifi punt nog binnen (twee jaar) garantie is wordt deze omgeruild. 

mocht de garantie voorbij zijn valt te proberen om een v10A adapter te vragen.Eigenlijk moet kpn gewoon losse adapters kunnen leveren(vind ik).

Profiel aangepast.

 

Ik ga vast op zoek naar de factuur waar de superwifi versterkers op staan.

 

Alvast bedankt voor de reacties

Reputatie 7
Badge +7

Bij webshops voor electronica overal te koop. Spanning, stroom moet overeenkomen, plug moet 5.5/2.5 zijn, soms 5.5/2.1 (even meten met schuifmaat).

Ik gok deze:

https://www.onlinekabelshop.nl/voedingadapter-12v-2a-24w-5-5mm-x-2-5mm

Bij webshops voor electronica overal te koop. Spanning, stroom moet overeenkomen, plug moet 5.5/2.5 zijn, soms 5.5/2.1 (even meten met schuifmaat).

Ik gok deze:

https://www.onlinekabelshop.nl/voedingadapter-12v-2a-24w-5-5mm-x-2-5mm

dat is hem niet,Het is aan afwijkende maat.

Reputatie 7
Badge +7

Bij webshops voor electronica overal te koop. Spanning, stroom moet overeenkomen, plug moet 5.5/2.5 zijn, soms 5.5/2.1 (even meten met schuifmaat).

Ik gok deze:

https://www.onlinekabelshop.nl/voedingadapter-12v-2a-24w-5-5mm-x-2-5mm

dat is hem niet,Het is aan afwijkende maat.

En dan help je de vraagsteller enorm door dan te zeggen wat die afwijking is.

Bij webshops voor electronica overal te koop. Spanning, stroom moet overeenkomen, plug moet 5.5/2.5 zijn, soms 5.5/2.1 (even meten met schuifmaat).

Ik gok deze:

https://www.onlinekabelshop.nl/voedingadapter-12v-2a-24w-5-5mm-x-2-5mm

dat is hem niet,Het is aan afwijkende maat.

En dan help je de vraagsteller enorm door dan te zeggen wat die afwijking is.

ik heb geen superwifi meer.want na een week was ik er klaar mee.Maar ik probeer het te achterhalen!

 

De digitale schuifmaat geeft 5,4 buitenmaat en 2,7 binnenmaat aan.

 

Ik heb zo’n 35 adapters met 5,3 buitenmaat geprobeerd echter het is elke keer de binnenmaat die niet past. Het is zeker geen gangbare maat in electronica land. 

 

De digitale schuifmaat geeft 5,4 buitenmaat en 2,7 binnenmaat aan.

 

Ik heb zo’n 35 adapters met 5,3 buitenmaat geprobeerd echter het is elke keer de binnenmaat die niet past. Het is zeker geen gangbare maat in electronica land. 

 

ben ik met je eens.Mocht de garantie vervallen zijn lijkt me de enige optie een v10a op marktplaats kopen.≥ Experia box v10A — Routers en Modems — Marktplaats

Reputatie 7
Badge +7

Hele bijzondere maat… nog nooit gezien. En dan knutsel ik toch al 50 jaar met electronica… 5.5/2.5 en 5.5/2.1 is het meest voorkomend, ook op de Experiabox, Genexis FTU etc.

Is de spanning soms heel raar? Want dan wordt soms een bijzondere plug gebruikt om te zorgen dat er geen problemen ontstaan als je hem gebruikt op een ander apparaat. 
Zo heb ik een DECT telefoon met 6V, afwijkende plug omdat deze adapter dan een 5V device kan beschadigen.

Tja, dan wordt het of een betere schuifmaat gebruiken :grinning: of toch via KPN een vervanger regelen.

 

Edit: nope, gewoon 12V zie ik op afbeeldingen.

 

Hele bijzondere maat… nog nooit gezien. En dan knutsel ik toch al 50 jaar met electronica… 5.5/2.5 en 5.5/2.1 is het meest voorkomend, ook op de Experiabox, Genexis FTU etc.

Is de spanning soms heel raar? Want dan wordt soms een bijzondere plug gebruikt om te zorgen dat er geen problemen ontstaan als je hem gebruikt op een ander apparaat. 
Zo heb ik een DECT telefoon met 6V, afwijkende plug omdat deze adapter dan een 5V device kan beschadigen.

Tja, dan wordt het of een betere schuifmaat gebruiken :grinning: of toch via KPN een vervanger regelen.

 

Edit: nope, gewoon 12V zie ik op afbeeldingen.

 

de goedkoopste en makkelijkste manier is dan toch om een V10A op marktplaats te kopen.Die adapter heeft namelijk dezelfde plug,Dat heb ik getest(ook beide arcadyan).

Bon is gevonden. Deze is van juni 2020 hopen dat het onder garantie gaat vallen.

De voeding geeft geen rare of afwijkende spanning af 12 volt gelijkstroom 1,5 ampere en 18 watt uitgangsvermogen.

Hopelijk doen ze hier wat mee….

Meer kan ik niet doen helaas….

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ruudjeh, is het nog gelukt om vandaag langs de winkel te gaan? Ik ben benieuwd. Want dat is wel de manier om om te ruilen onder garantie. 

vandaag de gehele dag gewerkt, morgen ook, ik hoop zaterdag middag even langs de KPN winkel te gaan.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoor graag weer van je als je geweest bent. 

vanmiddag naar de KPN winkel geweest om de adapter om te ruilen. Na het zien van de adapter en aankoopbon komt het antwoord, we hebben hier geen voorraad. Ik zal een aantekening maken dat je geweest bent zodat dit door de klantenservice wordt opgepakt. Ik sputter nog wat tegen met kastje/muur en paarse krokodil verhaal. tja, sorry was het antwoord.

vanmiddag naar de KPN winkel geweest om de adapter om te ruilen. Na het zien van de adapter en aankoopbon komt het antwoord, we hebben hier geen voorraad. Ik zal een aantekening maken dat je geweest bent zodat dit door de klantenservice wordt opgepakt. Ik sputter nog wat tegen met kastje/muur en paarse krokodil verhaal. tja, sorry was het antwoord.

je had ook het hele pakket mee moeten nemen,Niet alleen de adapter.Zoals gezegd hebben ze die niet los.Je kan wel proberen 0800-0402 te bellen en een V10A adapter te vragen.

bedankt voor alle reactie’s morgen ga ik even bellen!

Gebeld met KPN 0800-0402, een zeer vriendelijke dame had binnen 4 minuten een nieuwe besteld en mij verzekert dat deze binnen 1 werkdag op een PostNL servicepunt op te halen is, 200% beter dan de ongeïnteresseerde lomperik in de winkel.

 

 

Gebeld met KPN 0800-0402, een zeer vriendelijke dame had binnen 4 minuten een nieuwe besteld en mij verzekert dat deze binnen 1 werkdag op een PostNL servicepunt op te halen is, 200% beter dan de ongeïnteresseerde lomperik in de winkel.

 

 

mooi!,moderators moeten dit dan ook kunnen.Dus @Bart_Z voor de volgende keer...