Beantwoord

acesspoint

• 3 mei 2012
  • 9 reacties
  • 7947 keer bekeken

Welk acess point kan ik het beste gebruiken om het wifi sigaal van mijn kpn experiabox om te zetten naar een bekabeld sigaal, elders in huis.

De draadloze verbindingsset van KPN gebruik ik al voor mijn interactieve TV

icon

Beste antwoord door svandijk 8 mei 2012, 14:55

Beste reinierzorn,

Zoals eerder gemeld, kun je de gok nemen om een tweede verbindingsset aan te schaffen.

Net als bij een wifi verbinding geef je die dan een andere naam en sluit je hem aan op een andere poort van je Experiabox. Dit kan met de Devolo software.

Wel zou ik eerder gaan voor de 500 dan de door KPN geleverde 200 versie.

Kijk anders even op de onderstaande link:

http://www.wlan-shop.nl/producten/access-point/repeaters/engenius-erb-9260-universele-wifi-repeater_erb-9260.html

Dit is gewoon een voorbeeld, dus doe er je voordeel mee. Zo zijn er waarschijnlijk nog vele.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge
Je kunt overwegen om nog een draadloze verbindingsset aan te schaffen.

Wel dien je hiervoor de ssid aan te passen met de software. En uiteraard die set aan te sluiten op een andere poort van je EB.

Ik zou gewoon eens bij een goede computerzaak in de buurt langs gaan. Die geven vaak goed advies en nemen ( indien gevraagd ) vaak ook producten terug.

Reputatie 4
Badge +9
Beste Reinierzorn, 

Een wifi-signaal kan niet omgezet worden naar een bekabeld signaal. U kunt wifi gebruiken voor uw draadloze internet, bekabeling (UTP) voor televisie en/of internet. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van een 'Draadloze verbindingsset' als vervanger voor bekabelde televisie of internet.

Bij gebuik van een acesspoint dient u een bekabelde UTP-verbinding te hebben naar het accespoint (de gele poorten 1, 2 of 4 van de Experiabox). 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare. 

Beste Boudewijn,

comuniseren is niet de sterkste kan van KPN, dat weten we al. Maar heb je wel mijn eerste bericht gelezen????

de draadloze verbindingset gebruik ik al voor mijn TV. In tegenstelling tot wat de verkopen in de winkel mij vertelde moet ik kiezen of ik mijn TV signaal hierover heen laat gaan of mijn internet signaal. De verkoper in de winkel vertelde mij dood leuk dat dit 1 sigaal was en dat ik dus tegelijk internet en tv over mijn draadloze verbindingset kon gebruiken. Maar ja helaas gaat het niet....

DUS IK ZOEK EEN OPLOSSING VOOR:

een draadloos signaal omzetten naar een bekabeld signaal elders in mijn woning. Dus ik kan geen kabel terkken van mijn BOX naar mijn bekabelde netwerk.

Als je hier iets voor weet dan hoor ik dat graag.

Reputatie 2
Badge
Beste reinierzorn,

Zoals eerder gemeld, kun je de gok nemen om een tweede verbindingsset aan te schaffen.

Net als bij een wifi verbinding geef je die dan een andere naam en sluit je hem aan op een andere poort van je Experiabox. Dit kan met de Devolo software.

Wel zou ik eerder gaan voor de 500 dan de door KPN geleverde 200 versie.

Kijk anders even op de onderstaande link:

http://www.wlan-shop.nl/producten/access-point/repeaters/engenius-erb-9260-universele-wifi-repeater_erb-9260.html

Dit is gewoon een voorbeeld, dus doe er je voordeel mee. Zo zijn er waarschijnlijk nog vele.

Beste Svandijk,

Kijk hier kan ik wat mee!!! Even nog een vraagje het aparaatje waar de link naar toe gaat kan ik 1 lan kabel in prikken. Kan ik hier een switch aan hangen???

Alvast bedankt,

Reinier

Reputatie 2
Badge
Hallo Reinier,

Ik heb hier helaas geen ervaring mee. Kwam hem tegen op google.

Mijn boeren-verstand zegt dat dit zou moeten kunnen.

Bel of mail het bedrijf even of ga naar je lokale computerwinkel.

Reputatie 6
Badge +7
ja dat kan

Kijk hier kan de KPN nog wat van leren!!! allemaal super bedankt!!!!

op 1 na.... Boudewijn...van webcare....zorg dat KPN eens een communicatie opleiding gaat doen!!!!(je zou mij nog terug bellen weet je nog!!!!

Reputatie 2
Badge
Beste Reinier,

Is het intussen gelukt?

vr.gr. svandijk

Reageer