Beantwoord

Achterstallige terugbetaling na opzegging

  • 13 June 2019
  • 11 reacties
  • 238 keer bekeken

Dag, ik het het abonnement van mijn moeder per 1 februari 2019 opgezegd, daar zij in een verzorgingstehuis opgenomen moest worden.
Dat werd door de KPN-medewerker van de 'Opzegservice' erkend als "gegronde reden voor vroegtijdige beƫindiging van een lopend contract".
Het kon zijn dat gedurende de verwerking van de opzegging nog steeds abonnementsgeld zou worden geĆÆnd, dat zou dan volgens deze medewerker later gerestitueerd worden.
Ik moest alleen even een 'bewijsstuk' nasturen waarop stond per welke datum mijn moeder verhuisd was naar deze instelling; met stempel en ondertekening door de instelling.
Zo gezegd, zo gedaan; ingestuurd en wachten op de afwikkeling.

Er ging tijd overheen en ondertussen werden meerdere perioden abonnementsgeld geĆÆnd.
Toen ik twee van de betalingen door de bank liet storneren en bij KPN reclameerde over de uitblijvende afwikkeling,
bleek dat het door mij ingestuurde 'bewijsstuk' was afgewezen; het had weliswaar een logo en was ondertekend door een medewerker,
maar had geen stempel. Ik ben helaas niet geĆÆnformeerd over de afwijzing.
Ook werd toen te verstaan gegeven dat de gestorneerde betalingen beter opnieuw betaald konden worden, dit zou allemaal achteraf in Ć©Ć©n keer verrekend worden.
Ik heb beide betalingen opnieuw gedaan en een tweede bewijsstuk opgevraagd en ingestuurd, maar daarna niets meer vernomen.
Ondertussen hebben we de maanden februari (ā‚¬55,49), maart(ā‚¬55,00), april(ā‚¬55,00) en mei(ā‚¬47,90) betaald en zijn nog steeds in afwachting van restitutie door KPN.
Kan iemand contact met me opnemen en een status update geven? Bedankt vast, mvg, RED
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 3 July 2019, 11:24

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @RED11. Wat een vervelende situatie. Voor zover ik hanteert KPN bij een opzegging met een geldige reden de datum die op het bewijsstuk staat. Daarnaast had KPN jou natuurlijk moeten informeren dat het eerste bewijsstuk niet goedgekeurd was. Ik ga er vanuit dat de datum van verhuizing op het tweede bewijsstuk niet anders is dan op de eerste, maar dan met een stempel en handtekening. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om jou zelf verder te helpen. Ik moet dit overlaten aan onze klachtenafdeling. Ik zal een klacht aanmaken en doorzetten. Zij zullen dit verder in behandeling nemen en contact met je opnemen. Je ontvangt hiervan een bevestiging per SMS en E-mail. Laat je mij weten hoe het afloopt?
Jazeker; ben benieuwd. En de anderen hier ook, denk ik. Dank je
Reputatie 7
Badge +21
Is er contact met jou opgenomen vanuit onze klachtenafdeling? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is.
Ja, contact wel; het abonnement is eindelijk stopgezet....Totnogtoe geen terugbetaling ontvangen; we wachten af. Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat het abonnement inmiddels is beƫindigd. Ik zie dat mijn collega's gisteren 2 keer geprobeerd hebben om telefonisch contact met jou op te nemen. Helaas is dat niet gelukt. Hou je je telefoon goed in de gaten de komende tijd? Ik hoop dat het zo snel mogelijk wordt verholpen.
KPN zal "anoniem" bellen, dus wel anonieme oproepen beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +21
@RED11 Ik weet niet of inmiddels al contact hebt gehad met Ć©Ć©n van mijn collega's van onze klachtenafdeling. Mijn collega heeft jouw klacht wel in behandeling genomen en het teveel betaalde bedrag gecrediteerd. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag van je!
Na vijf maanden is het dan gelukt om het abonnement te beƫindigen en het teveel betaalde terug te krijgen. Zo te lezen is KPN zelf erg blij met dit resultaat...
Badge +19
Waar lees jij dat kpn blij is met het resultaat? Beetje kinderachtige reactie vind je niet?
Waar lees jij dat kpn blij is met het resultaat? Beetje kinderachtige reactie vind je niet?
"Wat goed om te lezen dat het abonnement inmiddels is beƫindigd."

Ik heb als klant de correcte procedure gevolgd voor een opzegging. Als ik dan geconfronteerd wordt met onterecht doorlopende incasso's, er zelf meermaals achteraan moet door slechte communicatie van KPN en ik uiteindelijk 5 maanden later pas de procedure af kan ronden, ben ik niet blij met de gang van zaken. Ik zit niet te wachten op het extra werk dat KPN ook zelf had kunnen doen. Ik merk dat jullie gevoelig zijn voor het feit dat dit forum ook wordt gebruikt voor reƫle berichten. Als jij dat kinderachtig vind Joep, prima. Maar gebruik het om je service te verbeteren in plaats van je klanten denigrerend toe te spreken.
Reputatie 7
Badge +21
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je hier extra werk van hebt. Helemaal niet wanneer je de juiste procedure hebt gevolgd. In mijn eerste bericht geef in aan dat ik zelf niet de mogelijkheid had om dit probleem te verhelpen. Ik ben daarom inderdaad blij dat het het abonnement is opgezegd en dat alle teveel betaalde bedragen vergoed zijn.

Reageer