Activatie glasvezel

• 11 april 2013
  • 25 reacties
  • 8412 keer bekeken

Beste KPN glasvezel,

Omdat het schijnbaar niet mogelijk is mijn glasvezel te activeren (ik wacht al sinds 26 maart) wil ik graag terug naar KPN koper, ik ben overgestapt van UPC naar KPN, door slechte service, maar helaas krijg ik hier hetzelfde. Ik heb geen zin om langer te wachten en wil geen glasvezel meer.

Graag een afspraak om alles te verwijderen en mijn gewone abonnement weer te activeren.

Ik kan al meer dan 2 weken niet meer bellen en mijn internet is traag en valt steeds weg.

Voor mij geen glasvezel meer.

Ik hoor graag van u.

Marielle Klaassen

25 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Marielle,

Erg vervelend dat de lijn slecht is en dat activeren dan ook nog eens niet werkt. Ik wil graag op zoek naar de beste oplossing, zou je daarvoor in een privébericht je postcode, huisnummer en naam contractant kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

Joran

Hoi Joran,

Bedankt voor je bericht.

Als ik op je naam klik en dan naar het gedeelte Contact kijk, staat er niet dat ik je een privébericht kan sturen, wel dat je online bent :)

Wat nu?

Met vriendelijke groet,

Marielle Klaassen

Toch gelukt! :D

En wederom geen hulp, of maar een berichtje dat er iets gebeurt....

Ik wacht niet langer meer, ik ga opzeggen.

Iets wat ik niet heb hoef ik ook niet te betalen, jullie leveren een ondeugdelijk product.

Reputatie 7
Badge +11
Beste Marielle,

Vanwege absentie van Joran voor enkele dagen is je bericht een dag later opgepakt.

Een van zijn collega's heeft de zaak opgepakt en zal contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Beste,

Ook wij zitten met dit probleem.

We zijn overgestapt van Tele2 naar Kpn Glasvezel. Afgelopen vrijdag zijn ze de experia box komen aansluiten met de mededeling dat we hem maandag pas zouden kunnen activeren.

Echter is dit nog steeds niet gelukt ( ook na 3x bellen met klantenservice ) en kijk ik geen activatie button op de mijnkpn website.

Graag zou ik dit zo snel mogelijk opgelost zien, we willen namelijk onze oude telefoon nummer overnemen van Tele2 en dit kan alleen na activatie !

Slechte zaak om nieuwe klanten meteen zonder telefoon en tv te zetten.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Ook hier hetzelfde probleem.

Melding reeds gedaan op Hemelvaartsdag, bijna week geleden.

Er staan schijnbaar 5 werkdagen voor.

Heel slechte start voor mijn nieuwe poging tot een relatie met de KPN.

Geen enkele communicatie over de status van het probleem.

Heel heel slecht!

Als het nog lang duurt kunnen we juridisch spreken van een wanprestatie en zal de schade gecompenseerd dienen te worden of kunnen we onder het contract uit.

Morgen is mij mij de deadline - 5 werkdagen verstreken.

Hoi Michelle en Marcow,

Ik wacht al sinds 26 maart en bij mij zijn al vele '5 dagen' verstreken...

Monteur geweest, 2x zelfs, technische dienst al vele malen gesproken, Experia gereset, niks helpt...

Dit is pure wanprestatie, want ik heb ook al vele 'oorzaken' te horen gekregen, veel verschillende dus hè!

Het is een wanordelijke puinhoop bij KPN glasvezel en heb spijt als haren op mijn hoofd....

Laat mij maar teruggaan naar koper...

Morgen maar weer eens de klantenservice bellen, bij mij zijn er inmiddels alweer 10 dagen (2x5?) verstreken... Moedeloos word je ervan.

Ik denk dat ik ook maar de strijd aanga, juridisch dan, want zij leveren niet, dus is er ook geen overeenkomst.

Oja, ik zou afgelopen maandag teruggebeld worden door de monteur! Moet nog gebeuren.... :$

Grrrrrrrrrr...........

Groetjes,

Marielle

Jullie zijn niet de enige met dit probleem

ik ben er al van af feb/maart mee bezig om alles aan de praat te krijgen,

en ik heb al mijn producten bij kpn stop gezet en weer na mijn vertrouwde z**go  gegaan.

jullie kunnen op dit moment allemaal kostenloost stoppen ivm de prijs verhogen die er aanstaat te komen op 1 juli

hier staat mijn treed.

http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Internet-en-Telefonie/GEEN-Telefoon-en-internet/td-p/96152

groetjes PatrickIsa

Dank voor al jullie goede adviezen.

De optie om op te zeggen vanwege de prijsverhoging neem ik zeker mee in mijn overweging.

Ik geef KPN tot volgende week vrijdag de tijd om mijn TV en telfoon te activeren, lukt ze dat niet dan ga ik terug naar UPC.

Het meest kwalijke vind ik nog wel dat er niemand van KPN initiatief toont om dit probleem te verhelpen. Steeds maar weer zelf moeten bellen is zeer triest.

Ik dacht dat er een nieuw klantvriendelijke KPN was opgestaan; KPN 2.0, maar helaas.

De klant maakt en breekt het bedrijf.

Snapt men dit nog steeds niet bij KPN.

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist gesproken met de afdeling opzeggingen, dat 0800 nummer onderaan de mail over de prijsverhoging. Deze mevrouw heeft mij goed te woord gestaan en gaat een officiële klacht indienen, waardoor er mogelijk wat gerichter actie wordt ondernomen; wist zij mij te vertellen. 

Ik wacht wederom tot eind volgende week, gebeurt er niets dan wordt mijn opzegging officieel.

Dus, bedankt voor die goede tip!

Daarnaast ben ik naar KPN gegaan omdat ik met UPC giganisch veel ellende heb gehad, wat een **bleep** bedrijf is dat zeg....

Ok, KPN heeft glasvezelproblemen, maar iedereen blijft netjes en behulpzaam, dat kan ik van UPC niet zeggen, wat een asociaal en onbeschoft bedrijf is dat.... Zo, dat moest ik even kwijt, speciaal voor Marcow :)

Succes, allemaal, en vergeet niet, dien een officiële klacht in! DOEN!

Marielle

Reputatie 5
Badge +11
Beste Michelle en Marcow02,

Vervelend om te horen dat jullie soortgelijke problemen ervaren als de topicstarter. Helaas kan het eens voorkomen dat de diensten niet meteen geactiveerd kunnen worden door een technisch probleem. Ik zou dit voor jullie beide graag uit willen zoeken. 

Kunnen jullie mij in een privébericht, postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer sturen? Dan kijk ik waar het aan ligt en hoe we dit zo snel mogelijk voor jullie kunnen oplossen.

Ik hoop snel een reactie van jullie te lezen! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Inmiddels is de voor vandaag geplande hulp van de "help" desk op een diepe teleurstelling uitgelopen.

Ik wacht nu op Burhan, eens kijken of hij de activatie op heel korte termijn eindelijk geregeld kan krijgen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten Marco

Hoi Marco,

Dat is ijdele hoop. Mijn ervaring: Aan 3 verschillende personen mijn gegevens doorgegeven, want, .... is op vakantie, ..... is ziek,.... heeft het erg druk en ik neem het over.....

Niets is er uiteindelijk door deze mensen gedaan....

Het is eeen pappen-en-nathouden-verhaal.

Het is niet voor niets dat Burhan zegt: Topicstarter, blabla...

Hij weet dat hij mij niet kàn helpen... Zoals geeneen van deze mensen dat kan.

Dien een officiële klacht in. Ik wacht tot donderdag (5 werkdagen.... alweer....)

Is er dan niets geregeld, dan zeg ik alles op.

Enige mogelijkheid.. Dan is KPN gewoon nog niet klaar voor deze glasvezelstap...

Jammer....

Succes Marco (en de rest!)

Marielle

Hoi Marco & Marielle,

Bij mij is het inmiddels de zelfde dag nog verholpen door Burhan.

Hopelijk zal dit bij jullie snel het zelfde zijn.

Met vriendelijke groet,

Michelle

Ik hoop het van harte.

Het is nu aan Burhan.

Eindelijk is het gelukt. Een telefoontje van Burhan naar de technische dienst heeft wonderen gedaan.

Dank daarvoor!

Geweldig voor jullie!

Ik hoop dat je nog veel plezier zult beleven aan KPN en glasvezel.

Ik wacht alweer 5 dagen op een telefoontje van de klachtenafdeling.... Helaas zal het voor mij niet gaan lukken en zal ik alles opzeggen en overstappen naar een andere aanbieder.

2 maanden zonder telefoon en haperend internet en televisie is voor mij teveel van het goede....

Jammer!

Maar gelukkig voor jullie, geniet ervan!

En Burhan.... Jammer (en ietwat vreemd) dat je voor mij niet kan/kon betekenen wat je voor bovenstaande klanten voor elkaar hebt gekregen.

Helaas....

Dag KPN. Het was mij altijd een waar genoegen.

Marielle

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Marielle,

Ik heb opnieuw je case / probleem bekeken.
Deze is iets anders dan bovenstaande problemen en is daardoor ook niet op dezelfde manier op te lossen. Ik heb zonet even voor je intern gebeld om uit te zoeken wat er nu werkelijk mis gaat.

Kan je mij vertellen of je Experia Box van Glasvezel op dit moment is aangesloten? Of mogelijk alweer losgekoppeld (aangezien het nog niet werkt). Ik wil je in elk geval vragen deze aan te sluiten en een harde reset uit te voeren. Mocht je een andere Experia Box hebben, kan je de uitleg ook in het desbetreffende topic vinden.

Ik hoor graag van je of je daarna in elk geval internet hebt. Op dat moment kan je de diensten activeren. Het is mogelijk dat deze optie nog niet beschikbaar is, in dat geval hoor ik graag van je, dan ga ik dit aan deze kant verder oppakken.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Dag Liesbeth,

Fijn dat je me probeert te helpen.

Die harde reset is allang eens uitgevoerd, heb al 2x een monteur over de vloer gehad.

Ik heb een Experia V8.

Internet en tv heb ik, maar haperen vaak.

Telefoon al 2 maanden niet meer.

Mijn probleem is inderdaad anders en waarschijnlijk niet te verhelpen.

Er is al ontelbare keren een nieuw account aangemaakt, zit al weken te wachten op een brief met een nieuw telefoonnummer....

Zo easy als jij denkt dat het is, is het jammer genoeg niet...

Succes met de zoektocht. Sorry voor mijn cynisme, maar ik heb zo ongeveer alles al doorlopen...

Groetjes,

Marielle

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Marielle,

Ik denk ook niet dat het eenvoudig is, echter heb ik gisteren iets handmatig laten doorzetten en om die reden is het belangrijk dat de harde reset opnieuw wordt uitgevoerd. Ik begrijp je terughoudendheid, echter wil ik graag nog een poging doen om dit voor elkaar te krijgen.

Kan je me om die reden een seintje geven zodra de harde reset opnieuw is uitgevoerd? Dan kan ik aan deze kant kijken wat de volgende stap moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Dag Liesbeth,

De harde reset is opnieuw uitgevoerd, zojuist, om 21.35.

Ik heb internet en televisie, maar nog steeds geen telefoon..

Zoals ik zal meldde, ook nog steeds géén brief met een nieuw telefoonnummer, daar wacht ik al weken op...

Ik heb tegen de dame van de opzeggingsafdeling gezegd dat ik wacht tot vrijdag, morgen dus, heb ik dan geen telefoontje gekregen van de klachtenafdeling, dan zeg ik morgenmiddag op.

Vriendelijk bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Marielle

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Marielle,

Dankjewel voor het uitvoeren voor de harde reset.

Ik heb zonet opnieuw actie ondernomen om je telefonie te activeren. Kan je kijken of je je diensten inmiddels kan activeren? Het is mogelijk dat er opnieuw een harde reset moet worden uitgevoerd voordat deze optie beschikbaar wordt.

Ik hoor graag van je of dit is gelukt.

Voor wat betreft je nieuwe telefoonnummer. Ik stuur je zo een privébericht met het telefoonnummer welke ik actief zie staan op het abonnement. 

Met vriendelijke groet, 

Liesbeth

Ha Marielle,

Ik hoop dat het inmiddel is opgelost. Jouw verhaal spreeekt ons erg aan. Ons betekent dus alle klanten in de gehele straat. Ik kan me voorstellen dat het als eenling NOG moeilijker is. Sterkte ermee!

Hier is ons verhaal en het duurt nog steeds voort.....

Redelijk enthousiast waren we over 'Glasvezel' maar dat is hevig aan het slinken.

Omdat we klant van XS4All waren was de keuze voor Glasvezel-provider niet moeilijk.

Maar omdat onze alarmcentrale via een 'los' abonnement moet gaan lopen, gaf XS4All als advies alles bij KPN onder te brengen. Na enkele gesprekken over de, op schrift gestelde, aanpassingen op 11 sept. 2012 een bevestiging ontvangen van KPN voor een alles in één pakket.

Op 11 juli heeft de Reggefiber (lees Koning en Hartman) monteur de binnenaansluiting FTU gerealiseerd. Daarbij bleek dat de 'Glas-indicatie' niet brandde dus er was kennelijk een probleem in de verbinding. De monteur is uitgebreid aan het bellen geslagen waarbij duidelijk bleek dat men elkaar de bal aan het toespelen was. Hij vroeg mij vervolgens een document te tekenen 'Reggefiber opleveringsverklaring/statusrapport'. Daar is uiteindelijk op aangegeven onder 'Niet voltooien HAS' dat er een technisch probleem zou zijn maar dat de 22e KPN een patch zou doen waardoor ons probleem zou zijn opgelost. Ik heb daarop de KPN gebeld en om bevestiging gevraagd. Men gaf aan dat volgens hun gegevens de lijn in orde was en niets bekend bleek over onze storing.

De 22e is er niets veranderd, er brandde nog steeds geen 'Glas' indicatie. Ik heb daarop bij de buren geinformeerd. Daarbij bleek dat NIEMAND van onze (potentiele) KPN-buren een brandende 'Glas' indicatie hebben. Zowel een buurman als ikzelf hebben vervolgens op 25 juli gebeld maar de reactie was consistent 'Uw lijn is goed dus wacht maar op de monteur'. De monteur zal op 29-31 juli in onze straat de KPN klanten komen aansluiten. Probleem daarbij is dat een helpdeskmederwerkster zich liet ontvallen dat een aantal (met name ADSL/ISDN) aansluitingen op de 30 en 31e zullen worden afgesloten en omgezet. We zijn natuurlijk niet van plan de omzetting te laten plaatsvinden. Een aantal heeft al aangegeven niet langer meer met KPN in zee te willen gaan. We zijn benieuwd en wachten af. We houden UPC (TV) en XS4All (Internet) nog maar even aan en kijken wie we voor bellen gaan selecteren..

Helaas hier het zelfde probleem!

Internet doet het wel maar kan mijn interactieve tv en telefoon niet

activeren via mijnkpnglasvezel. Er moest volgens de helpdesk een

blauwe button komen maar helaas verschijnt die maar niet!

Kan iemand dit probleem oplossen???

Reageer