Beantwoord

Activatie(-vraag)

• 14 februari 2013
  • 3 reacties
  • 8507 keer bekeken

Op 7 november heb ik een brief ontvangen van Reggefiber waarin mij werd gemeld dat ik op 11 februari een monteur kon verwachten voor de installatie van een actieve glasvezelaansluiting. Tevens stond vermeld in de brief dat na het plaatsen van de aansluiting het signaal binnen 48 uur actief zou zijn vanuit de provider (KPN).

De monteur is langs geweest en heeft zijn werkzaamheden voltooid, en gaf aan dat hij nu zijn goedkeuring zou geven aan KPN, en KPN zal dan zorg dragen voor activatie. Op mijn vraag hoelang dat proces zou duren gaf hij aan dat het meestal 24 uur nodig heeft.

Ik ben van plan om de boel zelf aan te sluiten en heb dus dinsdag gebeld met KPN met de vraag of ik al een begin kon maken met de aansluit werkzaamheden. Ik heb 2 keer contact gehad met KPN de eerste keer werd me verteld dat het niet eerder dan 27 februari geactiveerd kon worden, op mijn vraag waarom het zolang moest duren werd mij verteld dat het niet eerder kon.

Ik heb later die dag nog een keer gebeld met KPN en daar werd aangegeven dat er vanuit Reggefiber uitstel is gevraagd tot 27 februari, maar vanuit Reggefiber heb ik te horen gekregen dat de boel vrijgegeven is en dat activitatie dus mogelijk zou moeten zijn. De medewerker heeft vragen uitgezet en ik zou terug gebeld worden. Tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.

Kan iemand mij vertellen waar het nu blijft steken? Is er niet gewoon een administratieve fout gemaakt waardoor het proces langer loopt dan nodig is?

icon

Beste antwoord door denwolt 18 februari 2013, 12:47

Beste Burhan,

Ik snap dan de tegenstrijdige berichten niet die ik ontvang, reggefiber zegt dat alles klaar is voor activatie vanuit KPN. KPN zegt dat reggefiber uitstel heeft gevraagd.

Er zijn nu 2 kastjes aangesloten in mijn woning, 1 aansluitpunt om het glas naar binnen te brengen. 1 actieve aansluitpunt die ik ontvangen heb van KPN. Beide aansluitingen heb ik niet geplaatst ik ga er dus ook niet vanuit dat ik eerder dan 27 februari gefactureerd word. Lijkt me ook niet logisch aangezien er nog geen signaal over glas geactiveerd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Denwolt

Bekijk origineel

3 reacties

Beste Burhan,

Ik snap dan de tegenstrijdige berichten niet die ik ontvang, reggefiber zegt dat alles klaar is voor activatie vanuit KPN. KPN zegt dat reggefiber uitstel heeft gevraagd.

Er zijn nu 2 kastjes aangesloten in mijn woning, 1 aansluitpunt om het glas naar binnen te brengen. 1 actieve aansluitpunt die ik ontvangen heb van KPN. Beide aansluitingen heb ik niet geplaatst ik ga er dus ook niet vanuit dat ik eerder dan 27 februari gefactureerd word. Lijkt me ook niet logisch aangezien er nog geen signaal over glas geactiveerd kan worden.

Met vriendelijke groet,
Denwolt

Reputatie 5
Badge +11
Beste denwolt,

Op dit moment zie ik dat alles gaat zoals gepland. De datum dat je gebruik kunt maken van je diensten is inderdaad 27 februari 2013. In de praktijk komt het weleens voor dat je iets eerder gebruik kunt maken van de diensten. Ik wil je er wel op wijzen dat zodra je het modem aansluit, de facturering al begint. Ik raad je aan om pas op de 27ste te beginnen met de installatie.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dit uiteraard graag!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 7
Badge +3
Beste denwolt,

Om te proberen duidelijk voor je te krijgen vraag ik je graag om mij via een privébericht je klantnummer, woonplaats, huisnummer, postcode en een bereikbaarheidsnummer (bijvoorbeeld 06) toe te sturen.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reageer