Beantwoord

Activeren nieuw internet abonnement lukt niet

  • 21 October 2021
  • 16 reacties
  • 425 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb een nieuw internet abonnement via KPN samen met de Experia box v10. Ik kon deze volgens de info gisteren activeren. Dit heb ik gedaan volgens alle stappen maar het lampje met ‘services’  blijft rood branden en ook het lampje met ‘internet’ gaat niet aan. Ik heb al meerdere keren het modem van het stroom gehaald en een reset gedaan maar het probleem blijft bestaan. 

icon

Beste antwoord door Sterrenregen 26 October 2021, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @Sterrenregen heb je van KPN een SMS of mail gehad dat je verbinding klaar is voor gebruik?

Zo ja, dan zou het moeten werken.

Zo nee, dan is de verbinding nog niet opgeleverd.

 

Reputatie 2

Ja dat heb ik, sms en email maar ik blijf het probleem houden

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Sterrenregen, jammer dat je verbinding het nog niet doet, ondanks dat je wel de sms en e-mail hebt gehad! 

Je bent het snelste geholpen door te bellen of chatten met onze klantenservice in dit soort situaties, via die weg heb je direct en een-op-een contact. Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten, zoals JanD die al toegesneld is. Wij als moderators zijn ook aanwezig waar nodig, maar dat kan soms even duren. Je kunt onze klantenservice via chat of telefonisch via 0800-0402 bereiken, mijn collega kijkt het dan meteen voor je na.

Als je liever hier via het forum geholpen wordt, doen we dat ook met alle plezier. Fijn dat er al gegevens in je profiel staan, zodoende zie ik dat je nieuwe abonnement inderdaad klaar is voor de installatie. Er is alleen nog geen verbinding tussen het netwerk en jouw Experia Box. Daarom is het belangrijk om goed na te kijken hoe deze aangesloten is. Op welke plek in huis is de Experia Box aangesloten, is dat bij de hoofdaansluiting of elders? Hoe en welke kabels heb je precies aangesloten? Alle informatie en details zijn welkom, zo wordt het voor andere forumbezoekers en voor ons gemakkelijker om je te helpen.

Reputatie 2

Bedankt :) het is aangesloten via de contact aansluiting in mijn huiskamer waar je normaal gesproken de telefoon in steekt, met 4 van die gastjes er in.  Aangesloten met het grijze kabeltje wat bij het pakket in zat

Hallo @Sterrenregen , zit er in de meterkast geen IS/RA-punt zoals volgens onderstaand voorbeeld:

IS/RA-punt(en)

 

Reputatie 2

De allerbovenste afbeelding (het vierkantje met 4 gaatjes) zit in mijn woonkamer.  Al die anderen heb ik niet 

Reputatie 7
Badge +19

 @Sterrenregen Oke, is dat de hoofdaansluiting, of zit er elders nog een aansluiting in je woning(denk aan de meterkast, zie ook de voorbeelden van JanD hierboven)? Wanneer is jouw huis gebouwd, was dat voor of na 1990? Bij woningen na 1990 zie je het hoofdaansluitpunt meestal in de meterkast zitten, bij oudere woningen zit het punt elders in huis, zoals bijvoorbeeld de woonkamer. Het is belangrijk dat het modem bij de hoofdaansluiting wordt aangesloten. In welke poort van de Experia Box heb je de grijze kabel aangesloten?

Ik wil wel benadrukken dat je door te bellen of chatten het snelst geholpen bent. Mijn collega kan je dan direct helpen met aansluiten, de verbinding nakijken en indien nodig een monteur inplannen. 

Reputatie 2

Ik heb bij het bericht van Jan laten weten wat ik voor aansluiting heb. Het is een oudere flat zeker van voor 1990. De kabel zit in de dsl poort zoals aangeschreven in de handleiding en de installatie hulp. Als de hulp via de chat makkelijker gaat dan start ik dat binnenkort wel even op :relaxed:

Reputatie 7
Badge +30

Aan de hand van je gegevens (dank daarvoor) heb ik nog even gekeken, @Sterrenregen. Volgens wat ik hier nu zie is de oplevering vandaag afgerond en zou alles in orde moeten zijn. Heb je inmiddels ook diensten, of werkt het nog steeds niet? 

In dat laatste geval zou ik je aanraden om te bellen of chatten omdat er ook na dit bericht pas morgenochtend weer moderators aanwezig zijn die dingen voor je kunnen nakijken. En via chat en telefoon kun je 's avonds laat en 's nachts ook geholpen worden met dit soort problemen.

Reputatie 2

Ik heb vandaag weer even gekeken en nog steeds hetzelfde probleem dus ik zal vandaag via de chat even vragen 

Hoe is het afgelopen, @Sterrenregen ?

Reputatie 2

Ik heb nog niemand gesproken want ze waren er tor 8 uur savonds. Ik zal het vanmiddag even proberen 

Reputatie 2

Inmiddels gechat met een medewerker.  Dinsdagochtend komt een monteur om hopelijk het probleem op te lossen :)

Reputatie 7
Badge +19

Inmiddels gechat met een medewerker.  Dinsdagochtend komt een monteur om hopelijk het probleem op te lossen :)

Goed om te horen, daar ga ik wel vanuit! We horen graag hoe het afgelopen is.

Reputatie 2

Geholpen door een hele vriendelijke monteur die het probleem heeft opgelost. Het was een probleem met een aansluiting beneden in de flat waar ik woon, Hij zei ook dat er geen mogelijkheid was dat ik dit zelf op had kunnen lossen dus goed dat ik even gevraagd heb. De verbinding is getest, alles werkt, monteur heeft geen kosten hoeven berekenen dus ik kan van mijn internet gaan genieten :) 

Reputatie 7
Badge +19

Geholpen door een hele vriendelijke monteur die het probleem heeft opgelost. Het was een probleem met een aansluiting beneden in de flat waar ik woon, Hij zei ook dat er geen mogelijkheid was dat ik dit zelf op had kunnen lossen dus goed dat ik even gevraagd heb. De verbinding is getest, alles werkt, monteur heeft geen kosten hoeven berekenen dus ik kan van mijn internet gaan genieten :) 

Super, wat fijn om te horen en dank voor de update :)