Beantwoord

Actuele internetsnelheid is verminderd

  • 18 August 2019
  • 8 reacties
  • 205 keer bekeken

Na onderhoud door KPN eerder dit jaar was op gegeven ogenblik de downloadsnelheid ca. 90000 kbps. Na onderhoud erna is de snelheid gezakt naar ca. 76000 kbps en sinds een week naar ca. 60000 kbps.
Dit zijn waarden uitgelezen in de EB V10. Postcode gebied is 2841.
Wordt er door KPN aan het netwerk gewerkt?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 August 2019, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Saarprive. Wat vreemd dat jouw downloadsnelheid steeds verder omlaag gaat. Dat is zeker niet de bedoeling. Zou je je gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel. Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik het voor je uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je je gegevens hebt aangevuld?
Beste Vikash, heb de gegevens aangevuld en de waarde in de EB vandaag is tot mijn verrassing ruim 81000 kbps.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist de lijnsnelheid doorgemeten en ik meet op dit moment een snelheid van 77 Mb/s. Heel vreemd dat het de laatste dagen lager was. Op jouw adres is het mogelijk om een snelheid te leveren van gemiddeld 67 Mbit/s. Zou je het de komende tijd in de gaten willen houden. Als de snelheid veel lager is dan 67 Mbit/s, dan hoor ik het graag van je. Ik zal dan opnieuw een meting moeten uitvoeren. Wellicht is het dan nodig om een monteur bij jou langs te sturen.
Snelheid is nog steeds ca. 81000 kbps. Zodra de snelheid weer wijzigt meld ik me wel weer. Accoord?
Reputatie 7
Badge +21
Dat is goed @Saarprive. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is en dat jouw verbinding goed blijft werken. Als dat niet het geval is, dan hoor ik dat graag van je! ☺️

Afgelopen week is er weer onderhoud geweest aan het KPN netwerk. Voor het onderhoud lag de Bonding totaal bereik rond de 76000 kbps en na het onderhoud rond de 62000 kbps. Hierover de helpdesk van KPN benaderd en de medewerker zag er geen reden in om actie te ondernemen. Woning van de buren heeft wel een Bonding totaal bereik van 74000 kbps. Het abonnement is 100 Mbit/s. Wat ik zie in het modem is dat de profile voor Line1 staat op 17a en Line2 op 8b. Bij de buren staan beide op 17a. Het lijkt erop dat de snelheid wordt geknepen.Is dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten en kom vanuit deze kant niks bijzonders tegen. Heb je op verschillende apparaten een speedtest uitgevoegd en een trage internet verbinding? Kun je beschrijven hoe jouw thuisnetwerk eruit ziet en heb je  het modem een reset te geven ?

Net gemeten via m'n desktop (bekabeld), down/up 55,07/9,53. Heb voor de wifi een Mesh systeem draaien van tp-link. In de contacten met de helpdesk is het modem al een paar keer gereset. Wat ik nog steeds vreemd vind is de verschillen in aanduiding bij de Profile en dat de verlaging is opgetreden na het onderhoud van KPN. Heb in de Mesh gekeken maar er zijn geen apparaten die data vragen op dit moment.